Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:15:14 GMT

بذر هیبریدی مقاوم در برابر بیماری‌ها تولید شد

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۷۸۶۸۳

بذر هیبریدی مقاوم در برابر بیماری‌ها تولید شد

به گزارش روز دوشنبه معاونت علمی و فناوری، این روزها توان و تخصص نیروی انسانی با تولید محصولات دانش بنیان خودنمایی می‌کند. متخصصانی که در حوزه‌های گوناگون با سلاح علم وارد میدان شده‌اند. کشاورزی یکی از حوزه‌های مهمی است که اقدامات فناورانه در توسعه آن تاثیر چشم گیری دارد.

در همین راستا یک شرکت دانش بنیان با فعالیت در زمینه اصلاح بذر صیفی‌جات گوناگونی مانند خیار، گوجه، فلفل، بادمجان، پیاز، هندوانه، خربزه و دانه روغنی کنجد باعث تولید محصولات با کیفیت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مریم گل‌آبای مدیر عامل این شرکت دانش بنیان هدف اصلی این مجموعه را تولید بذر هیبرید با عملکرد بالا، کیفیت مطلوب، مقاوم به بیماری‌ها و آفات و سازگاری با شرایط آب و هوایی ایران ذکر کرد.

وی افزود: در این مجموعه که متشکل از اعضای هیات علمی و متخصصان اصلاح نباتات، بیوتکنولوژی، بیماری‌های گیاهی، زراعت و غیره است، ایجاد خط‌های مناسب برای ایجاد هیبرید از روش‌های اصلاح کلاسیک و دابل هاپلوئیدی استفاده می‌شود.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان همچنین گفت: ما در شرکت با تکیه بر دانش بومی و اعتماد به متخصصان ایرانی توانستیم به حوزه تولید بذر هیبرید (F۱) صیفی‌جات مهم ورود کنیم. میزان گردش مالی واردات بذر هیبرید صیفی‌جات به ده‌ها میلیارد دلار در سال می‌رسد که در صورت تحقق اهداف چند ساله شرکت نگین بذر دانش باعث جلوگیری از خروج این مقدار ارز از کشور می‌شود.

محصول اصلی این شرکت، تولید بذر هیبرید صیفی‌جات است که در حال حاضر تولید تجاری بذور خیار انجام شده است و بذر سایر محصولات مانند گوجه و فلفل هم به زودی تجاری‌سازی خواهد شد.

گل‌آبادی ادامه داد: تاکنون موفق شده‌ایم ۶ رقم هیبرید کاملا ایرانی خیار گلخانه‌ای و همچنین سه رقم هیبرید گوجه ‌فرنگی گلخانه‌ای را ثبت کنیم. علاوه بر این محصولات دیگری هم در حال ارزیابی‌های نهایی برای معرفی به بازار و تجاری‌سازی است.

با تولید بذر هیبرید توسط این شرکت دانش‌بنیان که تاکنون از خارج وارد می‌شد و در حال وارد شدن است تا حدود زیادی از خروج ارز جلوگیری شده است.

به گفته این فعال دانش‌بنیانی، برخی محصولات این شرکت به صورت غیرمستقیم به کشورهای همسایه صادر می‌شود و توسعه این صادرات یکی از اهداف بلندمدت شرکت است.

برچسب‌ها شرکت دانش بنیان صیفی جات نهال و بذر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان صیفی جات نهال و بذر شرکت دانش بنیان صیفی جات نهال و بذر تولید بذر هیبرید شرکت دانش بنیان صیفی جات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۸۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمزه کازرونی مدیرعامل شرکت دانش بنیان فعال درزمینه تولید مواد نانو ساختار و  مستقر در پارک فناوری پردیس در خصوص فعالیت‌های این شرکت توضیح داد: حوزه فعالیت این شرکت در تولید کاتالیست‌ها و مواد نانوساختار است که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. مأموریت شرکت، ورود در فناوری‌های سطح بالا در نانوفناوری است.

وی افزود: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در این شرکت دانش‌بنیان در اختیار چند شرکت محدود در جهان بوده که توسط متخصصان این شرکت بومی سازی شده است.

کازرونی نمونه‌هایی آورد و گفت: به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست‌های ریفرمینگ نفتا فعالیت داشته است که در تولید بنزین کاربرد دارد.

کازرونی ادامه داد: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت می‌باشد و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، در پایان از تولید لیسانس بر اساس فناوری ODH خبر داد و گفت: این لیسانس برای اولین بار در دنیا توسط این شرکت ایجاد شده و برنامه ریزی جهت توسعه فناوری آن در مقیاس صنعتی در حال اجرا است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • تولید اکسل خودرو در شرکت دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان