Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، شاهرخ جهانشاهی روز دوشنبه در چهاردهمین جلسه ستاد مقابله با کرونا که با حضور اعضای ستاد در فرمانداری دماوند برگزار شد، با بیان اینکه با بررسی های صورت گرفته احتمال بقای  ویروس کرونا تا دو سال آینده است، اظهار داشت: بر اساس تصمیم گیری ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین با تصمیم استانداری برخی مشاغل جدید بازگشایی شده اما این به معنای آن نیست که به شرایط عادی بازگشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: توجه به آمار و ارقام ارسالی، نشان می دهد در برخی مناطق کرونا درحال گسترش است و پیش بینی هایی مبنی بر گرم شدن هوا و کاهش انتشار بیماری نیز مشکلی را درمان نکرد و حتی در برخی نقاط نقش گرما بیشتر بر بیماری تاثیرگذار است.

معاون فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به اینکه باید پرتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی بیش از پیش رعایت شود، تصریح کرد: با توجه به ممنوعیت کار کردن برخی مشاغل همچون تالارها در سطح شهر، دو تالار شروع به کار کرده‌اند که بازرسان باید بصورت جدی تر با آنان برخورد کنند.

جهانشاهی با تاکید براینکه هرچه بیشتر رعایت بهداشت صورت گیرد، بار مشکلات از دوش حوزه بهداشت و درمان برداشته می شود، گفت: اگر مردم به این بی توجهی ادامه دهند کادر درمان و شبکه بهداشت با مشکل بسیار جدی مواجه می‌شوند و انگیزه آنان در ارائه خدمات مطلوب کم خواهد شد.

احتمال بروز وضعیت قرمز کرونا طی یکی دو روز آینده

مسعود مسلمی فرد، رئیس بیمارستان سوم شعبان شهرستان دماوند نیز در این جلسه با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر شاهد افزایش و رشد ویروس کرونا در سطح کشور و به تبع آن در شهرستان دماوند هستیم، اظهار داشت: این نشان می دهد مردم همچون گذشته اصول بهداشتی را رعایت نمی کنند.

وی با بیان اینکه طی بررسی های صورت گرفته در شهرستان دماوند، شاهد افزایش میزان مراجعه کنندگان به مراکز درمانی در خصوص ابتلا به بیماری کرونا هستیم، افزود: در حال حاضر با تعداد بسیاری از مبتلایان روبرو هستیم که شاید نسبت به پیک آن در اوایل بیماری تا اواسط اردیبهشت، رو به افزایش بیشتری است.

این مقام مسئول با تاکید براینکه این یعنی با شرایط موجود و با محاسبات عددی و پروتکل‌ها در لب مرز زردی و قرمزی قرار داریم، گفت: زمانی شهرستان دماوند در وضعیت سفید قرار داشت و حتی چند روزی به مرحله صفر رسیده بود اما درحال حاضر ۱۶بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری هستند و دو نفر دیگر امروز ترخیص شدند.

مسلمی فرد خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود در شهرستان دماوند اگر رعایت اصول بهداشتی را کمتر کنیم شاید طی یک یا دو روز آینده وارد وضعیت قرمز شویم و شهرستان باید پروتکل‌های مرحله قرمزی را رعایت کند.

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند بیان داشت: متاسفانه برخی افراد تصور می کنند که ویروس کرونا ضعیف شده و یا از بین رفته است درحالی که ویروس کرونا بسیار خطرناک و دارای ابعاد و چهره های مختلفی است که می تواند به تمامی اعضای بدن انسان آسیب رساند.

وی با تاکید براینکه این ویروس چند وجهی نه دارو دارد و نه واکسن، گفت: این ویروس فقط با رعایت اصول بهداشتی مهار می شود که متاسفانه حتی کسبه نیز این مهم را رعایت نمی کنند که باید با متخلفین برخورد شود.

برچسب‌ها کرونا شهرستان دماوند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا شهرستان دماوند کرونا شهرستان دماوند شهرستان دماوند ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۹۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت

 مهدی زنگنه گفت: دستاوردهای بزرگ جهانی مثل ریشه‌کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ دو در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ سه در سال ۲۰۱۹، حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.
 
 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همه ساله باهدف اطلاع‌رسانی، حمایت‌طلبی و جلب مشارکت مردمی، از طرف سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نام‌گذاری می‌گردد.
 
 
 وی گفت داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی نجات زندگی با ایمن‌سازی جهت آگاهی‌بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • سوژه امسال نون خ لب مرز بود | ۲ خط قرمز مهم که در این سریال رعایت شد
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است