Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهراب بهرامی روز سه‌شنبه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم‌اینک ۴۰ روستای استان آبرسانی سیار می‌شود و منابع آب ۳۰ روستای دیگر نیز بسیار کاهش یافته و با مشکل تامین آب مواجه است.

وی ادامه داد: در صورت مصرف نادرست آب و از سوی دیگر گرم‌تر شدن هوا و افت آب‌های زیرزمینی، تعداد روستاهای دارای تنش آبی افزایش پیدا می‌کند به طوری که در تابستان سال گذشته ۱۲۰ روستا با مشکل تامین آب مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهرامی، با بیان اینکه ۸۰ درصد آب مصرفی روستاهای استان از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود، اظهار داشت: این موضوع با توجه به خشکسالی‌های یک دهه اخیر و افت شدید آب‌های زیرزمینی، تامین آب روستاها را با چالش جدی مواجه کرده است، که برای رفع موقتی آن اجاره چاه، آبرسانی سیار و حفر چاه‌های جدید در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: بیشترین روستاهایی که در استان با مشکل تامین آب مواجه هستند در شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا واقع شده است.

بهرامی با بیان اینکه این شرکت به ۶۱۲ روستای استان خدمات آبرسانی ارائه می‌دهد، خاطر نشان کرد: این در حالی است که تنها برای ۵۰۰ روستا قبض آب صادر می‌شود که جمعیتی افزون بر ۳۱۷ هزار نفر را در خود جای داده است.

وی با اشاره به هفته صرفه‌جویی آب که از یکم تا هفتم تیرماه نامگذاری شده است، افزود: انتظار می‌رود روستاییان در مدیریت مصرف آب همکاری بیشتری را با این شرکت داشته باشند و از آب شرب برای مصارفی نظیر آبیاری باغ و باغچه، احداث بنا و کشت صیفی‌جات بپرهیزند.

به گزارش ایرنا، ۲۸۳ منبع، آب شرب روستاییان چهارمحال و بختیاری را تامین می‌کند که از این تعداد، ۱۸۳ منبع آب چاه است.

هم‌اینک شاخص بهره‌مندی مناطق روستایی چهارمحال و بختیاری از آب لوله‌کشی سالم و بهداشتی ۷۸ درصد است.

برچسب‌ها روستائیان چهارمحال وبختیاری آب و فاضلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستائیان چهارمحال وبختیاری آب و فاضلاب روستائیان چهارمحال وبختیاری آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۲۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل هواشناسی استان گفت: دمای شهرکرد امروز ۵ درجه بالای صفر ثبت شد.
چراغپور افزود: آسمان استان تا اوایل هفته کمی تا قسمی ابری همراه با وزش باد پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • هجوم ملخ ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی