Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه سعودی تلفنی با وزیر خارجه دولت الوفاق لیبی و وزیر خارجه دولت مستقر در بنغازی گفت‌وگو کرد. ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی امروز دوشنبه تلفنی با وزیران خارجه دولت الوفاق لیبی مستقر در طرابلس و همچنین وزیر خارجه دولت مستقر در بنغازی گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بن فرحان در تماس تلفنی با «عبدالهادی ابراهیم الحویج» وزیر خارجه نیروهای مستقر در بنغازی بر علاقمندی کشورش به حفظ ثبات و امنیت و تمامیت ارضی لیبی تاکید کرد.

وی همچنین بر حمایت عربستان از همه تلاش های صلح آمیز حل بحران لیبی بر اساس بیانیه قاهره و دستاوردهای کنفرانس برلین تاکید کرد و گفت که  بحران لیبی باید در داخل و به دور از دخالت‌های خارجی به صورت سیاسی حل و فصل شود.

بن فرحان همچنین در تماس تلفنی با «محمد الطاهر سیاله» وزیر خارجه دولت الوفاق که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است بر علاقمندی کشورش به برقراری آتش بس فراگیر در لیبی تاکید کرد و گفت که عربستان آماده مشورت و همکاری برای جلوگیری از خرابی ها و خون ریزی های بیشتر در لیبی است.

وزیر خارجه سعودی تاکید کرد که عربستان از راه حلی که مردم لیبی به آن می رسند حمایت می کنند.

کشور لیبی از سال 2011 میلادی در پی دخالت نظامی آمریکا و همپیمانان غربی آن بدون مجوز سازمان ملل، صحنه جنگ و درگیری داخلی است. این کشور که پس از سرنگونی معمر قذافی با بحران سیاسی گسترده‌ای مواجه شده است، اکنون به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده است و به دنبال آن صف‌بندهای بین‎المللی در حمایت از هر یک از این دولت تشکیل شد.

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ترکیه و روسیه درباره لیبیمصر|بازدید السیسی از نیروهای نظامی مستقر در مرز با لیبیلیبی|دولت الوفاق دعوت مصر را نپذیرفت

انتهای پیام/

R36348/P/S8,88/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "عربستان سعودی" اخبار "لیبی"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی اخبار لیبی اخبار عربستان سعودی اخبار لیبی وزیر خارجه سعودی وزیر خارجه دولت دولت الوفاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۸۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی تاکید کرد که این کشور تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها جهت توقف اقدامات تشدید آمیز و جلوگیری از گسترش آن به کار می‌گیرد.

ولیعهد سعودی همچنین بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، ولیعهد سعودی همچنین تاکید کرد که این کشور در کنار مردم فلسطین برای آنچه دستیابی به حقوق آنها برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه خواند، ایستاده است.  

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان همچنین بر برقراری آتش فوری در غزه تاکید کرد و گفت: به مسیری که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، نیاز داریم.

وی تاکید کرد : نیازمند آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه هستیم.

دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزهجزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مساله غزه در اجلاس باکو
  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در خصوص تحولات منطقه
  • گفت‌و‌گوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه قطر
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد