Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-03@00:28:33 GMT

برنلی، شرمسار و نگران؛ نژادپرست‌ها اقلیت محضند

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۳۱۱۳

برنلی، شرمسار و نگران؛ نژادپرست‌ها اقلیت محضند

به نمایش درآمدن بنری با عنوان "زندگی سفیدپوستان اهمیت دارد، برنلی" با استفاده از یک هواپیما بر فراز استادیوم اتحاد جنجالی شده و عذرخواهی باشگاه برنلی را به دنبال داشته.

به گزارش "ورزش سه"، درحالیکه دو تیم منچسترسیتی و برنلی دیروز به میزبانی سیتی در استادیوم اتحاد به مصاف هم رفتند پیش از شروع مسابقه دو تیم، بنری با نوشته "زندگی سفیدپوستان اهمیت دارد، برنلی" توسط یک هواپیمای کوچک بر فراز استادیوم به پرواز درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

این بنر که اشاره به شعار معروف جنبش اخیر ضدنژادپرستی در آمریکا و دیگر نقاط دنیا دارد که شعار آن "زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد است" به عنوان واکنشی تمسخرآمیز نسبت به این جنبش تلقی شده و واکنش‌های تندی به همراه داشته است.

 

باشگاه برنلی در واکنش نسبت به این اتفاق بیانیه شدیداللحنی صادر کرده و آن را محکوم کرد.

 

 

بنر مورد اشاره بلافاصله بعد از به صدا در آمدن سوت شروع مسابقه دو تیم که در نهایت با پیروزی 5-0 سیتی به پایان رسید بر فراز استادیوم اتحاد رویت شد. هنوز مشخص نشده که مسئول این حرکت جنجالی چه کسی یا کسانی بوده است.

 

باشگاه برنلی در بیانیه‌ای که بین دو نیمه مسابقه منتشر شد در این باره اعلام کرد:" باشگاه فوتبال برنلی اقدام کسانی که با هواپیما، بنر توهین‌آمیز را بر فراز استادیوم اتحاد به پرواز درآوردند به شدت محکوم می‌کند. این اقدام به هیچ عنوان نماینده ارزش‌های باشگاه برنلی نیست  و ما با مقامات مسئول برای مشخص شدن کسانی که مسئول این اتفاق هستند همکاری کامل خواهیم داشت و آنها را به صورت دائمی از حضور در ورزشگاه‌مان منع خواهیم کرد".

 

کاپیتان برنلی، بن می در پایان مسابقه، گروهی از هواداران تیم که بنر مورد اشاره را بر فراز استادیوم به پرواز درآورده بودند را به شدت مورد انتقاد قرار داد و با لحنی احساسی خطاب به آنها گفت که از دیدن آن بنر شرمنده شده و نمی‌دانسته از شدت خجالت چه باید بکند.

 

 

کاپیتان برنلی در پایان بازی خطاب به خبرنگاران گفت:" از اینکه گروه کوچکی از هواداران ما تصمیم گرفتند چنین بنری را در اطراف استادیوم به نمایش در بیاورند احساس خجالت و شرمندگی می‌کنم. بازیکنان ما همه شرمنده هستند. این آدمها باید بفهمند که در قرن 21 زندگی می‌کنند. آنها باید آموزش ببینند و یاد بگیرند. آنها مساله را به کلی اشتباه متوجه شده‌اند و به هیچ عنوان نماینده ما و فرهنگ‌مان نیستند. آنها اقلیت کوچکی از هواداران برنلی هستند".

 

کاپیان برنلی در ادامه گفت:" ما صحبت‌هایی درگوشی درباره اینکه قرار است چنین اتفاقی بیفتد شنیده بودیم. گروه کوچکی مسئول این اقدام هستند و امیدوارم دیگر شاهد چنین ماجرایی نباشیم. این کار درست نیست و من آن را به شدت محکوم میکنم".

 

شان دایک سرمربی برنلی هم در این باره گفت:" من صدای موتور هواپیما شنیدم ولی نگاه نکردم و تا آخر بازی متوجه نشدم چه اتفاقی افتاده. یکی از بازیکنها آمد و گفت روی موبایلش دیده که ماجرا چیست و من گفتم ای وای، پس باید برویم و راجع به این مساله صحبت کنیم. این اصلا قابل قبول نیست. نباید این را به کل باشگاه و شهر ما نسبت داد. می‌دانم باشگاه بیانیه‌ای صادر کرده و آن را غیر قابل قبول خوانده. من فقط می‌توانم عذرخواهی کنم و بگویم چنین چیزی اصلا قابل قبول نیست".

 

 

 

برنلی منچستر سیتی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: برنلی منچستر سیتی استادیوم اتحاد باشگاه برنلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۳۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخت‌ترین قرعه یک پرسپولیسی در غیاب پرسپولیس!

به گزارش “ورزش سه”، ملوانی‌ها امیدوار بودند در مرحله یک چهارم نهایی با قرعه مناسبی مواجه شوند تا مسیر صعودشان به نیمه نهایی هموار شود، اما حالا شاگردان مهدی تارتار باید به نقش جهان بروند و رودرروی سپاهان قرار بگیرند.

‌ملوان اگرچه این فصل در نقش جهان توانست سپاهان را شکست دهد، اما به هر حال رویارویی با تیم ژوزه مورایس سخت‌ترین قرعه ممکن برای آنها محسوب می‌شود. در غیاب پرسپولیس و استقلال سپاهان از نظر جدول لیگ برتری مهم‌ترین تیم به حساب می‌آید.

جالب اینکه فصل گذشته سپاهان در استادیوم نقش جهان با شکست برابر پرسپولیس از جام حذفی کنار رفت و حالا آنها در این استادیوم برابر مهدی تارتار قرار خواهند گرفت که میلاد سرلک و محمد عمری را در ترکیب دارد.

ملوان البته این فصل از پرسپولیس، تراکتور و استقلال هم امتیاز گرفته تا به نوعی در رقابت با تیم‌های مدعی عملکرد خوبی را از خود نشان داده باشد.

به هر حال قوی سپید که این فصل چالش بهترین رتبه تاریخ لیگ برتر را فعلا با موفقیت پشت سر گذاشته، برای کسب سهمیه لیگ نخبگان چاره‌ای جز سه برد متوالی در جام حذفی نخواهد داشت.

دیگر خبرها

  • غروب زیبا از فراز ییلاق سوباتان، رو به دریای خزر
  • غریوب زیبا از فراز ییلاق سوباتان، رو به دریای خزر
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • موشک های ایران بر فراز کنست /عکسی از پوستر معنادار سایت رهبری
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • دیشب بر فراز کریمه چه گذشت؟
  • بازدید رایگان از موزه هنرهای معاصر در روز معلم
  • سخت‌ترین قرعه یک پرسپولیسی در غیاب پرسپولیس!