Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی‌پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص آخرین تصمیمات ستاد کل مبنی بر تمدید زمان اعزام مشمولان به منظور شرکت در کنکور سراسری اظهار داشت: فرصتی که ستاد کل برای شرکت مشمولان در کنکور سراسری قائل شده فقط مختص به مشمولان وظیفه دیپلمه است و سایر مشمولان برای شرکت در سایر امتحانات و کنکورهای سراسری از جمله ارشد، دکترا، فنی و حرفه‌ای و ناپیوسته چنین فرصتی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: همه مشمولان وظیفه دیپلم که در سال ۹۸ موفق به اخذ دیپلم شده بودند یک سال مهلت داشتند که در کنکور شرکت کرده یا برای اعزام آماده شوند. 

وی افزود: مشمولان دیپلمی که امسال مهلت یکساله‌شان به اتمام رسیده، به دلیل تعویق در آزمون کنکور سراسری نمی‌توانستند بیش از یک‌سال صبر کرده تا در کنکور شرکت کنند، اما ستادکل مهلت داد تا این افراد در کنکور سراسری شرکت کنند، البته باید حداکثر ظرف یک‌هفته بعد از آزمون کنکور سراسری، خودشان را به پلیس + ۱۰ معرفی کرده تا اعزام شوند. 

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح در پاسخ به دیگر پرسش فارس در این خصوص که اگر مشمولان دیپلمه در فرصت یک هفته‌ای خود را معرفی نکنند چه سرنوشتی پیدا خواهند کرد، گفت: اگر این دسته از افراد بیش از یک هفته توقف کرده و خودشان را معرفی نکنند، مشمول غایب شناخته می‌شوند و بعد از اینکه نتایج کنکور اعلام و قبول شدند، نمی‌توانند در دانشگاه ثبت‌نام کنند. 

امیردریادار دوم رحیمی‌پور به مشمولان دیپلمه توصیه کرد که حتما در مهلت یک هفته‌ای خود را معرفی کرده و آماده اعزام شوند؛ اگر در حین خدمت و با اعلام نتایج مشخص شد که در کنکور سراسری قبول و پذیرفته شده‌اند از خدمت ترخیص شده و وارد دانشگاه می‌شوند. 

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح با تأکید دوباره بر این مطلب که این موضوع فقط مختص کنکور سراسری دیپلمه‌هاست، اعلام کرد: سایر امتحانات سراسری مثل ارشد و دکترا، کاردانی و حتی فنی و حرفه‌ای در شمول این موضوع نیست و همه افراد باید طبق قانون بعد از اتمام یک سال مهلت خود به سربازی بروند، البته می‌تواند در حین سربازی در کنکور هم شرکت کنند. 

وی افزود: کلیه مشمولان وظیفه که فارغ‌التحصیل شده‌اند، ‌در هر مقطعی که باشند فقط یک سال مهلت دارند که در هر امتحانی شرکت کنند و باید در پایان یک سال وارد چرخه اعزام شده و خود را به پلیس + ۱۰ معرفی کنند تا اعزام شوند. 

امیردریادار دوم رحیمی‌پور خاطرنشان کرد: اگر ثبت‌نام در سامانه پلیس + ۱۰ از سوی مشمولان  بیش از یک‌سال به طول انجامد، این افراد غایب محسوب شده و محرومیت و محدودیت‌هایی همچون ادامه تحصیل، خروج از کشور و استخدام را خواهند داشت.

کد خبر 524470 برچسب‌ها سربازی سربازی - مشمولان آزمون کارشناسی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سربازی سربازی مشمولان آزمون کارشناسی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز کنکور سراسری نیروهای مسلح شرکت کنند سال مهلت یک هفته یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۸۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا سه‌شنبه تمدید شد

مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی پشت کنکوری ها که از ۹ اردیبهشت آغاز و مهلت آن تا امروز (۱۵ اردیبهشت) اعلام شده بود، تا روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تمدید شد.

به گزارش ایسنا، داوطلبانی که در کنکور سال ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرده‌اند از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی my.sanjesh.org می‌توانند وارد فرایند مشاهده سوابق تحصیلی شوند.

همچنین، سایر افراد نیز می‌توانند از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir سوابق تحصیلی خود را مشاهده و تأیید کنند.

مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی برای همه داوطلبان نوبت‌های اول یا دوم آزمون سراسری سال جاری ضروری و اجباری است، یعنی همه باید سوابق خود را ابتدا تأیید کنند تا نمره کل سابقه تحصیلی برای آن‌ها محاسبه و در زمان مقرر به سازمان سنجش ارسال شود.

به گزارش ایسنا، بنابر آنچه که اعلام شده است، سوابق تحصیلی در فرآیند پذیرش دانشگاه‌ها در سال جاری دارای تأثیر قطعی ۵۰ درصدی است. این سوابق بر اساس نتایج آزمون‌های نهایی در سنوات و دوره‌های قبل و نوبت خرداد سال۱۴۰۲ و سال جاری تولید می‌شود. آزمون‌های نهایی امسال برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم در بازه زمانی ۳۰ اردیبهشت تا ۲۹ خردادماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا ۱۸ اردیبهشت
  • فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا سه‌شنبه تمدید شد
  • تمدید مهلت داوطلبان برای تأیید سوابق تحصیلی
  • آخرین مهلت داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی
  • فرصت داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی تا ۱۸ اردیبهشت
  • آخرین مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی
  • مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی امروز پایان می‌یابد
  • امروز؛ پایان مهلت پشت کنکوری‌ها برای تأیید سوابق تحصیلی/نحوه تولید سابقه تحصیلی دیپلمه‌ها
  • جانباختن تلخ نخبه کنکور سراسری در ویلای شخصی پدر
  • اعطای بورس به رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای تحصیل دردانشگاه تربت حیدریه