Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برآورد کرد، امسال بیش از 84 هزار تن انگور از تاکستانهای استان تولید شود.

 یحیی اسفندیاری در گفت و گو با ایسنا، سطح تاکستان‌های استان را 9625 هکتار عنوان کرد و افزود: از این میزان 8010 هکتار آن به باغات انگور دیم و مابقی به باغات انگور آبی اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسفندیاری با بیان اینکه شهرستان صحنه با 2174 هکتار بیشترین سطح تاکستانهای استان کرمانشاه را دارد، گفت: تاکستا های کندوله در این شهرستان با برخورداری از تنوع ارقام انگور جزو باغات ممتاز انگور در کشور هستند.


معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: دومین و سومین شهرستان های استان از حیث فراوانی باغات انگور، شهرستانهای قصرشیرین و کرمانشاه هستند، هرچند در تمامی شهرستان های استان کم و بیش تاکستان داریم.

اسفندیاری پیش‌بینی کرد: امسال 84 هزار و 480 تن انگور در تاکستانهای استان کرمانشاه برداشت شود.

وی ارقام انگور تاکستانهای استان کرمانشاه را شامل یاقوتی، کاشمر، عسکری، بی دانه و دانه دار، فخری، شاهانی، ریش بابا، کشمشی و... عنوان کرد.

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ه در ادامه با بیان اینکه برداشت انگور در استان کرمانشاه از باغات انگور یاقوتی منطقه سومار از اردیبهشت ماه آغاز می شود، گفت: انگور یاقوتی برداشت شده در باغات این منطقه جزو نوبرانه های انگور یاقوتی در کشور است که اغلب در بازار تهران عرضه می شود.

 وی ادامه داد: برداشت انگور در استان کرمانشاه تا اواخر شهریور ماه ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی برداشت انگور كرمانشاه تاکستانهای استان استان کرمانشاه باغات انگور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۲۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گوجه سبز از باغ های سرخه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️   غفوریان مدیر جهاد کشاورزی سرخه گفت : سطح زیر کشت گوجه سبز در این شهرستان  ۱۴ هکتار است و پیش بینی شده از هر هکتار ۱۰ تن محصول برداشت شود .

وی با بیان اینکه بیشترین ارقام کشت شده  برهانی و شهریاری گفت : روستای لاسجرد تولید کننده بهترین نوع گوجه سبزها در شهرستان سرخه است .

برداشت گوجه سبز تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برداشت گوجه سبز از باغ های سرخه
  • ثبت رکورد تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در ایلام
  • تولید کلزا در ایلام رکورد زد
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • لزوم توجه به توسعه باغات زیتون در شهرستان رودبار
  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل
  • روزی برای قدردانی از سربازان عرصه تولید در تاکستان+ فیلم