Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیست و دومین نشست رهبران چین و اتحادیه اروپا که امروز دوشنبه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد فرصتی فراهم کرده است تا در شرایطی که جهان درگیر نبردی سخت و طاقت فرسا با کرونا شده است و وضعیت اقتصادی نیز رو به بحران است، راهی برای تعامل جهانی در موضوعات مختلف پیدا شود.

به گزارش ایمنا، در این نشست که با حضور «شی جین پینگ» رییس جمهوری و «لی که چیانگ» نخست وزیر چین و «شارل میشل» رییس شورای اروپا و «اورسولا فون درلاین» رییس کمیسیون اتحادیه اروپا برگزار شد دو طرف تاکید کردند به دنبال رسیدن به توافق نامه سرمایه گذاری ظرف سال جاری میلادی هستند و سعی دارند تا هرچه زودتر درباره قوانین رقابت برابر، به توافق برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«شی جین پینگ» رییس جمهوری خلق چین در این کنفرانس با مقامات اتحادیه اروپا دیدار دارد این نخستین دیدار رسمی رهبران چین و رهبران جدید اتحادیه اروپا و همچنین بلندپایه ترین ارتباطات سیستماتیک میان دو طرف پس از شیوع کرونا است.

"لی که چیانگ" نخست وزیر چین در این همایش گفت: چین و اتحادیه اروپا شرکای راهبردی همه جانبه یکدیگر هستند و همکاری بین دو طرف به مراتب بیش از رقابت و شناخت مشترک نیز بیش از اختلافات است.

او خاطر نشان کرد: چین و اروپا هر دو از اقتصادهای بزرگ جهان هستند در مواجهه با تاثیر شیوع کرونا،  دو طرف باید هماهنگی در سیاست های کلان اقتصادی و ثبات زنجیره صنعتی را تقویت بخشیده و برای احیای اقتصاد جهان انگیزه ایجاد کنند.

نخست وزیر چین تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم تا پایان امسال مذاکرات دوباره پروتکل سرمایه گذاری چین و اروپا را به پایان برسانیم و پروتکل نشانه های جغرافیایی چین و اروپا را امضا کنیم.

لی اظهار کرد: چین به شکل تزلزل ناپذیر سیاست درهای باز را گسترش می دهد و تلاش دارد تا فضای تجاری با قوانین تجارت بین المللی برای شرکت های بین المللی فراهم کند در عین حال امیدواریم اروپا نیز بازارهای تجارت و سرمایه گذاری خود را باز نگه داشته و محدودیت های صادراتی به چین را کاهش دهد.

وی ادامه داد که کشورش مایل است با حفظ ارتباط و مشورت با اروپا در مسایلی مانند اصلاحات سازمان تجارت جهانی، به شکل سازنده در روند چند جانبه مبارزه با تغییرات اقلیمی شرکت کرده و با تعمیق همکاری در امر پژوهش، تولید واکسن و دارو، به پیروزی هرچه زودتر بر بیماری همه گیر کمک کند.

رهبران اروپا نیز در این کنفرانس ویدیویی اعلام کردند شیوع کرونا کشورهای جهان را تحت تاثیر قرار داده، اما این امر تمایل برای همکاری بین چین و اروپا را تضعیف نساخته است.

آنها اظهار تمایل کردند با تقویت همکاری با چین برای احیای اقتصاد، دفاع مشترک از امنیت زنجیره صنعتی، گسترش بیش از پیش بازار، تعمیق همکاری ها در مسایلی مانند اصلاحات سازمان تجارت جهانی و تغییرات اقلیمی، به طور مشترک از چند جانبه گرایی و تجارت آزاد حمایت کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 430082

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تعامل جهانی ویدئوکنفرانس وضعیت اقتصادی مبتلایان کرونا کمیسیون اتحادیه اروپا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اتحادیه اروپا چین و اروپا دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۹۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس اتحادیه طلا و سکه در گفت‌وگو با قدس: طلافروشان با سامانه جامع تجارت مشکل دارند

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و سکه در گفت وگو با خبرنگار قدس، درباره علت اعتراض عده ای از طلا فروشان در هفته ی اخیر گفت: طلا فروشان هیچ گونه مشکلی با سامانه مودیان ندارند و این سامانه برای همه صنوف کشور است و صنف طلا و سکه هم از این قانون تبعیت و به سامانه مودیان پیوسته اند.

وی در ادامه بیان کرد: اکثر طلا فروشان در سامانه مودیان فاکتورهای الکترونیکی خود را ثبت می کنند و به تکالیف مالیاتی خود پایبند هستند. طلا فروشان فاکتورهای الکترونیکی خود را ثبت می کنند و تمام طلا فروشان باید از سامانه مودیان تبعیت کنند.

رئیس اتحادیه طلا و سکه در ادامه خاطرنشان کرد: سامانه مودیان برای تمام مشاغل است و  طلا فروشان نسبت به آن هیچ گونه اعتراضی ندارند.

وی خاطرنشان کرد:  سامانه جامع تجارت سال گذشته با توجه به اینکه مشکلاتی در بحث آموزش و اطلاع رسانی در آن وجود داشت و از دی ماه اجرایی شد و با واکنش صنف طلافروشان مواجه شد.

بذرافشان در ادامه بیان کرد: لزوم ثبت نام در سامانه مودیان و سامانه جامع تجارت باعث تعدد سامانه ها برای طلا فروشان شد و مشکلاتی ایجاد کرد. به همین دلیل مقرر شده بود که ۳ ماه وقت داده شود تا این سامانه ها طبق تبصره ب ماده ۶ فعالان صنفی و اقتصادی باید در یک سامانه اقدامات مبادلاتی خود را انجام دهند.

بذرافشان در ادامه بیان کرد: ولی حدود ۴ ماه گذشت این مدت زمان سپری شد و این دو سامانه علی رغم قول هایی که داده شد، با هم ادغام نشد. جلساتی با سازمان امور مالیاتی و وزارت صمت برگذار شد ولی هنوز این دو سامانه ادغام نشده اند.

وی در ادامه بیان کرد: اعتراض طلا فروشان به سامانه جامع تجارت الکترونیک این بود که مقرر شده اطلاعات سرمایه و موجودی آنها باید در این سامانه ثبت شود. برای رفع این مشکل جلسات متعددی در ۳ ماه پایانی سال داشتیم و نامه نگاری های زیادی هم انجام شد.

بذرافشان گفت: در این جلسات بر لزوم بازنگری و اصلاحات در  سامانه جامع تجارت مطرح شد و قول هایی برای تغییرات در این سامانه داده شد.

رئیس اتحادیه طلا و سکه گفت: از ابتدای سال از طریق وزارت صمت اعلام شد که روسای اتاق های اصناف  استان ها و اتحادیه های ما، اعلام شد که سامانه جامع تجارت از ۷ فروردین ۱۴۰۳ لازم الاجرا است و با توجه به اینکه هیج تغییری در خصوص این تصمیم اعلام نشد طلا فروشان نسبت به این مسئله اعتراض دارند و اجرایی شدن این مسئله واکنش هایی در پی داشته است.

وی ادامه داد: طلا فروشان اعلام کرده اند که چرا باید سرمایه خودشان که چند نسل گشته تا به آنها رسیده است را باید در سامانه جامع تجارت ثبت کنند. مسئولین هم معتقدند که باید تمام این نقل و انتقالات ثبت شود.

وی افزود: آسیب ها و ضعف هایی که در این موضوع هست این است که بخشی از این سرمایه ها برای خود همکاران نیست، طلاهایی وجود دارد که کسانی که فعالیتی ندارند به تولیدی های طلا می دهند تا با آنها تولید انجام دهند. از سوی دیگر تولیدی های ما از نظر شرایط و سرمایه ضعیف هستند.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • هفته جهانی نجوم، تعامل بین منجمان و شهروندان
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • طاها:سازمان همکاری اسلامی به تعامل با افغانستان ادامه می‌دهد
  • پیام شی به نشست سازمان همکاری اسلامی
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا / واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا/ واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • رئیس اتحادیه طلا و سکه در گفت‌وگو با قدس عنوان کرد؛ طلافروشان با سامانه جامع تجارت مشکل دارند نه سامانه مودیان
  • رئیس اتحادیه طلا و سکه در گفت‌وگو با قدس: طلافروشان با سامانه جامع تجارت مشکل دارند
  • تجارت ۸۵۰ میلیون یورویی ایران و اتحادیه اروپا در ۲ ماه
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا