Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی آموزش‌وپرورش فارس، فرهاد اسماعیلی با تبریک هفته قوه قضائیه، گفت: حضور بیش از ۸۵۰ هزار دانش‌آموز، خانواده‌های آنان و نیز مربیان و معلمان در استان فارس، جمعیت قابل‌توجهی را تشکیل می‌دهند که برای اهداف فرهنگ‌سازی، گروه بسیار باارزشی به‌حساب می‌آید.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با تأکید بر ضرورت آگاهی همه آحاد مردم، به‌خصوص دانش آموزان از حقوق و تکالیف قانونی خود در جامعه، گفت: نوجوانان و دانش آموزان ما به دلایل و موضوعات مختلف ازجمله اثرات شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای و همچنین سایر آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد و… در معرض ابتلاء به جرم و قانون‌شکنی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با آموزش و آگاهی بخشی به این قشر از جامعه و فرهنگ‌سازی و پیشگیری، می‌توان از تشکیل پرونده‌های جدید در دستگاه قضائی جلوگیری کرد.

اسماعیلی کاهش آسیب‌های اجتماعی را ازجمله دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: همکاری دادگستری با آموزش‌وپرورش و ورود قضات متبحر به مدارس و آموزشگاه‌های استان در غالب طرح قاضی در مدرسه، بسیار کارگشا و مثمر ثمر است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: طرح قاضی در مدرسه یکی از طرح‌های مؤثر در حوزه پیشگیری و مراقبت از آسیب‌های اجتماعی است که باهدف ارائه جذاب مسائل حقوقی به دانش آموزان در ۳۰ درصد مدارس دوره متوسطه دوم فارس اجرا می‌شود.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح آگاه‌سازی دانش آموزان نسبت به جرایم و رفتارهای مجرمانه، کاهش خطرات بزه دیدگی و افزایش مسئولیت‌پذیری آنان در مواجه با اعمال و رفتارهای مجرمانه است.

آگاه‌سازی نوجوانان و جوانان نسبت به تبعات رفتارهای مجرمانه و مجازات، آشنایی قضات با فضای مدارس و روحیات قشر جوان و نوجوان در جهت صدور آرای متناسب، ایجاد اعتماد و ارتباط مناسب بین دانش آموزان و دستگاه قضائی و ترویج فرهنگ قانون مداری در جامعه در مدارس از دیگر اهداف اجرای طرح قاضی در مدرسه است که اسماعیلی به آن‌ها اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین به اثرات آموزش‌های حقوقی به دانش آموزان اشاره کرد و گفت: آشنایی دانش آموزان با موضوعات حقوقی باعث نهادینه شدن این آموزش‌ها در اذهان دانش‌آموزان و حتی خانواده‌های آنان شده و در آینده شاهد اثرات مثبت آن خواهیم بود.

وی حضور مستقیم قاضی در مدرسه و شرح دادن بسیاری از احکام قضائی که ممکن است دانش آموزان در رده سنی نوجوانی با آن درگیر شوند را مفید دانست.

اسماعیلی اضافه کرد: در این طرح دانش آموزان بدون واسطه، مخاطرات ناشی از رفتارهای پرخطر را از زبان یک فرد مطلع و مسئول می‌شنوند و حضور قضات برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس قطعاً بسیار مؤثر بوده و در زمان کوتاهی شاهد تأثیر آن و کاهش آمار وقوع جرم کاهش خواهیم بود.

کد خبر 4955767

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز آموزش و پرورش فارس فرهاد اسماعیلی ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شیوع کرونا ایلام آتش سوزی بیرجند مواد مخدر سازمان تبلیغات اسلامی استانداری سمنان مجلس شورای اسلامی آسیب های اجتماعی قاضی در مدرسه دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۱۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

به گزارش پارس نیوز، حمید طریفی حسینی، درباره ثبت نام دانش آموزان ابتدایی اظهار داشت: ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش و پرورش ۱۹ اردیبهشت را برای ثبت‌نام کلاس اولی‌ها مشخص کرده است که این امر به صورت الکترونیک قابل انجام است.

وی ادامه داد: تاکنون سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی حدود یک میلیون نوآموز بدو ورود به دبستان انجام شده است و برای ثبت نام پایه اول این نوآموزان، والدین آن‌ها می‌توانند از تاریخ اعلام شده به سامانه irhttp://my.medu.ir مراجعه کنند.

سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی؛ پیش شرط ثبت‌نام پایه اول

طریفی حسینی یادآور شد: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان به عنوان پیش شرط مهم ثبت‌نام پایه اول است و از خانواده‌هایی که تاکنون برای سنجش نوآموز بدو ورود به دبستان خود اقدام نکرده اند، درخواست می‌کنم، نسبت به این امر اقدام کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ثبت‌نام اتباع نیز تابع ضوابط و مقررات خاص خود است که پس از ابلاغ شیوه نامه مربوطه ثبت‌نام آن‌ها آغاز خواهد شد.

طریفی حسینی درباره محدوده بندی مدارس با توجه به موقعیت جغرافیایی منازل توضیح داد: نحوه محدوده بندی جغرافیایی مدارس در دستورالعمل ثبت‌نام به استان‌ها اعلام می‌شود.

وی با اشاره به ماده ۴۱ آیین نامه اجرایی مدارس گفت: به منظور توزیع متوازن دانش آموزان، محدوده بندی جغرافیایی با اولویت ثبت‌نام دانش آموزان در نزدیکترین مدرسه به محل سکونت آنان لحاظ می‌شود و ثبت‌نام از دانش‌آموزانی که والدین آنان هر دو شاغل هستند، در مدرسه نزدیک به محل کار پدر یا مادر، منعی ندارد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: ثبت‌نام موردی دانش آموزان ساکن در محدوده مدارس مرزی مناطق آموزش و پرورش به ویژه در کلانشهر‌ها با هماهنگی و نظارت ستاد‌های ثبت نام مناطق آموزشی همجوار امکان پذیر است.

وی درباره زمان ثبت‌نام و طرح سنجش سلامت دانش آموزان، یادآور شد: آموزش و پرورش تقویم اجرایی مرتبط با فعالیت مدرسه از جمله سنجش، ساماندهی نیروی انسانی، ثبت و سفارش کتاب درسی و ثبت‌نام دانش آموزان را به عقب کشیده و ساماندهی این موارد باید تا مرداد انجام شود تا فرصت برنامه‌ریزی آموزشی به مدارس داده شود.

منبع : دانشجو

دیگر خبرها

  • تدارک بیش از ۲۰ برنامه مختلف به مناسبت هفت معلم
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری