Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسن شجاعی فر روز سه شنبه در جلسه بررسی مشکلات آب اراضی کشاورزی روستاهای بخش مرکزی مراغه با اشاره به برخورد با برداشت های غیر مجاز از منابع آبی افزود: در این راستا ۳۵ پرونده تخلف برای متخلفان تشکیل شده است.
وی اضافه کرد: مشکل تامین آب و جلوگیری از هدر رفت آب با ساخت کانال های سنگی در ۵۰ درصد از اراضی کشاورزی پایین دست سد علویان مراغه مرتفع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سد علویان در پنج کیلومتری شرق مراغه بر روی رودخانه صوفی چای واقع و اولین سد خاکی آذربایجان شرقی است که در سال ۱۳۷۴ به دست پیمانکاران ایرانی ساخته شده است.

معاون عمرانی فرماندار مراغه نیز با تاکید بر لزوم صیانت از منابع آبی گفت: در این راستا با هرگونه برداشت غیر مجاز از منابع آبی برخورد قاطع قانونی می شود.

نقی مسکینی افزود: دستگاه های متولی امر از جمله امور منابع آبی و جهاد کشاورزی نظارت های خود بر برداشت آب در اراضی کشاورزی را بیشتر کنند.
وی ادامه داد: تعیین حق آبه کشاورزی در اراضی باغی در روستاها و نیز نظارت بر استفاده این اراضی از چاه های دارای مجوز باید به صورت مستمر انجام شود.
مسکینی اضافه کرد: لایروبی قنات های موجود در اراضی کشاورزی و روستایی با نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی و امور آب و نیز با مشارکت های مردمی و دهیاری ها در راستای مدیریت بهینه آب در دستور کار قرار گیرد.

بخشدار مرکزی مراغه نیز گفت: هم اکنون گام های مناسبی برای رفع مشکل تامین آب شرب و کشاورزی در روستاهای بخش مرکزی انجام شده است.
مصطفی مجیدی افزود: نوسازی کانال ها و انهار انتقال اب کشاورزی و حفر چاه های تامین آب شرب از جمله اقدامات موثر در این راستا بوده است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراضی کشاورزی منابع آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۲۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری کامل سد و بند‌های خاکی شهرستان گراش


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: در پی بارش‌های اخیر علی رغم خسارت‌های وارد شده به کشاورزان،  میزان قابل توجهی آب در سازه‌های ذخیره آب شهرستان شهرستان ذخیره شد.
حسن مرادی افزود: این حجم آب ذخیره شده علاوه بر کنترل سیلاب، نقش مهمی در بهبود وضعیت سفره‌های آب زیر زمینی شهرستان دارد.
مرادی گفت: در بارش‌های اخیر، سد‌ها نقش به سزایی در کنترل سیلاب‌ها داشتند، بنابراین لازم است سالانه اعتبارات کافی برای ترمیم و نگهداری این سازه‌ها درنظر گرفته شود.
کارشناسان جهاد کشاورزی خسارت به مزارع، ابنیه و زیرساخت‌های کشاورزی گراش  را در سیل و طوفان اخیر ، بیش از ۲۶۶ میلیارد تومان برآورد کرده اند.
شهرستان گراش در جنوب فارس و در فاصله ۳۵۸ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • احیا قنات‌ها در قم بی‌وقفه دنبال می‌شود
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • آبگیری کامل سد و بند‌های خاکی شهرستان گراش
  • آبگیری ۳ میلیون ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • طرح کاشت یک میلیارد درخت راه حلی برای احیا و توسعه پایدار سرزمین