Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رحمانیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در هفته گذشته با افزایش چشم گیر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا مواجه بودیم به طوری که تا حدود ۵۰ درصد از نمونه‌های روزانه، مثبت شده است اما تا قبل از این به طور میانگین ۱۳ درصد از نمونه‌های روزانه، به عنوان مورد مثبت شناسایی می‌شدند.

وی افزود: حائز اهمیت است که در روزهای اخیر بیش از دو سوم از مبتلایان دارای علائم بالینی هستند و این در حالی است که در ماه‌های اخیر اکثر بیماران فاقد علامت بوده و بیشتر در روند بیماریابی شناسایی می‌شدند و این موضوع باعث شده تا تعداد موارد بستری در بیمارستان نیز افزایش یابد و هم اکنون آمار کلی مبتلایان به کرونا در جهرم از مرز ۸۰۰ نفر عبور کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانیان گفت: ۱۹ بیمار مثبت قطعی نیز در بیمارستان بستری هستند که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم عنوان کرد: اکنون شهرستان جهرم از لحاظ شیوع ویروس کرونا از مرحله زرد عبور کرده و وارد مرحله هشدار شده است؛ یعنی با ادامه این روند وارد مرحله قرمز خواهیم شد که محدودیت‌های بسیاری را به همراه خواهد داشت.

رحمانیان در ادامه بیان کرد: برخی از افرادی که به استان‌های پر خطری مانند هرمزگان سفر داشته اند بدون توجه به اصول بهداشتی و فاصله فیزیکی در مکان‌های عمومی حضور یافته و با شرکت در جمع‌های خانوادگی و میهمانی ها، موجب انتقال این بیماری به افراد دیگر شده اند و این امر خوشه‌های متعدد خانوادگی مبتلا به کرونا را به وجود آورده است.

وی ادامه داد: دومین عامل بعد از سفر به مناطق پرخطر، حضور در دورهمی ها، مهمانی‌ها، مراسم‌ها و اجتماعات است که موجب ابتلای زیاد زنان خانه دار و کودکان شده است به طوری که ۲۴ درصد از مبتلایان جدید را زنان خانه دار و کودکان تشکیل می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به موارد قرنطینه شده جدید، گفت: در حال حاضر تعداد بیماران قرنطینه شده در خانه ۲۲۶ نفر است که در مقایسه با دو هفته گذشته که ۹۴ نفر بوده روندی تصاعدی داشته است.

وی اظهار داشت: مردم باید به این باور برسند که این بیماری ناشناخته است و رفتارهای متفاوت از خود بروز می‌دهد و با توجه به اینکه کرونا ویروس واکسن و درمان اختصاصی ندارد تنها را مقابله با آن توجه به هشدارها و توصیه‌های بهداشتی است که شرکت نکردن در اجتماعات، رعایت فاصله، زدن ماسک و شست و شوی مرتب دست‌ها، از مهمترین موارد مؤثر در پیشگیری از این بیماری است.

تا دوشنبه دوم تیر ماه، ۷ نفر در جهرم جان خود را از دست داده اند و ۵۳۵ نفر نیز به طور کامل بهبود یافته و از قرنطینه خارج شدند.

کد خبر 4955812

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد رحمانیان دانشگاه علوم پزشکی جهرم ویروس کرونا ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شیوع کرونا آتش سوزی ایلام مواد مخدر سازمان تبلیغات اسلامی استانداری سمنان بیرجند مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۲۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای بیش از ۸۰۰ نفر از نیرو‌های پیمانکاری شرکت برق فارس

فرشید فتوت در مراسم اختتامیه مرحله سوم رویداد ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای پیمانکاران شهرستان‌های غرب استان فارس به میزبانی شهرستان کازرون گفت: طی رویداد ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای نیرو‌های پیمانکاری در مرحله نخست در منطقه جنوب استان به میزبانی شهرستان لار تعداد ۲۰۳ نفر، در مرحله دوم در منطقه شرق استان به میزبانی شهرستان فسا تعداد ۳۴۴ نفر و در مرحله سوم در منطقه غرب استان تعداد ۲۷۰ نفر از نیرو‌های پیمانکاری در حوزه‌های دانشی، ایمنی، تخصصی، مهارتی، روان شناختی و طب کار مورد ارزیابی و پایش قرار گرفتند.

او با اشاره به اهمیت بسیار زیاد منابع انسانی در افزایش بهره‌وری و کیفیت خدمات قابل ارائه به مشترکین و سایر ذینفعان گفت: در جهت حفظ سرمایه انسانی و به تبع آن دستیابی به اهداف و فعالیت‌های شرکت، ارتقای مهارت‌های فنی و شغلی و توانمندسازی نیروی انسانی ضرورت دارد.

فتوت بیان کرد: از آنجا که سیمبانان و کارگران صنعت برق مسئولیت خطیری در صنعت برق و تامین برق مطمئن و پایدار دارند، برگزاری چنین رویداد‌هایی می‌تواند در افزایش آگاهی و مهارت آنان و کاهش حوادث حین کار تاثیر بسزایی داشته باشد.

او یادآور شد: این رویداد‌ها با همکاری شرکت توانیر، انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های توزیع نیروی برق و دانشگاه شهید بهشتی برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • رقابت ۴۵ هزار نفر داوطلب کرمانی در مرحله نخست کنکورسراسری
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد/ هشدار درباره وقوع فاجعه در رفح
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی
  • ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند
  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان غربی
  • نویدکیا: تلاش می‌کنیم از این مرحله عبور کنیم
  • نویدکیا: تلاش زیادی لازم داریم که از این مرحله عبور کنیم
  • ‌ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای بیش از ۸۰۰ نفر از نیرو‌های پیمانکاری شرکت برق فارس