Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@07:11:59 GMT

باور ایرانیان به دعا و نیایش در درمان کرونا

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۲۵۲۰

باور ایرانیان به دعا و نیایش در درمان کرونا

بنا به اعلام روبط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، داده‌های این نظرسنجی با استفاده از پرسشنامه و به صورت تلفنی از ۳۰ اردیبهشت تا ۱۰ خردادماه گردآوری شده است. جامعه آماری این نظرسنجی را شهروندان ۱۸ سال و بالاتر ساکن در شهر و روستاهای کشور تشکیل داده و دوهزار و ۱۱۲ نفر به روش تصادفی انتخاب شده و مورد پرسش قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به استناد این نظرسنجی، نزدیک به نیمی از پاسخگویان (۴۹.۳ درصد) نگران ابتلای خود یا یکی از اعضای خانواده شان به بیماری کرونا هستند. از سوی دیگر ۲۹.۷ درصد افراد پاسخگو چندان نگران مبتلا شدن خود یا نزدیکانشان به ویروس کووید ۱۹ نیستند. ۲۰.۲ درصد افراد نیز تا حدی از ابتلای خود یا اعضای خانواده‌شان به این ویروس احساس نگرانی میکنند. 
همچنین بر اساس نتایج به دست آمده، زنان بیشتر از مردان نگران ابتلای خود یا اعضای خانواده شان به کرونا هستند. در نهایت تمام رده های سنی و تحصیلی و پاسخگویان شهری و روستایی در این زمینه نزدیک به هم می اندیشند و بیشتر نگران مبتلاشدن خود یا خویشان‌شان به ویروس کووید ۱۹ هستند.  
مقایسه نتایج دو نظرسنجی پژوهشگاه در فروردین و خرداد امسال نشان میدهد، میزان نگرانی از ابتلای شهروندان یا اعضای خانواده شان به ویروس کرونا کاهش ۱۰ درصدی داشته است.

در این نظرسنجی، از پاسخگویان درباره راه های درمان کرونا نیز پرسش شد. اکثریت پاسخگویان (۷۴.۲ درصد) به علم پزشکی برای درمان کرونا اعتماد دارند و تنها ۶.۴ درصد افراد پاسخگو به روشهای پزشکی برای درمان کرونا بی‌اعتماد هستند. ۱۶.۹ درصد پاسخگویان نیز تا حدی به علم پزشکی برای درمان این بیماری اعتماد دارند. 
طبق این نظرسنجی، ۴۶.۳ درصد افراد پاسخگو به طب سنتی برای درمان کرونا اعتماد کمی دارند، این در حالی است که ۲۵.۵ درصد پاسخگویان میزان اعتمادشان به این روش را در سطح زیاد ارزیابی کرده اند. ۲۰.۸ درصد افراد نیز تا حدی به روش طب سنتی برای درمان کرونا اعتماد دارند. 
همچنین ۶۰.۱ درصد افراد پاسخگو برای معالجه ویروس کرونا به دعا و نیایش باور دارند. از سوی دیگر ۲۰.۲ درصد پاسخگویان میزان اعتماد خود به دعا کردن برای مداوای این ویروس را کم ارزیابی کرده اند. ۱۶.۳ درصد افراد نیز تا حدی به دعا و نیایش برای درمان کرونا معتقدند.

برچسب‌ها ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا درصد افراد پاسخگو اعضای خانواده شان برای درمان کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۲۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم

آبله مرغان افراد را در هر سنی تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ اما بیشتر کودکان را درگیر می‌کند. این ویروس به‌راحتی از افراد مبتلا به آبله مرغان به افرادی که تابه‌حال به این بیماری مبتلا نشده‌اند یا اینکه واکسینه نشده‌اند سرایت می‌کند.

به گزارش تجارت نیوز، اگر یک نفر به آن مبتلا شود، حدود ۹۰ درصد از افرادی که به او نزدیک‌اند و در برابر این ویروس مصون نیستند نیز به این بیماری مبتلا می‌شوند. این ویروس راه‌های انتقال زیادی دارد و قدرت مسری بودن آن تا حدی است که حتی با یک تماس کوچک هم منتقل می‌شود. ویروس واریسلا زوستر همچنین باعث بروز بیماری به اسم زونا می‌شود.

در صورت بروز علائم آبله مرغان به پزشک مراجعه کنید. اما رژیم غذایی مناسب برای آبله‌مرغان چیست؟

لبنیات

انبه

موز

عصاره قلم

سبزیجات تازه

سیر

زنجبیل (مقدار کم)

زردچوبه

ماست

بستنی

کلم‌بروکلی، کلم‌پیچ، اسفناج

تخم مرغ

لوبیا

دمنوش‌های گیاهی

سیب

در کل غذا‌هایی که سیستم ایمنی بدن را قوی‌تر می‌کنند و در عین حال برای فرد حساسیت هم ایجاد نمی‌کنند، بهترین منابع غذایی هستند. اما قبل از مصرف این نوع غذا‌ها با پزشک مشورت کنید.

دیگر خبرها

  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • عقیده سالم در افراد، جامعه سالم به دنبال دارد
  • ۴۰ درصد افراد نابارور بچه دار می‌شوند
  • باور به سوددهی «دلالی» علی‌رغم حمایت فرهنگ عمومی از کار مولد
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت