Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصرایران- سی4 یکی از محصولات سیتروئن است که از سال 2004 تا کنون روی خط تولید قرار دارد. این خودرو در فرانسه، ووهان چین، آرژانتین و روسیه مونتاژ شده و در کلاس کامپکت طبقه بندی می شود. سی4 یکی از متنوع ترین پلتفرم های سیتروئن را به خود اختصاص داده زیرا از منظر کلاس بدنه شامل نمونه های 3 درب کوپه، 5 درب هاچ بک، 4 درب سدان، 5 درب مینی ون و کراس اوور می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین نسل از این خودرو در فاصله سال های 2004 تا 2010 تولید شد. نسل دوم از 2010 تا 2018 و نسل سوم از 2020 معرفی شده است.

نسل اول هاچ بک نمای عقب نسل اول هاچ بک کابین نسل اول هاچ بک فیس لیفت کوپه در نسل اول فیس لیفت 2010 هاچ بک در نسل اول سدان نسل اول ویژه بازار چین سدان نسل اول بازار اروپا هاچ بک نسل دوم نمای عقب هاچ بک نسل دوم سدان نسل دوم سی4 ایرکراس در نسل دوم نمای عقب ایرکراس سی4 کاکتوس 2018

همانطور که مشاهده شد تنوع نامگذاری برای این محصول سیتروئن بسیار زیاد و حتی غیرعادی به نظر می رسد. اما به هر ترتیب اخیرا تصاویری از مدل جدید کراس اوور سی4 منتشر شده که ë-C4 نام دارد تا علاوه بر تغییرات ظاهری، در بخش پیشرانه نیز یک تمام الکتریکی جدید برای سیتروئن باشد.

هر چند اطلاعات موجود درباره این خودرو بسیار اندک است اما طبق برنامه ریزی ها قرار است که 30 ژوئن جزئیات رسمی آن در اختیار رسانه ها قرار گیرد.

در طراحی جدید کراس اوور تمام الکتریکی سی4 ویژگی های جدیدی را مشاهده می کنیم که این محصول را چابک تر از نمونه های گذشته معرفی کرده است. اینجا خبری از آن ظاهر حجیم و -به قول برخی از ماشین نویسان- "باد کرده" شاسی بلند سی4 نیست! زیرا خودرو به خوبی در طول و عرض توسعه یافته، شیب سقف نزدیکی زیادی به یک کراس اوور کوپه دارد و دماغه خودرو نیز چهره ای تهاجمی به خود گرفته است.

چراغ های اصلی جلو، مه شکن ها و هالوژن ها و همچنین تفاوت سطح ایجاد شده روی درپوش موتور مجموعه موفقی را پیش روی مخاطب قرار داده است.

در نمای جانبی نیز قطعات پلاستیکی در رکاب و هلال فندرها(گلگیر) همراه با تفاوت سطح ایجاد شده روی درب ها جلب نظر می کند.

نمای عقب خودرو نیز طراحی بروزشده ای را همراه خود دارد که مقداری ذهن مخاطب را به سمت هوندا سی- اچ آر

هدایت می کند.

همانطور که عنوان شد هنوز اطلاعاتی در رابطه با ویژگی های هوشمند، ایمنی و فنی خودرو در دسترس نیست اما تصاویر ابتدایی کابین نیز از یک محیط مینیمال و مدرن با امکاناتی مانند نمایشگر دیجیتال جایگزین نشانگر سنتی آمپر، نمایشگر هدآپ و نمایشگر اصلی بزرگ ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی خبر می دهد.

مازیار دانیالی

بیشتر بخوانید:

*خودروی سال اروپا انتخاب شد/ پژو بار دیگر با یک محصول اقتصادی رکورد زد! (+تصاویر) *پژو 2008 جدید معرفی شد/ مقایسه با مدل موجود در بازار ایران (+فیلم و تصاویر) *معرفی پژو 3008/ خودرویی با قیمت پایه 37 هزار دلار (+تصاویر) لینک کوتاه: asriran.com/00354V

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سیتروئن خودرو عصرایران کراس اوور نمای عقب نسل اول نسل دوم هاچ بک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۱۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت نخستین سلول مغزی مصنوعی با آب و نمک 

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از ساینس الرت، محققان توانسته اند اتصالات عصبی به نام سیناپس‌ها را با استفاده از همان آب و مواد نمکی که مغز از آن استفاده می‌کند شبیه سازی کنند؛ پیشرفتی که به رشته نوظهور «یونترونیک» که ترکیب زیست شناسی و الکترونیک است کمک می‌کند.

گروهی از پژوهشگران دانشگاه اوترخت در هلند و دانشگاه سوگانگ در کره جنوبی، از عملکرد مغز انسان که از ذرات باردار به نام یون‌های محلول در آب برای انتقال سیگنال‌ها در نورون‌ها استفاده می‌کند، الهام گرفته اند.

یکی از ویژگی‌های مهم توانایی مغز برای پردازش اطلاعات، انعطاف پذیری سیناپسی است که به نورون‌ها اجازه می‌دهد تا قدرت اتصالات بین خود را در پاسخ به تاریخچه ورودی تنظیم کنند.

این دستگاه که جدید «ممریستور یونترونیک» نام دارد، میزان بار الکتریکی را که قبلا از آن عبور کرده است «به یاد می‌آورد» و ما را به ساخت سیستم‌های مصنوعی با قابلیت تقلید از مغز ابرقدرت انسان نزدیک‌تر می‌کند.

«تیم کامسما» «Tim Kamsma» فیزیکدان نظری از دانشگاه اوترخت، می‌گوید: این دستاورد نشان دهنده یک پیشرفت حیاتی به سمت رایانه‌هایی است که نه تنها می‌توانند الگو‌های ارتباطی مغز انسان را تقلید، بلکه از همان محیط نیز استفاده کنند.

ممریستور یونترونیک به شکل مخروط با محلول آب و نمک در داخل آن، فقط ۱۵۰ در ۲۰۰ میکرومتر عرض دارد (عرض حدود سه یا چهار تار موی انسان در کنار هم). تکانه‌های الکتریکی باعث حرکت یون‌ها در کانال مخروطی شکل شده و تغییرات در بار الکتریکی منجر به تغییر در حرکت یون می‌شود. تغییر در چگونگی رسانش الکتریسیته سیناپس را می‌توان اندازه گیری و رمزگشایی کرد تا دریابیم سیگنال ورودی چه بوده که این نشان دهنده نوعی حافظه است.

طول کانال بر مدت زمان حفظ حافظه ممریستور تأثیر می‌گذارد و این نشان می‌دهد می‌توان کانال‌ها را برای کار‌های خاصی طراحی کرد دقیقا مانند آنچه در مغز وجود دارد. فیزیک دان‌ها همچنین در تلاش برای یافتن روش‌های مختلف ترکیب این سیناپس‌های مصنوعی هستند.

اگرچه هنوز این دستگاه و به طور کلی یونترونیک، در مراحل بسیار اولیه هستند، اما با توجه به تولید نسبتا سریع و ارزان، این طراحی جدید می‌تواند برای طیف وسیعی از کاربرد‌های آینده مقیاس پذیر باشد.

مجریان این طرح می‌گویند اگرچه سیناپس‌های مصنوعی قادر به پردازش اطلاعات پیچیده بر اساس مواد جامد هستند، اما ما اکنون و برای اولین بار نشان دادیم که این شاهکار با استفاده از آب و نمک نیز قابل اجراست. ان‌ها به طور موثر رفتار عصبی را با استفاده از سیستمی تکرار می‌کنند که از محیطی مشابه مغز استفاده می‌کند.

این پژوهشگران امیدوارند با الگوبرداری از مغز، به جای تکیه بر فرآیند‌ها و اجزای الکتریکی سنتی و رایج، بتوان با رایانه‌ها به ظرفیت و کارایی مغز نزدیک شد.

نتایج این تحقیقات در نشریه PNAS منتشر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جت جنگنده ام جی در نمایشگاه خودروی پکن+عکس
  • رونمایی از استراتژی آینده چری EXEED در نمایشگاه خودرو پکن
  • از جی کلاس برقی تا تغییر نام مدل های بنز
  • ساخت نخستین سلول مغزی مصنوعی با آب و نمک 
  • «خودروی برقی» راه‌حلی بدون جایگزین
  • سانتافه 2024؛ جوجه اردک زشت کره ای در نمایشگاه خودرو پکن (+تصاویر)
  • معرفی طرح اولیه هایپرخودروی برقی EXE ۱۸۱
  • پارک کردن یک خودرو به شیوه‌ای متفاوت + فیلم
  • برجسته‌ترین ویژگی‌های اپل واچ جدید
  • این اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی با سرعت ۶ کیلومتربرساعت است