Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائتلاف سعودی خبر داد که «شورای انتقالی» جنوب و دولت مستعفی یمن بر سر آتش‌بس توافق کردند و قرار است در ریاض با هم دیدار داشته باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وبگاه خبری شبکه «العربیه»، امروز (دوشنبه)، خبر داد که «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب-تحت حمایت امارات) و دولت مستعفی یمن (تحت حمایت سعودی) بر سر آتش‌بس توافق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر، شورای انتقالی جنوب اعلام کرده بود که نیروهایش، پس از درگیری شدید با نیروهای دولت مستعفی یمن آخرین اردوگاه این نیروها را در مرکز استان سقطری (جنوب یمن) تحت کنترل خود درآوردند.

ائتلاف خبر داد که شورای انتقالی و دولت مستعفی توافق کردند که در ریاض با یکدیگر نشست داشته باشند و اجرای توافق «ریاض» را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

ائتلاف ضمن ابراز تأسف از درگیری‌های دو طرف در جنوب یمن، اعلام کرد که برای پایش آتش‌بس چند ناظر در «ابین» (جنوب یمن) مستقر خواهد کرد.

این اظهارات در حالی است که پیشتر، وبگاه خبری شبکه «الجزیره»، به نقل از منبعی «دولتی» گزارش داده بود که نیروهای شورای انتقالی، پس از عقب‌نشینی عناصر عربستان سعودی، مرکز سقطری را محاصره کردند.

ائتلاف همچنین گفت: «توافق ریاض برای مردم یمن منافع در پی دارد».

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: یمن ائتلاف سعودی آتش بس دولت مستعفی یمن شورای انتقالی دولت مستعفی توافق کردند آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۹۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و مشاور امنیت ملی عراق در دیدارشان در روسیه بر سر روند اجرای توافقنامه امنیتی دو کشور توافق کردند.   به گزارش همشهری آنلاین، علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ در این شهر روسیه حضور دارد، عصر دیروز (سه‌شنبه) چهارم اردیبهشت ماه با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.   در این دیدار احمدیان و الاعرجی ضمن مرور روند اجرای توافق امنیتی ایران و عراق توافق کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هر چه‌ زودتر تشکیل جلسه دهد.   الاعرجی با راهبردی خواندن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران، بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق درباره اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.   مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.   احمدیان در رأس هیأتی برای شرکت در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی و نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس در سن‌پترزبورگ حضور دارد و در حاشیه این نشست‌ها نیز با تعدادی از همتایان خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات جاری در منطقه به رایزنی خواهد پرداخت. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا

دیگر خبرها

  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • نقوی حسینی: طیف پایداری، شریان و مصاف برای ریاست مجلس، روی ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس