Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام صباحی با اشاره به طرح سراسری امام محله، گفت: هم اکنون در چهار نقطه انزلی طرح امام محله اجرا شده است.

حجت‌الاسلام «عباس صباحی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی به برگزاری جلسات آموزشی در کمسیون فرق و مذاهب شهرستان برای اساتید، معلمان و روحانیون در سال ۹۸ اشاره کرد و یادآور شد: امسال این جلسات به‌صورت ویژه برای معلمان که از تاثیرگذارترین اقشار جامعه هستند، برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس تبلیغات اسلامی انزلی سپس با اشاره به فعال کردن ستادهایی همچون شئون فرهنگی به دبیری سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: این ستاد به ریاست امام جمعه شهرستان و متشکل از نیروهای متنفذ و متشخص از حوزه و دانشگاه و گروه‌های مختلف فرهنگی، دینی و قرآنی در مناسبت‌های مذهبی اقدام به اجرای برنامه‌های مختلف می‌کند.

 
وی خاطرنشان کرد: در جلسات ماهیانه این کارگروه برنامه های مربوط به امور دینی - مذهبی مطرح و برنامه ریزی می‌شود و به‌زودی تقویمی برای مناسبت‌های سال طراحی و به همه ادارت و سازمان‌ها ابلاغ می شود تا با تقسیم کار وظیفه هر اداره، نهاد و سازمانی تحت عنوان ستاد شئون فرهنگی مشخص شود.


حجت‌الاسلام صباحی متذکر شد: این اداره به‌زودی با فعال شدن شورای فرهنگی، ادارات مرتبط با امور قرآنی را در قالب این شورا گرد هم آورده و در سرکشی از ادارتی که در آنجا نماز اقامه می‌شود به ارزیابی مدیران می‌پردازند.


وی با اشاره به طرح سراسری امام محله، افزود: هم اکنون در چهار نقطه انزلی طرح امام محله انجام شده است و این امامان توانستند در هنگام شیوع ویروس کرونا یکصد بسته حمایتی را در مناطق خود بین افراد نیازمند توزیع کنند.


دبیر ستاد اقامه نماز انزلی از احداث ۶ خانه عالم در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر سه خانه عالم در روستاهای لیجارکی، کپورچال و آبکنار وجود دارد و در کمیته برنامه ریزی پیشنهاد ۶ خانه عالم در روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار را مطرح کردیم و منتظر تامین اعتبار برای احداث این خانه‌های عالم در روستاهای سنگاچین، بشمن، حسنرود و .. هستیم.


وی همچنین به برگزاری دوره‌های آموزش قرآن روانخوانی، تجوید و تفسیر به‌صورت مجازی برای تربیت معلمین قرآن با اعطاء مدرک اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۱۵ نفر و امسال ۵۰ نفر در این کلاس‌ها شرکت کردند که پس از قبولی در آزمون در خانه‌های قرآن و مراکز و موسسات قرآنی به‌کار گرفته می‌شوند و تعدادی نیز به آموزش و پرورش، مهدهای کودک و مدارس غیرانتفاعی به‌عنوان حق‌التدریس معرفی می‌شوند.


وی سپس یادآور شد: در زمان شیوع ویروس کرونا ۲۰ میلیون تومان به موسسات قرآنی، ۲۶ میلیون تومان به هیئت‌های مذهبی کمک‌ نقدی شد و در بین ۵۰ روحانی غیرشاغل نیز بسته‌های معیشتی توزیع شد.


حجت‌الاسلام صباحی در ادامه از توزیع ۵۰۰ جلد کتاب با مضامین مذهبی و ۶۰ جلد قرآن کریم در بین مساجد شهرستان در یک سال گذشته خبر داد.


وی تعداد روحانیون مستقر و هجرت در این شهرستان را ۱۰ نفر اعلام کرد و افزود: این روحانیون در روستاها و محلات مستقر بوده و به‌دنبال جذب پنج روحانی مستقر در روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار هستیم.


رییس تبلیغات اسلامی انزلی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی روحانیون مستقر را به دسته‌های امام، هادی، سفیر تقسیم کرده است، اعلام کرد: براساس این درجه‌بندی روحانیون مستقر باید خودشان را به درجه امامت برسانند و اداره تبلیغات اسلامی با برگزاری کلاس‌های آموزش مهارت این راه را برای روحانیون مستقر هموار می‌کند تا در طرح امام محله موفق بوده و به الگویی برای مساجد سایر محلات تبدیل شوند.


وی تاکید کرد: هم اکنون در ۵۰ مسجد و ۳۲ اداره این شهرستان نماز جماعت برگزار می‌شود و تلاش می‌کنیم به ادارات و مساجدی که نماز جماعات ندارند امام جماعت اعزام کنیم.


حجت‌الاسلام صباحی در بخش دیگر سخنانش خواستار فعال‌تر شدن حوزه بانوان در شهرستان بندرانزلی شد و اظهار داشت: در بخش آموزش خانواده باید اقداماتی توسط کمیته بانوان و جوانان فرمانداری انجام گیرد که با استقرار مشاور بانوان در این کمیته امیدواریم به‌زودی شاهد برنامه‌های خوبی در این حوزه باشیم.


وی یاد آور شد: طرح مواسات خاندانی نیز در امتداد طرح مواسات از برنامه های حوزه بانوان این سازمان است که با آموزش افراد از آنان می‌خواهد خانواده‌های نیازمند و مستضعف درون فامیل، خاندان، طایفه و ایل خود را شناسایی کرده و با ایجاد صندوق حمایتی آنها را تحت پوشش قرار دهند.


حجت‌الاسلام صباحی در پایان برنامه‌ریزی تبلیغی و فرهنگی با همکاری سایر ادارات فرهنگی برای طرح‌های دریا را از دیگر برنامه‌های این اداره برای ایام تابستان عنوان کرد. 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: اعزام مبلغ حجت الاسلام صباحی روحانیون مستقر تبلیغات اسلامی خانه عالم امام محله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۹۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش سراسری توجیهی آموزشی زائران خانه خدا -بوشهر

همایش سراسری توجیهی آموزشی زائران خانه خدا در قالب ۷ کاروان استان بوشهر با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر برگزار شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079686 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • گروه‌های جهادی ۱۸۰ برنامه در شاهرود اجرا می‌کنند
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • لزوم تجهیز امامزاده ابراهیم(ع) به سیستم اطفای حریق شبکه ای
  • همایش سراسری توجیهی آموزشی زائران خانه خدا -بوشهر
  • اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم
  • امام جمعه اهواز: طرح «نور» محله به محله اجرا شود
  • امام جمعه اهواز : طرح حجاب «نور» محله به محله اجرا شود
  • دیدار با خانواده ۳ شهید به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در بندرانزلی