Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی در آیین امضای تفاهمنامه همکاری با اتاق بازرگانی تهران برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان تهران گفت: طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، فاصله نیاز و عرضه مسکن در کشور را کاهش داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آیین امضای تفاهمنامه همکاری وزارت راه و شهرسازی و اتاق بازرگانی تهران برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان تهران روز دوشنبه دوم تیرماه با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، اعضای اتاق و برخی از مسوولان استانی در محل اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی در بخشی از این آیین با قدردانی از تلاش بخش خصوصی در حوزه ساخت و ساز، سازندگان را ثروت‌ها و افتخارآفرینان جامعه خواند و گفت: حکم و تکلیف قانونی وزارت راه و شهرسازی فراهم آوردن زمینه خانه‌‌‌دارشدن مردم است. بنابراین ضروری است، اقدامات تسهیل‌گرانه در این بخش، اعتمادسازی را برای سازندگان، عرضه‌‌‌کنندگان و جامعه به وجود آورد و مردم اطمینان خاطر داشته باشند با توجه به میزان استطاعتشان در یک بازه زمانی مشخص از مسکن مناسب برخوردار شوند. 

او با اشاره به اینکه فراهم‌کردن زمینه صاحب خانه شدن مردم، مهم‌ترین وظیفه حاکمیتی وزارت راه و شهرسازی است، بر پایبندی به این وظیفه تاکید کرد و موضوع حائز اهمیت را تثبیت سیاست‌های مشخص و تسهیل اثربخش‌ترین‌ها آنها به‌منظور پشتیبانی از جریان تولید مسکن پایدار در کشور دانست و عنوان کرد: این پایدارسازی جریان ساخت مسکن در کشور فوق‌العاده اهمیت دارد و به آن ایمان قلبی داریم. ما و همکارانمان در سراسر کشور معتقدیم که برای نیل به این هدف باید با اعتقاد و حرکت جهادی و پیوسته اقدام کنیم تا اطمینان در جامعه و بخش مسکن حاکم شود.

اسلامی، نکته دوم را اثر اقتصادی زیانبار بازارهای موازی بر بخش مسکن عنوان و خاطرنشان کرد: عمده این فشارها خارج از اختیار وزارت راه و شهرسازی است؛ اما از آن متاثر می‌شویم. همواره این دوران التهابی را در بخش مسکن کشور تجربه کرده‌‌‌‌ایم. شرایط اقتصادی کشور نیز به گونه‌ای است که منابع مالی سرگردان برای حفظ سرمایه به بخش مسکن و ساختمان هجوم می‌آورد و مردم را در شرایط بحرانی قرار می‌دهد. در همین شرایط پرالتهاب نیز به‌هیچ‌وجه از سیاست‌های پایدارساز و جریان‌ساز برای تولید مسکن، غفلت نکرده‌ایم. ضروری است که در این فضا، تصمیمات هیجانی نگیریم و اقداماتمان را تسهیل و تسریع کنیم تا ساخت و ساز و جریان تولید همواره ادامه یابد.

او با بیان اینکه روند تولید و عرضه مسکن در کشور دو آدرس مشخص دارد اظهار داشت: این روند را می‌توان از طریق میزان پروانه‌های صادر شده و میزان سرمایه‌گذاری‌هایی که رخ داده بررسی کرد. در طول پنج سال گذشته کمترین میزان ساخت و ساز واحدهای مسکونی ۳۰۰ هزار واحد در سال بوده است. این در حالی است که نیاز جامعه ۹۰۰ هزار واحد در سال اعلام شده که از این تعداد دو هزار واحد متعلق به مناطق روستایی است. تفاضل این دو عدد را در قالب بحث طرح ملی مسکن مطرح کرده‌ایم و هر چند که با سختی و موانع بیشمار مواجهیم اما توانستیم آن را به اجرا برسانیم./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی وزارت راه وزارت راه و شهرسازی عرضه مسکن هزار واحد بخش مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۰۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری ۱۰۰هزار میلیارد تومانی برای ۳۵پروژه تجاری ومسکونی در کشور

ارسلان مالکی معاون وزیر راه وشهرسازی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های مردمی در اجرای پروژه های نهضت ملی  جزو برنامه‌ها و اولویت های ما به شمار می رود  افزود: در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ با مشارکت مردم و بخش خصوصی شناسایی و اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در سازمان ملی زمین و مسکن به ارزش بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در دست اقدام است.

مالکی با بیان اینکه  از این میزان ۳۳ پروژه مشتمل بر ۵ هزار و ۲۲۵ واحد مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی به ارزش بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان در حال ساخت است گفت:۱۱ پروژه با ظرفیت یک‌هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی هم در مرحله انتخاب سرمایه‌گذار قرار دارد، ادامه داد: ارزش ریالی این پروژه‌ها در حدود ۸ هزار میلیارد تومان است.

وی یادآور شد: ۳۵ پروژه سرمایه‌گذاری در ۱۸ استان به ارزش حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای انجام مطالعات و اخذ نظریه کارشناس رسمی در دست اقدام است گفت: اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری به‌عنوان یکی از اولویت‌های سازمان ملی زمین و مسکن در برنامه اجرایی سال ۱۴۰۳ مطرح شده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه از تمامی سرمایه گذاران در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن دعوت می‌کنیم که در این زمینه ورود کرده و اقدام به اجرای پروژه‌ها عمرانی و تجاری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند
  • التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد
  • تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • سرمایه گذاری ۱۰۰هزار میلیارد تومانی برای ۳۵پروژه تجاری ومسکونی در کشور
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری در سازمان ملی زمین و مسکن
  • بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهرستان تفتان