Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد دهقانی فیروزآبادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  افزود: یکی از عواملی که موجب شده در روزهای اخیر موارد مثبت کرونا در استان روند افزایشی داشته باشد شرکت مردم در مراسم‌هایی از جمله عروسی بویژه برگزاری آن در مکان‌های غیرقانونی و منازل شخصی است.

وی ادامه داد: دورهمی‌های فامیلی به علت تجمع تعداد زیادی از افراد خانواده برای مدت چند ساعت در محیط بسته، خطرناک است و این موجب شده تا در روزها اخیر از یک خانواده ۲ تا سه نفر و حتی تعدادی بیشتری مبتلا به کرونا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهقانی با تاکید بر اینکه دید و بازدیدهای خانوادگی باید به حداقل برسد و یا حتی‌المقدور انجام نشود یادآور شد: اگر ضرورتی در برگزاری دورهمی‌های خانوادگی وجود دارد باید با حفظ فاصله، استفاده از ماسک، باز بودن در و پنجره و استفاده از تهویه مناسب باشد و نیز این دید و بازدید در مدت زمان کوتاهی برگزار شود تا شاهد درگیری چند نفر از یک خانواده به ویروس کرونا نباشیم.

وی با بیان اینکه برگزاری هرگونه مراسم در تالارهای استان در شهرهایی که وضعیت سفید ندارند ممنوع است گفت: فقط تالارها اجازه سِرو غذا با ظرفیت ۵۰ درصد را دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: در ۱۰ روز گذشته هفت تالار در خراسان جنوبی به علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پلمپ شدند.

وی بر پرهیز از رفت و آمدهای غیر ضروری افراد تاکید کرد و گفت: اگر کسانی به ناچار در یک جمعی قرار می‌گیرند مسائل بهداشتی، رعایت فاصله یک تا ۲ متری از یکدیگر و استفاده از ماسک را فراموش نکنند.

دهقانی افزود: روز گذشته حدود ۵۰ بیمار کرونا مثبت در سطح بیمارستان‌های استان بستری بودند که از این تعداد هفت نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) هستند.  

وی بیان کرد: به لحاظ وضعیت رنگی اعلام شده اکنون شهرهای بیرجند، سربیشه و قاین در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) قرار دارند و شهرهای خوسف، درمیان و سرایان در وضعیت زرد (متوسط خطر) و بقیه شهرهای استان در وضعیت نارنجی (پرخطر) هستند و در حال حاضر در استان هیچ شهری وضعیت سفید ندارد.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه کرد: روز گذشته در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بر فعال شدن کمیته نظارت و تشدید نظارت‌ها و اعمال قانون با جدیت بیشتر برای حفظ سلامتی مردم تاکید شد.

وی گفت: همچنین در این ستاد تاکید شد که واحدها و مکان‌هایی که قوانین و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند پلمپ شوند.

برچسب‌ها کرونا بیرجند خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا بیرجند خراسان جنوبی کرونا بیرجند خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۸۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد

‌دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: ‌به عنوان ستاد انتخابات کشور درخواستی از مجموعه ارکان اداری و اجرایی و فرهنگی و همه اقشاری که در باب انتخابات حضور دارند، تاکید کرده‌ایم که در مرحله دوم نیز تمام تلاش خود را برای افزایش مشارکت داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، نشست توجیهی نمایندگان فرماندار، کاربران و عوامل اجرایی حوزه انتخابیه کرج با حضور محسن اسلامی دبیر ستاد انتخابات وزارت کشور، ‌یحیی رمضانی معاون استاندار و فرماندار کرج در سالن شهیدان نژاد فلاح برگزار شد.

در این نشست که بیش از 2 هزار نفر از عوامل اجرایی، کاربران و نمایندگان فرماندار حوزه انتخابیه کرج حضور داشتند، محسن اسلامی  دبیر ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری نشست توجیهی عوامل انتخابات اظهار داشت:آنچه که در ستاد انتخابات شهرستان کرج مورد توجه است، اهمیت دادن به آموزش و کیفیت برگزاری انتخابات است و اینکه فرمانداری به دنبال آموزش عوامل اجرایی است نشان از اهمیت دور دوم انتخابات دارد، که جای بسیار تحسین دارد.

دبیر ستاد انتخابات کشور افزود: برگزاری این حرکت آموزشی با حضور تعداد قابل توجهی از عوامل و همه عوامل شعبی که دراین حوزه انتخابیه فعالیت دارند، نشان از این دارد که به دور دوم انتخابات اهمیت داده شده است.

اسلامی ادامه داد: به همه حوزه‌های انتخابیه یادآوری کرده‌ایم که دور دوم انتخابات همانند انتخابات اصلی است و لذا باید همه موئلفه‌هایی که مقام معظم رهبری در انتخابات به آن توجه داشته و دارند، همچون امنیت، سلامت، مشارکت رقابت مو به مو اعمال شود.

‌دبیر ستاد انتخابات کشور در بخش دیگری از این نشست با اشاره به تلاش برای افزایش مشارکت در انتخابات‌ اظهار داشت: به عنوان ستاد انتخابات کشور درخواستی از مجموعه ارکان اداری و اجرایی و فرهنگی و همه اقشاری که در باب انتخابات حضور دارند، تاکید کرده‌ایم که در مرحله دوم نیز تمام تلاش خود را برای افزایش مشارکت داشته باشند.

دبیر ستاد انتخابات کشور در بخش دیگری از این نشست ضمن تاکید بر افزایش مشارکت در این دوره اظهار داشت: در این بازه مانده به انتخابات درخواست از شهرستان و شورای اداری این است که در بازه تبلیغات‌ از 13 اردیبهشت تا 20 اردیبهشت حس و حال شهر را نسبت به انتخابات مرحله دوم حساس کنند. 

وی درباره‌ آمادگی کامل استان و حوزه انتخابیه شهرستان کرج برای برگزاری انتخابات اظهار داشت در بخش‌های دیگر مثل امنیت برنامه‌ریزی برای اجرای انتخابات در امنیت کامل انجام شده  و در بخش زیرساخت ارتباطی شعب با مرکز نیز، تجهیزاتی که در این بخش نیاز داریم تامین شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • ‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد
  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است