Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه گفت که گمانه‌زنی‌ها در این باره که انگلیس، آلمان و فرانسه به دنبال فعال کردن مکانیزم حل اختلاف بر اساس توافق هسته‌ای بوده که طبق آن امکان اعمال مجدد تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران بوحود می‌آید و همچنین تشدید تنش‌ها علیه ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با اظهارات این سه کشور درباره تعهد به توافق هسته‌ای در تضاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاخارووا که سخنانش در سایت رسمی وزارت امور خارجه روسیه منتشر شده، گفت: «اطمینان خاطر بخشیدن انگلیس، فرانسه و آلمان در این باره که آنها به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پایبند بوده و به دنبال راه‌هایی برای کاهش تاثیرات منفی تحریم‌های آمریکا علیه ایران هستند بر خلاف اقدامات آنها در تشدید تنش‌ها درباره برنامه هسته‌ای ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و گمانه‌زنی‌ها درباره مکانیزم حل اختلاف تحت بند ۳۶ برجام است.»

وی اضافه کرد: «توافق درباره دسترسی نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تاسیسات ایران، در چارچوب روند‌ استاندارهای موجود ممکن است و ما مطمئن هستیم که تمامی سوالات مطرح شده از جمله توافق برای دسترسی به تاسیسات که آژانس خواستار آن است می‌تواند از طریق چارچوب روندهای استاندارد همکاری میان کشورها و دبیرخانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ممکن باشد.»

زاخارووا گفت: «این تصادفی نیست که این قطعنامه در پایان با حمایت کشورهایی که بیش از نیمی از جمعیت جهان را دارند از جمله دو عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل همراه نشد.»

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: «ما بارها درخواست کرده‌ایم که از سیاست فشار حداکثری علیه ایران که هم به صورت سیاسی و هم عملی بی اعتبار شده حمایت نشود.»

وی تاکید کرد که انگلیس، فرانسه و آلمان درک کرده‌اند که علت تمامی مشکلات در اجرای برنامه جامع اقدام مشترک درباره برنامه هسته‌ای ایران به دلیل اقدامات آمریکا و خروج یکجانبه از این توافق بوده است.

زاخارووا از اعضای اروپایی برجام خواست تا بر تعهدات خود در این توافق در آستانه پنجمین سالگرد امضای آن تاکید کنند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۲۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات

روزنامه های عبری زبان امروز، سه شنبه ۱۱ اردیبهشت، به آخرین تحولات در رابطه با مذاکرات حماس و تیم مذاکره کننده صهیونیست پرداختند.

یدیعوت آحارانوت به شرایط مبهم در داخل سرزمین های اشغالی پرداخت:

تهدیدات امنیتی و آشفتگی سیاسی

روزهای سرنوشت ساز

این روزنامه به افزایش قیمت ها در اسرائیل نیز اشاره کرد:

عید تمام شد، قیمت ها رفت بالا: قیمت تولیدات لبنی و سوخت افزایش یافت

اسرائیل هیوم به میانجیگری قطر در مذاکرات اشاره کرد:

منابع آگاه از مذاکرات با انتقاد از دولت قطر به عنوان دولت میانجی: قطر به جمع بندی هایی که قبلا اعلام کرده بود، عمل نکرده است

قطر اعلام کرده بود که اگر مقامات حماس به سمت توافق و تبادل اسرا نروند، رهبران آنها از دوحه اخراج و برخی از حساب های بانکی آنها مسدود خواهد شد

معاریو به فشار سنگین برای توافق در مذاکرات اشاره کرد:

فشار سنگین برای توافق

جامعه بین المللی فشار زیادی برای رسیدن به توافق اعمال میکند

از سوی دیگر، اسموتریچ و بن گویر تهدید می کنند: بدون ادامه عملیات و اشغال رفح، دولتی نخواهد بود

هاآرتص نیز به مسئله مذاکرات پرداخت:

انتظار می رود یک هیئت اسرائیلی برای گفتگو در مورد پیشنهاد مصر برای رسیدن به توافق با حماس، به قاهره برود

بایدن: پیشرفت هایی وجود داشته است

دیگر خبرها

  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • کمالوندی: گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • حمله شدید اللحن روزنامه نگار مشهور اسرائیلی به نتانیاهو
  • فشار نظامی به حماس شکست خورده است
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!