Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@06:21:07 GMT

پنج رویداد جهان

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۷۹۵۲۱

پنج رویداد جهان

بازگشایی اماکن گردشگری مصر
سواحل شرم الشیخ و دیگر اماکن گردشگری مصر که به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا به روی توریست‌های بین‌المللی و حتی گردشگران داخلی بسته شده بود از هفته آینده ( اول جولای) بازگشایی می‌شود. این در حالی است که در حال حاضر آمار روزانه ابتلاها به کووید 19 در مصر حدود 1400 نفر است. البته مصر در مقایسه با دیگر کشورها با جمعیت تقریبی مشابه مانند آلمان، آمار ابتلاهای کمتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

---

جنجال تازه جان بولتون
مشاور امنیت ملی سابق امریکا پس از جنجال کتابش درباره ترامپ، با اعلام اینکه در انتخابات ریاست جمهوری از جو بایدن نیز حمایت نمی‌کند، بار دیگر سوژه رسانه‌ها شد. این اظهارات در حالی از سوی نزدیکان «جان بولتون» منتشر شد که دیلی تلگراف در گزارش روز گذشته‌اش، «بایدن» را کاندیدای مورد نظر مشاور امنیت ملی سابق امریکا معرفی کرده بود. «سارا تینسلی»، سخنگوی وی گفت: آقای بولتون بارها گفته که نام یک محافظه‌کار را روی برگه رأی خواهد نوشت و بدون شک آن فرد نه ترامپ است و نه بایدن.»
همزمان با انتشار این بیانیه‌ها، «مایک پمپئو» وزیر خارجه امریکا نیز در توئیتی با انتشار عکسی کنایه‌آمیز از خودش و وزیر خزانه‌داری این کشور در زمان اخراج بولتون از کمیسیون امنیت ملی امریکا، به نوعی به بولتون تاخت.

 

---

بحران حمله به کادر درمانی افغانستان
سازمان ملل در گزارشی بحث برانگیز از سلسله حمله‌هایی به کادر درمانی افغانستان از زمان شیوع ویروس کرونا خبر داد و  درباره این حملات هشدار داد. براساس این گزارش، ضعف امکانات بهداشتی درمانی در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های افغانستان در زمان کرونا، مردم را به خشم آورده و تاکنون 12 تن از کادر درمانی در خط مقدم مبارزه با کرونا در حملات همراهان بیمار آسیب جدی دیده‌اند.

 

---

ابراز تمایل ترامپ برای دیدار با مادورو
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا در حالی در تازه‌ترین مصاحبه‌ای که با وب سایت آکسیوس داشته از مواضع تند خود در قبال دولت ونزوئلا عقب نشینی کرده و از آمادگی خود برای دیدار با نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا خبر داده است. وی سال گذشته میلادی خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا را به‌عنوان رئیس جمهوری این کشور به رسمیت شناخته بود.

 

---

آخرین آمار کرونا در جهان
آمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان تا ساعت 16 امروز به 9 میلیون و 71 هزار و 299 نفر رسید. آمار قربانیان نیز 471 هزار و 162 نفر بود. امریکا همچنان در صدر آمار مبتلایان و قربانیان است. براساس آمار منتشر شده، تا ظهر امروز 2 میلیون و 356 هزار و 715 نفر در این کشور به کووید19 مبتلا شده و 122 هزار و 248 نفر نیز جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند. پس‌‌ از امریکا، برزیل با یک میلیون و 86 هزار و 990 نفر مبتلا و 50 هزار و 659 قربانی در مقام دوم مبتلایان به ویروس کرونا قرار دارد. روسیه نیز با 592 هزار و 280 مبتلا و 8 هزار و 206 قربانی در جایگاه سوم جدول مبتلایان به کرونا در جهان نشسته است. در رتبه چهارم هم هند 426 هزار و 910 مبتلا و 13 هزار و 703 قربانی کووید 19 دارد. شمار مبتلایان انگلیس هم امروز به 304 هزار و 331 نفر رسید. این کشور 42 هزار و 632 نفر هم قربانی کرونایی دارد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۹۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت مردم گیلان از جنبش‌های دانشجویی در امریکا و اروپا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ اقشار مختلف مردم گیلان به ویژه دانشجویان مانند مردم دیگر استان‌ها، حمایت خود را از برگزاری جنبش‌های دانشجویی در آمریکا و اروپا در دفاع از مردم مظلوم و بی دفاع غزه اعلام کردند.

دانشجویان با تمسخر مفهوم «آزادی بیان» در کشورهای غربی ، به خبرنگار صدا و سیما گفتند: چرا مسئولان این کشورها به دانشجویان اجازه نمی دهند که اعتراض خود را به اعمال ددمنشانه و وحشیانه نظامیان صهیونیستی در مقابل مردم بی دفاع غزه بیان کنند.

دیگر خبرها

  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • حمایت مردم گیلان از جنبش‌های دانشجویی در امریکا و اروپا
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای سبزوار در حمایت از اقدام جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های امریکا
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟