Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به پنج ویژگی ممتاز حضرت معصومه(س) نسبت به سایر امامزادگان گفت: سفارش چهار امام به زیارت، عفت و حیا، عالمه بودن و توجه علما به ایشان، نماد بزرگی مقام این بانو است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «ناصر رفیعی» امشب( دوشنبه۲تیر) در مراسم شب میلاد حضرت معصومه(س) ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت ومیلاد با سعادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) به بیان نکاتی در مورد شهر قم پرداخت و اظهار داشت قم از نظر روایات ما دارای جایگاه بزرگی است و ملجأ و مآوای شیعیان و محبان محسوب می‌ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم افزود: حجاب این شهر، کاسب های این شهر، مردم این شهر و بازارهای این شهر باید بهتر از جاهای دیگر باشد، چراکه خیلی ها عامدانه می‌ خواهند وضعیت فرهنگی قم را تخریب کنند.

 

وی در ادامه عنوان کرد: امام صادق(ع) بعد از آن که دستور به پناه آوردن به قم می‌ کنند، گله می‌ کنند که «متأسفانه افرادی می‌ آیند که حرمت این شهر را حفظ نمی کنند» از این رو باید وقتی کسی وارد این شهر می‌ شود، شهر و مردم آن را با همان توصیف های روایات ببینند چون قم عش آل محمد است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به لزوم توجه به جایگاه دختران بیان داشت: فردا روز دختر است و شما می‌ دانید در قرآن کریم از دخترانی ویژه نام برده شده است؛ نخست حضرت مریم است که خداوند در قرآن کریم دو مرتبه می‌ فرماید ما او را برگزیدیم دقیقا همان تعبیری که خداوند در مورد پیامبری همچون حضرت موسی مطرح کرده است.

 

وی بیان داشت: دوم دختران حضرت شعیب هستند که قرآن کریم آنها را مظهر حیا معرفی کرده است؛ دخترانی که با حیا راه می‌ رفتند، اهل عبادت بودند و به پدرشان کمک می‌ کردند و پرورده دست پیامبر بودند که یکی همسر حضرت موسی شد.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تعابیر بزرگی در مورد دختران مطرح شده است که از جمله آنها ریحانه است و به همین جهت در روایات آمده است یکی از سعادت های مرد آن است که فرزند اول او دختر باشد و برخی مفسران در تفسیر «باقیات الصالحات» آن را به معنای دختر دانسته اند.

 

وی با بیان این که در دوران جاهلیت مشرکان دختران خود را زنده به گور می‌ کردند، گفت: به تعبیر استاد قرائتی خداوند برای این قضیه مرثیه خوانده و گفته است: «به چه گناهی کشته شدند؟» اما باید بدانیم اهمیت دختران به دلیل حیا و عفت است؛ امروز غرب زنان و دختران را به ابتذال کشیده است در حالی که اهمیت دختر به عفت و دین داری و ایمان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: دختران اجازه ندهند تا عفاف و دین شان به خطر بیافتد، اسلام آن قدر زیبا به زن و دختر نگاه کرده که امام صادق(ع) می‌ فرماید: دختر حسنه و پسر نعمت است، یعنی نفس دختر داری ثواب دارد، در حالی که در غرب، زنان را در ویترین قرار داده و به عنوان کنیز و برده جنسی می‌ فروشند.

 

وی یادآور شد: قریب به هشت هزار امام زاده در این کشور هستند و در قم بیش از 400 امام زاده هستند که همگی برای ما محترم هستند که یک مقام ندارند؛ اما حضرت معصومه(س) ده ویژگی دارد که ایشان را از دیگر امام زادگان متمایز کرده است هرچند تعدادی از امام زادگان برخی از آنها را دارند.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با تأکید بر این که چهار امام سفارش به زیارت حضرت معصومه(س) کرده اند، گفت: امام صادق(ع)، امام کاظم(ع)، امام رضا(ع) و امام جواد(ع) سفارش به زیارت این بانوی بزرگ کرده اند و همین مسأله دلیل بر اهمیت جایگاه و مقام ویژه ایشان است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: جهت دوم در وجود ایشان علم و دانش و حدیث است که روایات زیادی از ایشان نقل شده است؛ در قرآن کریم هجرت یک مقام است و در برخی جاها بر جهاد نیز مقدم شده است که این ویژگی سوم حضرت معصومه(س) است و مقام چهارم ولایت پذیری ایشان نسبت به امام رضا(ع) است همان چیزی که در وجود حضرت عباس(ع) نیز دیده می‌ شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی عنوان کرد: ویژگی پنجم ایشان مقام عفاف و عابده بودن ایشان است، با وجود این که کتاب هایی نوشته شده و برنامه هایی برگزار شده است، گزارش های در مورد ایشان کم است ولی مسأله عفاف و حجاب و مقام مربوط به عبودیت ایشان به دست ما رسیده است.

 

وی با بیان این که بزرگان زیادی از کنار این حرم به مقام ها رسیده اند، گفت: مرحوم آیت الله مرعشی نجفی همیشه درون حرم دیده می‌ شد و ارادت خاصی به حضرت معصومه(س) داشت و مرحوم آیت الله فاضل‌لنکرانی می‌ فرمودند در این حرم افاضاتی به من شد که با پنجاه سال کار علمی به آن نمی رسیدم.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم افزود: حرم مطهر حضرت معصومه(س) کانون انقلاب اسلامی نیز محسوب می‌ شود، گفت: امیدواریم با برطرف شدن این بیماری همه بتوانیم با حضور پرشور در داخل حرم ایشان را زیارت کرده و برای کشور و مملکت خود دعا کنیم.

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: حجت الاسلام رفیعی میلاد حضرت معصومه س حضرت معصومه س دهه کرامت حجت الاسلام والمسلمین حضرت معصومه س قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۰۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)

به نقل از آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، غلامرضا زیدی از ارائه خدمات مشاوره رایگان در حرم مطهر خبر داد و گفت: باتوجه‌به بروز مشکلات و آسیب‌های فراوانی که به دلیل ترویج فرهنگ بیگانه در زندگی افراد اتفاق می‌افتد، واحد مشاوره حرم مطهر با استفاده از مشاوران متخصص و دوره‌دیده سبک زندگی اسلامی خدمات مشاوره‌ای رایگان به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌دهد.

 وی اظهار داشت: واحد مشاوره حرم مطهر سال‌ها در حوزه‌های خانواده، ازدواج، مهارت‌های همسرداری، تربیت فرزند، تحصیل، اخلاق، اختلالات تربیتی و…. مشغول به فعالیت است و به‌صورت رایگان به زائران و مجاوران خدمات‌رسانی می‌کند.

 رئیس اداره خانواده حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه واحد مشاوره حرم مطهر در نوبت صبح از ساعت ۹ الی ۱۳ ویژه خواهران و عصر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ویژه برادران و خانواده‌ها خدمت‌رسانی می‌کند، گفت: نوبت‌دهی واحد مشاوره حرم مطهر بانوی کرامت به‌صورت تماس تلفنی با شماره ۰۲۵۳۷۱۷۵۴۵۰ انجام می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در صورت ظرفیت خالی تا هفت روز بعد از تاریخ تماس، نوبت رزرو کنند.

 وی خاطرنشان کرد: واحد مشاوره حرم مطهر در صحن جوادالائمه علیه‌السلام جنب درب ۲۴ واقع شده است و زائران حرم مطهر می‌توانند با مراجعه حضوری و بدون نوبت قبلی از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند شوند.

 زیدی ادامه داد: عموم زائران و مجاوران حرم مطهر بانوی کرامت می‌توانند به‌صورت فردی و خانوادگی از مشاوره با کارشناسان مجرب و امین حرم مطهر بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • افتتاح چند هزار میلیارد پروژه شهری طی دهه کرامت در قم
  • افتتاح چند پروژه شهری در دهه کرامت امسال در قم
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد
  • شعار دهه کرامت امسال اعلام شد
  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد