Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه اتهام جاسوسی به دو شهروند کانادایی را سیاسی و بی اساس توصیف کرد و از چین خواست هر چه زودتر آن‌ها را آزاد کند.

پمپئو تاکید کرد آمریکا از این که جمهوری خلق چین رسما مایکل کورویک و مایکل اسپاور کانادایی را به جاسوسی متهم کرده، به شدت نگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا در این قضیه در کنار کاناداست و از پکن می‌خواهد هر چه زودتر این دو نفر را آزاد کند.

 از نظر واشنگتن اتهام جاسوسی و حبس این دو کانادایی توسط چین یک اقدام سیاسی غیرقابل توجیه است و هدف از آن مرعوب کردن کاناداست. وزیر خارجه آمریکا در این بیانیه از چین خواست دسترسی مقامات کنسولی کانادا به این دو زندانی را فراهم کند.

در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ (آذر ۱۳۹۷) کانادا خانم «منگ وانجو»، مدیر مالی شرکت مخابراتی هوآوی را به جرم «نقض تحریم‌های آمریکا» بازداشت کرد و اعلام کرد او را به واشنگتن می‌فرستد. به نظر می‌رسد از آن زمان به بعد رابطه چین و کانادا با تنش‌هایی همراه بوده است.

به دنبال این اقدامِ کشور کانادا، کورویک، دیپلمات سابق کانادایی، اواخر همان سال و اسپاور تاجر اهل این کشور، نیز سال بعد از آن بازداشت شدند. البته چین تاکید کرده این بازداشت‌ها هیچ ارتباطی به دستگیری وانجو نداشته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر خارجه آمریکا تنش آمریکا و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۰۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت مجدد اسرای فلسطینی تنها چند روز بعد از آزادی آنها

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه الجزیره گزارش داد که در جریان حمله نظامیان صهیونیست به شهر قلقیلیه در کرانه باختری دست کم یک فلسطینی به ضرب گلوله این متجاوزان نزدیک دیوار حائل زخمی شد.

عناصر صهیونیست به خانه های مسکونی در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری نیز حمله کرده و این خانه ها را تفتیش کردند. مسجد منطقه سیله الظهر در جنوب جنین نیز شاهد یورش نظامیان صهیونیست و محاصره نمازگزاران حاضر در این مسجد بود.

خیابان قدس در شهر نابلس و اردوگاه قدیمی عسکر در شرق نابلس نیز شاهد این حمله های وحشیانه نظامیان صهیونیست بودند.

محمود عبدالقادر ابوسلیم، محمد احمد ابوسلیم، صائب فهمی ابوسلیم و معتز سمیح وهدان چند اسیر فلسطینی بودند که تنها چند روز بعد از آزادیشان در منطقه رنتیس واقع در شمال غرب رام الله مجدداً توسط نظامیان صهیونیست بازداشت شدند.

در این میان نیروهای فلسطینی مستقر در کرانه باختری در برابر تجاوزات نظامیان صهیونیست به این منطقه ساکت نمانده و آنها را هدف قرار دادند.

شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که رزمندگان گردان های قدس شاخه نابلس موفق شدند نظامیان صهیونیست و جنگ افزارهای آنها را در محور عسکر گلوله باران کنند.

رزمندگان فلسطینی همچنین به نبرد با متجاوزان اشغالگر در شرق شهر نابلس پرداختند. در این عملیات نیروهای فلسطینی عناصر صهیونیست نزدیک میدان المسلخ در نابلس مورد حمله قرار گرفتند.

کد خبر 6092710

دیگر خبرها

  • از آزادی بابک زنجانی تا بازداشت صاحب چای دبش و باغ ازگل
  • خشم مردمی از برداشتن حجاب یک دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • بازداشت مجدد اسرای فلسطینی تنها چند روز بعد از آزادی آنها
  • اینجا سرزمین آزادی‌هاست! | ببینید
  • عقب‌نشینی اسرائیل از مطالبه اولیه خود درباره آزادی اسرا
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد