Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدرضا بخشی غروب دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی اداره اوقاف و امور خیریه بسطام ضمن بیان اینکه تعداد کل موقوفات بخش بسطام ۷۳۵ مورد است، ابراز داشت: از این تعداد ۵۰۴ مورد دارای درآمد و ۲۳۱ موقوفه انتفاعی و فاقد درآمد هستند.

وی ضمن بیان اینکه ۶۸ موقوفه غیر متصرفی و دارای متولی است، افزود: ۶۶۶ موقوفه نیز متصرفی است یعنی مدیریت آن توسط اوقاف انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود ۹ بقعه متبرکه در بخش بسطام

رئیس اداره اوقاف بسطام ضمن بیان اینکه تعداد بقاع متبرکه بخش بسطام ۹ بقعه است، ابراز داشت: از این تعداد امام‌زاده محمد (ع) و امامزاده سید ابوالقاسم (ع) به لحاظ درآمد و موقعیت جغرافیایی به نسبت بقیه شاخص هستند.

بخشی تعداد رقبات بخش بسطام را یک هزار و ۲۷۲ رقبه برشمرد و تصریح کرد: از این تعداد یک هزار و ۱۷۱ مورد دارای درآمد، ۱۰۱ مورد انتفاعی، ۹۵۸ رقبه متصرفی، ۲۸۰ رقبه غیر متصرفی و پنج مورد اشتراک التولیه است.

وی بابیان اینکه طی سه‌ماهه سال جاری چهار مورد وقف جدید به ارزش یک میلیارد تومان در بخش بسطام اتفاق افتاده است، افزود: امروز نیز تعداد چهار وقف جدید شامل ۱۲ قطعه زمین با کاربری مسکونی به ارزش ۴۰۰ میلیون تومان به ثبت رسید تا تعداد وقف‌های جدید از ابتدای سال به هشت مورد برسد.

یک درصد موقوفات بسطام مرتبط با فعالیت‌های قرآنی

رئیس اداره اوقاف بسطام بابیان اینکه ۷۵ درصد موقوفات بخش بسطام پیرامون عزاداری برای امام حسین (ع) است، ابراز داشت: با توجه به اینکه این موقوفات فاقد درآمدزایی هستند از واقفان انتظار می‌رود وقف خود را با نیازهای روز و اولویت‌های جامعه تطبیق دهند.

بخشی بابیان اینکه وقف کمک به بدنه دولت و نمونه بارزی از اقتصاد مقاومتی است و آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد، تصریح کرد: یک درصد موقوفات بخش بسطام مرتبط با فعالیت‌های قرآنی است که با توجه به مظلومیت قرآن انتظار می‌رود واقفان به این موارد نیز توجه کافی را داشته باشند.

وی بابیان اینکه در حوزه حقوقی طی یک سال گذشته ۱۱ پرونده به دادگاه ارجاع داده‌شده است، افزود: تاکنون برای پنج مورد به نفع موقوفه رأی صادر، دو مورد اجرای حکم و سه مورد دیگر تا آخر تیرماه تخلیه می‌شود که باید گفت پیگیری شش مورد پرونده وقف نیز در دستور کار قرار دارد.

۵۲۰ رقبه فاقد سند مالکیت

رئیس اداره اوقاف بسطام بابیان اینکه راه‌اندازی مراکز افق به عنوان محلی برای موضوعات فرهنگی و قرآنی انجام‌شده است، ابراز داشت: توزیع سه هزار بسته بهداشتی در سطح بقاع متبرکه، دو هزار بسته حمایتی و شش هزار پرس غذای گرم در ایام پیک کرونا توسط این مراکز انجام‌شده است.

بخشی بابیان اینکه سال گذشته در قالب طرح مودت ۹۰۰ میلیون تومان کمک غیر نقدی در مجموعه اوقاف اتفاق افتاد، تصریح کرد: طرح‌های ویژه در کنار مراکز افق نظیر نشاط معنوی و آرامش بهاری نیز به صورت مجازی انجام‌شده است.

وی بابیان اینکه حراست از موقوفات خط قرمز ما است و اجازه تصرف در آن را نمی‌دهیم، افزود: تعداد ۳۳۴ رقبه از املاک دارای سند و ۵۲۰ مورد فاقد سند مالکیت است که با توجه به حجم بالای موقوفات دو مورد برون‌سپاری انجام و ۳۵ درخواست به اداره ثبت داده شد.

رشد ۱۰۰ درصدی درآمد موقوفات در بسطام

رئیس اداره اوقاف بسطام بابیان اینکه طی سال گذشته ۸۵۰ متر مربع در زائرسراها کار عمرانی و تعمیرات انجام‌شده است، ابراز داشت: به کمک خیران ۴۰۰ متر مربع آیینه‌کاری در امامزاده ابراهیم (ع) مجن با اعتبار دو میلیارد ریال در دستور کار است.

بخشی بابیان اینکه سرمایه‌گذاری موقوفات با واگذاری زائرسراها به بخش خصوصی از لحاظ اشتغال‌زایی انجام‌شده است، تصریح کرد: نمونه این اقدام را می‌توان به نصب توربین بادی در امامزاده سراوین قطری اشاره داشت.

وی در پرسش خبرنگار مهر مبنی بر همکاری اوقاف و امورخیریه با میراث فرهنگی در بحث مجموعه بایزید بسطامی نیز توضیح داد: نگهداری ابنیه‌های تاریخی برعهده میراث است حال اگر مکانی نظیر امامزاده محمد و بایزید بسطامی ادغام باشند ترمیم و مرمت با میراث و امور جاری با اوقاف خواهد بود ضمن آنکه برای ثبت جهانی مجموعه بایزید نیز تعامل با میراث وجود دارد.

رئیس اداره اوقاف بسطام بابیان اینکه طی سه‌ماهه سال گذشته به نسبت امسال درآمد موقوفات بسطام ۱۰۰ درصد رشد داشته است، اضافه کرد: در مجموع سالانه نیز ۹۰ درصد موقوفات رشد داشت و این در شرایطی است که در ایام پیک کرونا قرار داشتیم.

کد خبر 4955897

منبع: مهر

کلیدواژه: نشست خبری بسطام محمدرضا بخشی ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شیوع کرونا ایلام بیرجند آتش سوزی مواد مخدر سازمان تبلیغات اسلامی استانداری سمنان مجلس شورای اسلامی انجام شده درصد موقوفات سال گذشته بخش بسطام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۰۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ حجت الاسلام و المسلمین خاتمی صبح امروز در دیدار با جمعی از کارکنان سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه صورت گرفت، گفت: عنایت خداوند متعال و فکر و اندیشه بلند امام خمینی (ره) سبب تشکیل و عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

وی بابیان اینکه سپاه یک نهاد انقلابی همه جانبه برای حراست و حفاظت از دستاورد‌های انقلاب است، افزود: پاسداران می بایست قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند چرا که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی مقدس است.

امام جمعه زنجان بابیان اینکه سپاه در دوران دفاع مقدس و پس از آن خوش درخشیده است، گفت: تمامی این فعالیت‌ها و خدمات رسانی باید برای نسل جوان تشریح و تبیین شود.

حجت الاسلام خاتمی بابیان اینکه تشکیل نهاد نمایندگی در سپاه خردمندانه و هوشیارانه بوده است، افزود: می‌توان گفت فلسفه وجودی نمایندگی ولی فقیه در سپاه، ساخت یک سپاه معنوی با روحیه جهادی و انقلابی است.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی بابیان اینکه سپاه مولود انقلاب و بسیج مولود سپاه است، ادامه داد: این نهاد به دلیل عملکرد فکری و بصیرتی، نزدیک‌ترین نهاد‌ها به نظرات مقام معظم رهبری است.

وی افزود: امروز اقتدار و عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار سایر نیرو‌های مسلح را شاهد هستیم.


نماینده ولی فقیه در استان گفت: مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان، موجب عزت و سربلندی می‌شود، اما عقب نشینی در برابر آنان مایه ننگ و ذلت است.

دیگر خبرها

  • جلسه بودجه به حدنصاب نرسید و تعطیل شد+اسامی غایبان
  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای درقم برگزارمی شود
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟