Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@15:25:31 GMT

حج فقط برای عربستانی ها برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۰۸۷۵

حج فقط برای عربستانی ها برگزار می شود

وزارت حج و عمره عربستان سعودی دوشنبه شب در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که برگزاری حج امسال(۱۴۴۱ هجری قمری) با تعداد بسیار محدود برای آن دسته از حاجیانی که از تابعیت‌های مختلف در داخل عربستان حضور دارند، برگزار می‌شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از شبکه خبری "الجزیره" قطر، عربستان اعلام کرد، این تصمیم برای حفظ سلامتی حجاج اتخاذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این روزنامه انگلیسی" فاینانشال تایمز" انگلیس به نقل از یک مسؤول در وزارت حج و عمره سعودی اعلام کرده بود که عربستان در اندیشه لغو مراسم حج سال ۲۰۲۰ است.

در گزارشی که این نشریه منتشر کرد، آمده بود که دولت سعودی برای نخستین بار از زمان تأسیس این پادشاهی در سال ۱۹۳۲ در صدد است، بزرگ‌ترین تجمع مسلمانان را لغو کند، مراسمی که طی آن حدود 2 میلیون نفر عازم سرزمین وحی می‌شوند.

این روزنامه به نقل از یک مقام مسؤول در وزارت حج و عمره سعودی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که عربستان به آرامی درحال بررسی لغو مراسم حج است و انتظار می‌رود که تصمیم رسمی در یک هفته اتخاذ شود.

عربستان پس از آن که ژاپن تصمیم گرفت المپیک تابستانه که قرار بود، تابستان امسال در این کشور برگزار شود، به خاطر پیامدهای ناشی از شیوع کرونا به تعویق بیندازد، زیر فشار شدید برای لغو مراسم حج امسال قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عربستان انگلیس دولت مسلمانان ژاپن المپیک المپیک ژاپن عربستان عربستان سعودی مسلمانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۰۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی (OIC) با وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی (OIC) با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

 دیدار قبلی امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند 1402 در جده و در جریان اجلاس فوق العاده OIC به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شده بود.

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیاامیرعبداللهیان عازم گامبیا شدنشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • عربستانی‌ها آماده می‌شوند: آتش‌بازی در تابستان
  • اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)