Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس گزارش‌های صادر شده توسط کمیته تحقیق سقوط هواپیمای ایرباس ۳۲۰ شرکت ملی هوایی پاکستان، خلبان و مسئول کنترل ترافیک هوایی مقصر شناخته شدند. ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از اکسپرس نیوز، گزارش اولیه منتشر شده توسط کمیته تحقیق سقوط هواپیمای ایرباس 320 متعلق به شرکت ملی هوایی پاکستان موسوم به PIA نشان می دهد که عامل انسانی باعث سقوط هواپیما شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش ها حاکی است خلبان هواپیما و مسئول کنترل ترافیک هوایی شهر کراچی به یک اندازه در این سقوط نقش داشته‌اند.

این گزارش در جلسه مسئولین سازمان هوایی پاکستان به اطلاع نماینده نهادهای مختلف رسیده است و تحقیق روی جعبه سیاه هواپیما همچنان ادامه دارد.

علاوه بر این کمیته تحقیق به شیوه مدیریت سازمان هوایی اشاره کرده و آن را برای جلوگیری از حوادث آینده غیر اطمینان بخش توصیف کرد.

به نظر می رسد خطای انسانی مهم ترین عامل سقوط باشد و اطلاعاتی که باید از جعبه سیاه استخراج می شد و به دلایل مشکل فنی تاکنون استخراج نشده است.

گفته می شود ارتفاع این هواپیما بیش از سطح تعیین شده بود و علی رغم چندین بار تذکر که به خلبان داده شد او ارتفاع هواپیما را کم نکرده بود.

در این رابطه «عمران خان» نخست وزیر پاکستان ملاقاتی با «غلام سرور» وزیر هوانوردی پاکستان داشته و خواستار تغییرات اساسی در بدنه سازمان هوایی پاکستان شده است.

گفتنی است بر اثر سقوط هواپیمای ایرباس 320 در تاریخ 22 می، 97 مسافر هواپیما کشته شدند و یک نفر از ساکنان محلی که هواپیما در آن سقوط کرده بود جان خود را از دست داد.

تخریب 20 خانه در حادثه سقوط هواپیمای پاکستانیمسافران بازمانده از سقوط هواپیمای پاکستانی جزئیات تازه‌ای از دلایل حادثه را فاش کردندتیم تحقیقاتی ایرباس به پاکستان می‌رود/ اعلام جزئیات تازه از سقوط هواپیما

انتهای پیام/.

R1475/P/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط هواپیمای ATR اخبار "پاکستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هواپیمای ATR اخبار پاکستان هواپیمای ATR اخبار پاکستان سقوط هواپیمای هوایی پاکستان سقوط هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۲۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون

 به گزارش «دیلی میرر» وزیر امور خارجه انگلیس به‌تازگی برای یک سفر پنج روزه به تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و مغولستان با هواپیمای «امبرائر لینژ ۱۰۰۰» سفر کرد.

«اتحادیه هوانوردی»، شرکت چارتری که این جت را اداره می‌کند، در وب‌سایت خود درباره این نوع هواپیما نوشته است که یک متخصص سرو نوشیدنی‌های الکلی در داخل به مسافران کمک می‌کند و یک منوی غذایی مناسب برای مسافران درخواست‌کننده فراهم می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های این هواپیما، می‌توان به میز ناهارخوری اختصاصی آن، به‌علاوه یک مکان استراحت جداگانه با مبلمان بسیار راحت و بزرگ اشاره کرد.

«امیلی تورنبری» دادستان کل دولت سایه انگلیس در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «می‌دانم که دیوید کامرون ممکن است در سفر به چندین کشور در یک هفته نیاز به اجاره هواپیما داشته باشد، اما این توجیهی ندارد که صد‌ها هزار پوند با هزینه مالیات‌دهندگان برای اجاره یکی از مجلل‌ترین جت‌های خصوصی موجود در بازار هزینه کند.»

هواپیمای «امبرائر لینژ ۱۰۰۰»

قبل از سفر کامرون، دولت لندن گفت وزیر خارجه انگلیس از این سفر برای «ارتقای فرصت‌ها برای کسب‌وکار‌های بریتانیایی استفاده خواهد کرد و ۵۰ میلیون پوند بودجه جدید برای حمایت از حاکمیت و استقلال دولت‌ها در سراسر این منطقه اعلام خواهد کرد.»

به دنبال جنجال‌های به وجود آمده، یک سخنگوی دفتر امور خارجه، مشترک المنافع و توسعه انگلیس گفت: «وظیفه وزیر خارجه مستلزم سفر به خارج از کشور برای پیگیری منافع بریتانیاست. این موثرترین راه برای انجام این کار در این مورد بود. ارزش پول در تمام تصمیمات سفر در نظر گرفته می‌شود و هزینه‌ها به طور معمول برای شفافیت منتشر می‌شود.»

سال گذشته، «جیمز کلورلی» وزیر خارجه وقت انگلیس که قبل از کامرون مشغول به کار بود، به خاطر قبض ۴۰۰ هزار یورویی (۳۴۸۰۰۰ پوند) بابت استفاده از همین مدل هواپیما برای یک تور هشت روزه در کارائیب و آمریکای لاتین مورد انتقاد قرار گرفت.

در همین حال «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس به دلیل علاقه‌اش به سفر‌های هوایی کوتاه‌مدت برای سفر‌های داخل بریتانیا مورد انتقاد قرار گرفته است.

طبق اعلام دفتر نخست‌وزیری، در فوریه ۲۰۲۳ ریشی سوناک از «دورست» با هلیکوپتر به لندن سفر کرد و صبح روز بعد با جت به این منطقه واقع در جنوب‌غربی انگلستان بازگشت. سوناک ماه گذشته هم طی ۱۰ روز سه مرتبه از هواپیما‌های نیروی هوایی سلطنتی استفاده کرد. او برای عزیمت به مراسمی، یک پرواز چهل دقیقه‌ای در هواپیمایی با ۱۴ صندلی به «بلک‌پول» واقع در «لنکشایر» داشت و به سوالات مردم پاسخ داد. این سفر، بعد از پرواز‌های او به «اسکاتلند» و «لیدز» انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • آیا با هواپیما می‌توان سفری ارزان به مشهد داشت؟
  • یک جنگنده اف - ۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد
  • یک جنگنده اف-۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد
  • اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور
  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • دومين پل هوایی (ايربريج) در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود
  • دستور رییسی باز هم ناممکن از آب درآمد!/ ساخت هواپیما فعلا شدنی نیست/ تکلیف یک میلیون دلار پولی که صرف شد چه می‌شود؟ (فیلم)
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • طرح ساخت هواپیمای مسافربری مورد تاکید رئیس‌جمهور در قالب کنسرسیومی بین‌المللی در حال پیگیری است