Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@09:12:03 GMT

تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیاردی برای حفظ باغات کن

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۷۸۹۶۴

تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیاردی برای حفظ باغات کن

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحسن رسولی، ظهر دوشنبه در آغاز هجدهمین جلسه شورای اسلامی شهرستان تهران، با اشاره به شیوع ویروس کرونا از سال گذشته، افزود: شورای شهرستان همکاری های لازم را با ستاد ملی مقابله با کرونا از همان روزهای شیوع این ویروس داشته و اعلام می‌کنیم که این همکاری در بخش های سه گانه(کن - مرکزی- آفتاب) شورای شهرستان با ستاد ملی مبارزه با کرونا در سطح ملی و استان همچنان می تواند ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه با کاهش مراقبت‌ها در ماه اخیر بیم آن می رود شاهد افزایش مجدد همه گیری این ویروس باشیم.

وی گفت: با توجه به شرایط موجود باید با این ویروس زندگی کنیم. پس از عموم مردم و اهالی شهرستان تهران می‌خواهم در عمل به آخرین یافته‌های پزشکی و رعایت بهداشت فردی دقت لازم را داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان تهران در ادامه با افزایش نرخ ارز و تورم به خصوص در حوزه مسکن، افزود: آثار اجتماعی این گرانی ها در مناطق جنوبی شهر تهران در مناطق ۱۷،۱۸،۱۹،۲۰، ۱۵و ۱۴ و شهرهای همجوار تهران همچون شهرقدس، اسلامشهر و غیره تا پایان سال جاری ادامه خوهد داشت. 

رسولی در ادامه این جلسه با اشاره به مشکلات بخش کن درحوزه باغات، گفت: حدود ۷۰۰ هکتار از باغات کن از سوی مراجع ذیربط در جهت حفظ و صیانت از این اراضی مورد توجه قرار گرفته است. در این دوره شورای شهرستان تهران برای تحقق حمایت از محیط زیست تصمیمات خوبی را با رویکرد حفظ حقوق مالکانه  اتحاذ کرده است.

رئیس شورای شهر ستان تهران با اشاره به اینکه در سال ۹۳ شورای وقت تصمیم می گیرد در قالب طرح تفصیلی ۷۰۰ هکتار از فضای سبز باغات کن را در پهنه G تعریف کند، اعلام کرد: شناسایی این ۷۰۰هکتار و تعریف آن در پهنه مذکور مشکلات و محدودیت هایی را برای ساکنان آن ایجاد می کند.

وی ادامه داد: با توجه به این مشکلات شورای شهرستان تصمیم گرفت تا شهرداری تهران مکلف به تملک این اراضی شود. برای این منظور در بودجه سال ۹۹ مقرر شد که ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی این باغات به منظور توسعه معابر و تامین روشنایی و سایر اقدامات آن تخصیص یابد. با این تصمیم به دنبال افزایش انگیزه ساکنین برای حفاظت از باغات هستیم.

همچنین در این جلسه شهربانو امانی با توجه به آسیب های بخشی نگری در مدیریت شهری گفت: نگاه حاکمیتی به شوراها باعث می‌شود نتوانیم از ظرفیت این نهادهای مردمی به خوبی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اعتراضات مردمی در دی ماه سال گذشته گفت: این اعتراضات بیشتر جنبه معیشتی داشت که متاسفانه در رسانه ملی بازتاب خوبی نداشت و مطالبات مردم در این اعتراضات به خوبی منعکس نشد. صبر و استقامت مردم در مقابله با مشکلات اقتصادی و معیشتی نشانه علاقه آنها به کشور و انقلاب است.

در ادامه محمد سالاری درخصوص باغات کن گفت: تنها باغات به هم پیوسته باقیمانده در شهر تهران باغات کن و فرحزاد است.که در دوران دولت نهم و دهم با تصمیم های لحظه ای و بدون کارشناسی که در این زمینه گرفته شد، شاهد تخریب باغات و افزایش ساخت و ساز در این منطقه بودیم.

وی افزود: در ابتدای دوره شورای شهر چهارم مصوباتی در جهت حفاظت باغات کن با رویکرد مشارکتی داشتیم که تا حدود زیادی مانع از تخریب و ساخت و سازهای گذشته شد.

سالاری گفت: با انتخاب یک محدوده در کن و اجرای طرح صیانت از باغات و گردشگری به عنوان پایلوت، می‌توانیم یکی از مهمترین دستاوردهای مدیریت شهری فعلی را رقم بزنیم.

در این جلسه ابوالفضل میررفیع نماینده بخش کن در شورای شهرستان با اشاره به مشکلات موجود ساکنان کن به دلیل برخی از محدودیت ها به خاطر اجرای  شیوه نامه مصوبه شورای شهرستان تهران، از سوی دستگاه های اجرایی ذی ربط، گفت: با اجرای طرح مشارکتی نگاه تصدی گری برداشته شد و مردم و ذی نفعان اصلی مورد توجه قرار گرفتند با این رویکرد می توان به صیانت از باغات کن امیدوار بود. 

وی با بیان اینکه خوشبختانه مالکان باغات کن به دنبال منافع شخصی نیستند، تصریح کرد: پیشنهاد می کنم طرح مشارکتی صیانت از باغات ابتدا در چند روستای بخش کن به صورت آزمایشی اجرایی شود تا بعد از آزمون و خطاهای لازم و اطلاع از میزان رضایتمندی مالکان آن را به صورت گسترده عملیاتی کنید.

غلامحسین آرام معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران نیز در این نشست با اشاره به محرومیت روستاهای بخش کن گفت: با توجه به زمان باقی مانده از عمر شورا پنجم می‌توان تصمیمات خوبی درحوزه اقتصادی و معیشتی مردم محروم بخش کن گرفت.

در این جلسه مصوبه شد، کمیته اجرایی شیوه نامه تغییر کاربری اراضی کشاورزی، به عنوان رکن اجرایی مصوبه شورای شهر تهران در خصوص صیانت از باغات کن مسئولیت تعیین ساز و کارهای عملی برای اجرایی شدن نحوه تخصیص بودجه مصوب مسئولیت کار را با هماهنگی و همکاری شورای اسلامی شهرستان تهران بر عهده بگیرد.

کد خبر 4955700

منبع: مهر

کلیدواژه: حسن رسولی باغات مدیریت شهری وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران ویروس کرونا قوه قضاییه شورای شهر تهران آتش سوزی اکبر طبری سازمان تامین اجتماعی کمیته امداد امام خمینی وضعیت هوای تهران سیدابراهیم رئیسی بازنشستگان شورای عالی استان ها هلال احمر جمهوری اسلامی ایران صیانت از باغات شورای شهرستان شهرستان تهران شورای شهر باغات کن بخش کن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۸۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

مسلم فلاح زاده مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد گفت: تأمین برق پایدار برای واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی از برنامه‌هایی است که در چند سال اخیر در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی استان قرار گرفته است.
 
وی افزود: از همین جهت از سال ۱۴۰۰، تفاهم نامه‌های مختلفی برای ایجاد ۶ پست برق بین شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت برق منطقه‌ای یزد منعقد شده است. 
 
فلاح زاده ادامه داد: برای ایجاد این پست‌های برق بیش از ۷ هزار و ۲۳۰میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.
 
وی گفت: خوشبختانه با مشارکت هر دو طرف قرارداد تاکنون بیش از ۳هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز، برای انعقاد قرارداد مشاور و خرید تجهیزات طرح‌ها تامین شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • انتقال آب از سد تالوار به بهار و کبودراهنگ ۱۰۰۰ میلیارد اعتبار می‌خواهد
  • جذب ۳۲۷ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی و نفت در شهرستان کبودراهنگ
  • اعتبار هشت هزار میلیاردی برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی