Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۵ ، گفت: با توجه به ضرورت تامین ۲۰درصد انرژی مصرفی ساختمان‌های دولتی و اماکن عمومی از محل انرژی‌های تجدیدپذیر، نیروگاه ۲۰ کیلو واتی خورشیدی بوستان کوهسار به بهره‌برداری رسید.

رضا علی زمانی افزود: این نیروگاه با نصب ۷۶ پنل خورشیدی، در زمینی به مساحت ۱۰۰ متر و در هوای پاک و ارتفاع بالای بوستان کوهسار احداث شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به کاهش ۱۳تنی گاز CO۲ با بهره برداری از این نیروگاه اشاره کرد و اظهار داشت: از مزیت‌های این نیروگاه خورشیدی توان تولید برق سالانه ۳۶ مگاوات بر ساعت است.

علی زمانی تصریح کرد: با احداث این نیروگاه ، انرژی‌های پاک ، ارزان و تجدید شونده توسعه و انتشار گازهای گلخانه‌ای و استفاده از منابع سوختی تجدید ناپذیر و فسیلی کاهش می‌یابد.

وی، جایگزینی فرم‌های سبزتر انرژی را گامی مهم برای حفاظت از محیط زیست عنوان کرد و گفت : انرژی پنل‌های خورشیدی با محیط زیست سازگار است و با جایگزینی آن می‌توان از هدر رفت سوخت و آب برای تولید برق و تخریب منابع جلوگیری کرد.

پنل خورشیدی طول عمر بلندی دارد و در شرایط نگهداری مناسب، تا ۲۵ سال و حتی بیشتر قابل استفاده است.

کد خبر 4955567

منبع: مهر

کلیدواژه: نیروگاه خورشیدی بوستان های تهران شهرداری منطقه 5 تهران وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران ویروس کرونا قوه قضاییه شورای شهر تهران آتش سوزی اکبر طبری سازمان تامین اجتماعی کمیته امداد امام خمینی وضعیت هوای تهران سیدابراهیم رئیسی بازنشستگان شورای عالی استان ها هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۸۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروگاه برق خورشیدی برای مصارف سیمان دشتستان ایجاد شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بنافی صبح چهارشنبه در دیدار با مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر اظهار کرد: ایجاد نیروگاه برق خورشیدی مختص مصارف شرکت سیمان دشتستان یک ضرورت است.

وی اضافه کرد: همچنین ایجاد خط تولید دوم این شرکت نقش مهمی در افزایش تولید و تقویت اشتغال خواهد داشت که پیشنهاد می‌شود این موضوع دنبال شود.

فرماندار دشتستان بیان کرد: آماده همکاری در راستای توسعه و تقویت شرکت سیمان دشتستان و سرمایه‌گذاری این هلدینگ در شهرستان دشتستان هستیم.

کد خبر 6093862

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • شکست مرز‌ها در مناطق چهارگانه محیط‌زیست
  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره برداری بوستان بزرگ شهر
  • بزرگترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران در مارلیک افتتاح شد
  • نیروگاه برق خورشیدی برای مصارف سیمان دشتستان ایجاد شود
  • ۵ هزار سامانه خورشیدی در فارس راه اندازی می شود
  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره‌برداری بوستان بزرگ شهر در یزد
  • افزایش سطح بهره برداری بوستان بزرگ شهر یزد
  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری