Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،موسی خلیل الهی رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در دیدار با اساتید دانشگاه و حوزه، اظهار کرد: طبق برنامه‌های تحولی ریاست قوه قضائیه که عمده آن‌ها نیز عملی شده، استفاده از ظرفیت جامعه نخبگان در تمام مقاطع و سطوح مورد تاکید ریاست قوه قضائیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در این راستا با توجه به انعقاد تفاهم نامه‌هایی با دانشگاه‌های استان، آموزش و پرورش، شهرداری و حوزه‌های علمیه اقداماتی شروع شده و با برگزاری سلسله نشست‌هایی موضوعات بررسی و پیگیری می‌شود.

او خاطرنشان کرد: یکی از نمونه اقدامات، شناسایی و علت یابی مصادیق آسیب‌ها در حوزه خانواده و ارائه آن به حوزه علمیه خواهران بوده تا به صورت مناسب در جامعه در راستای آگاه سازی و آموزش اقدام کنند.

خلیل الهی بیان کرد: هدف اصلی از برگزاری نشست با نخبگان بهره مندی از نظرات، هم اندیشی و ارائه راهکار‌های مناسب برای رفع مشکلات و آسیب‌های به وجود آمده است.

او با بیان این‌که یکی از راهکار‌های ارتقا و توسعه در جامعه آموزش است، اضافه کرد: تلاش داریم با آموزش مسایل حقوقی به زبان ساده در جامعه مردم را با مفاهیم حقوقی آشنا کنیم، در این‌صورت بخشی از مشکلات به راحتی حل می‌شود.

او با اشاره به تاکیدات رئیس قوه قضائیه بر تکریم ارباب رجوع و حقوق عامه، ادامه داد: در راستای تکریم ارباب رجوع و پیشگیری از اتلاف زمان برای اولین بار در کشور سیستم نوبت دهی در بخش اجرای احکام در تبریز راه اندازی شده و مراجعان می‌توانند بدون حضور به دستگاه قضایی از منزل اقدام به نوبت گیری کنند.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان شرقی، طی این نشست که با حضور اساتید دانشگاه و حوزه برگزار شد، حاضران در موضوعات مختلف به ارائه دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود پرداختند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادستان عمومی قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۹۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم مطالبه گری دانشگاه‌ها از دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، استاندار مازندران در جریان بازدید از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: برای رفع برخی چالش‌های جدی استان و تسریع در گره گشایی از مشکلاتی که مردم را رنج می‌دهد و تعیین اولویت‌ها و ارایه راه حل‌های سازنده، به پژوهش‌های علمی و جهت دهنده دانشگاه‌های مازندران نیاز داریم. ‎

یوسف نوری بر لزوم مطالبه گری دانشگاه‌ها از دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی در زمینه توسعه و پیشرفت استان در بخش‌های مختلف، به ارایه راهکار‌هایی برای برقراری ارتباط مطلوب و تعامل بیش از پیش و کیفی میان مدیران اجرایی و مدیران علمی، پژوهشگران، فناوران و نخبگان دانشگاهی استان اشاره کرد و افزود: اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان دانشگاه‌های مازندران باید در فرآیند توسعه مازندران نقش خودشان را به خوبی ایفا کنند.

وی به نقش نیروی انسانی در توسعه استان اشاره کرد و گفت: بدون برنامه نمی‌توان شاهد توسعه استان در بخش‌های مختلف باشیم؛ تحقیقات دانشگاهی در تعیین اولویت‌ها و ارایه راه حل‌های سازنده بسیار موثر است.

استاندار مازندران بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان علمی استان مازندران، تاکید بر طراحی و تدوین برنامه راهبردی- عملیاتی توسط دانشگاه برای ارتباط با صنعت، جامعه و مجموعه دستگاه‌های مسئول در استان، ارتباط مستمر دانشگاه و دانشگاهیان با استانداری و سایر نهاد‌ها تاکید کرد.

دکتر عزیزالله گنجی رئیس دانشگاه نوشیروانی بابل در خصوص توفیقات و برنامه‌های دانشگاه گزارشی ارائه داد.

یاد آور می‌شود استاندار مازندران امروز در نمازجمعه بابل شرکت داشت و با حضور ایشان از فعالان اجرای طرح نور در شهرستان بابل قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • دادگاه‌های صلح تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • دادگاه‌های «صلح» تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • لزوم مطالبه گری دانشگاه‌ها از دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی مازندران
  • ایجاد تحول در آموزش و پرورش، پایه ایجاد تحول در کشور است/ نظرات مختلف کارشناسی باید منجر به گشایش شود
  • قالیباف: ایجاد تحول در آموزش و پرورش، موجب تحول در کشور است
  • اصل شایسته سالاری باید در مراکز علمی حاکم باشد
  • آغاز بکار دفتر استاندارد و استانداردسازی در چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح چهارمین دفتر استاندارد و استاندارد سازی در چهارمحال و بختیاری
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه