Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-02@02:18:50 GMT

لزوم افزایش عرضه خودرو برای کنترل بازار

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۰۴۸۲

به گزارش روز دوشنبه سایپا، «حسین سلاح ورزی» در بازدید از مرکز تحقیقات گروه خودروسازی سایپا افزود: شرایط حاکم بر اقتصاد کشور، کاهش درآمدهای نفتی  و سایر موارد باعث شد که در سال های اخیر کاهش ارزش پول ملی کشورمان رخ دهد و به همین دلیل مردم با تورم و گرانی کالاها مواجه شدند، از این رو افراد زیادی برای حفظ ارزش پول خود سراغ بازار خودرو رفتند و همین امر سبب شد عرضه و تقاضای خودرو دچار مشکل شده و در پی آن قیمت ها سیر صعودی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سوال که چهره مخدوش شده صنعت خودرو را چگونه می توان در بین مردم تغییر داد، گفت: سیاست‌گذاری‌های نادرست، وعده های تحقق نیافته، عدم ایفای تعهدات و موارد دیگر باعث شد که تصویر درستی از صنعت خودرو در بین مردم شکل نگیرد و حتی خیلی از مشکلات و چالش ها تبدیل به شوخی و جوک شود.

سلاح ورزی ادامه داد: به نظر می رسد با اطلاع رسانی فعالیت های خودروسازان می توان به مردم اطمینان داد که صنعت خودرو در حال پوست اندازی است.

وی درباره استفاده از ظرفیت مجموعه های دانش بنیان برای توسعه صنعت خودرو، اظهار داشت: ضرورت دارد که همه بنگاه‌های صنعتی و تولیدی از توان شرکت‌های دانش بنیان‌ و نخبگان استفاده کنند تا در شرایط تحریمی بهتر بتوان از معضلات عبور کرد و به سمت بومی‌سازی قطعات مورد نیاز صنعت خودرو رفت، همانطور که گروه سایپا برای متنوع سازی و افزایش کیفیت محصولات خود، همکاری با مجموعه های دانش بنیان و استارتاپ ها را آغاز کرده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: سایپا در زمینه طراحی و آماده سازی محصولات جدید با کیفیت، گام‌های خوبی برداشته است به گونه ای که در آینده ای نزدیک مردم شاهد ورود خودروهای جدید به سطح بازار خواهند بود.

وی تصریح کرد: با ورود محصولات جدید، سبد عرضه خودرو در کشور متنوع خواهد شد، اما برای اینکه چنین امری مستمر باشد و با سرعت فیس لیفت‌های جدید خودرویی وارد بازار شود می توان به دانش بنیان ها و جامعه دانشگاهی کشور تکیه کرد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: دانش بنیان صنعت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۰۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید وزیر صنعت برای بازار خودرو؛ تکلیف واردات خودرو‌های دست دوم روشن شد

وزیر صمت بیان کرد: آیین نامه خودروهای کارکرده تصویب و به دولت ارسال شد، تا زمانی که این آیین نامه مراحل خود را طی نکند و ابلاغ نشود، من عملا کار دیگری نمی‌توانم انجام دهم.

به گزارش خبرآنلاین، عباس علی‌آبادی در حاشیه همایش ایران و چین در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیین نامه واردات خودروهای کارکرده چه زمانی ابلاغ خواهد شد و چرا در این زمینه ابهام وجود دارد، گفت: در مورد خودروهای کارکرده دولت یک لایحه‌ای را به مجلس تقدیم کرد که تصویب شد و در بازگشت‌اش وزارت صمت متعهد به تهیه آیین نامه مربوطه شد.

وی افزود: آیین نامه خودروهای کارکرده تصویب و به دولت ارسال شد، تا زمانی که این آیین نامه مراحل خود را طی نکند و ابلاغ نشود، من عملا کار دیگری نمی‌توانم انجام دهم.

علی آبادی تاکید کرد: تا زمانی که ابلاغیه نباشد نمی‌توانم سوالات را شما پاسخ دهم و باید منتظر باشم نظر دولت را دریافت کنم، چون نظر وزارت صمت به تنهایی قابل اجرا نیست و باید ببینیم دولت در مجموع با توجه به محدودیت‌ها و ظرفیت‌ها چه مصوبه‌ای می‌دهد. خواهش می‌کنم صبور باشید، به زودی این موضوع روشن می‌شود.

وزیر صمت بیان کرد: فرآیند استفاده از ظرفیت خودروهای کارکرده در مناطق آزاد و اقتصادی آماده و مصوبات در حال اجرا است. اگر شخصی پیشنهادی در این زمینه دارد می‌تواند به بخش مربوطه در معاونت حمل و نقل مراجعه کند.

دیگر خبرها

  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی/عرضه برق در بورس
  • خبر جدید وزیر صنعت برای بازار خودرو؛ تکلیف واردات خودرو‌های دست دوم روشن شد
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۳ بر اثر دانش‌بنیان‌شدن صنعت نفت و گاز بود
  • رشد اقتصادی ایران در ۲۰۲۳ بر اثر دانش‌بنیان شدن صنعت نفت و گاز بود
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری
  • رشد اقتصادی ایران در ۲۰۲۳ بر اثر دانش‌بنیان شدن صنعت نفت و گاز به دست آمد/ استفاده حداکثری از توان دانش بنیان‌ها جواب داد
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی