Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@02:14:23 GMT

زنگ خطر شیوع کرونا در کهگیلویه

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۳۱۵۳

زنگ خطر شیوع کرونا در کهگیلویه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا اتابک در جلسه شورای سلامت گفت: در زمینه بیماری کرونا رفته‌رفته به شرایط اضطرار بر می‌گردیم و شرایطی کنونی کرونا جامعه را به شرایط بحرانی ماه‌های قبل برمی‌گرداند.
 
او افزود: با توجه به نظر کارشناسان، این روزها شیوه شیوع بیماری تغییر کرده و موجب ابتلای تعداد زیادی از هم‌وطنان و هم‌استانی‌هایمان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتابک با اشاره به شیوع دوباره ویروس کرونا در برخی از شهرهای استان و هم‌جواری با استان‌های که وضعیت قرمز دارند بیان کرد: امروز این زنگ خطر به صدا درآمده و باید آماده مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا باشیم.

احتمال بروز فاجعه کرونا در کهگیلویه

فرماندار کهگیلویه افزود: در جلسات گذشته هیچ‌گاه ادعای وضعیت سفید در مورد کرونا و شکست آن نداشتیم و همان زمان نیز گفته شد که باید ظرفیت‌ها و توانایی‌هایمان را برای روزهای بحرانی نگه داریم.

او با اشاره به ورود موارد مبتلا به شهرستان گفت: مراودات با استان‌های هم‌جوار باعث می‌شود که ما هم دچار آسیب شویم و این آسیب متفاوت‌تر از دوره گذشته این بیماری است، چراکه امروز قبح کرونا در بین مردم شکسته شده و جدیت بیماری برای مردم از بین رفته است.
 
اتابک با ابراز نگرانی از شیوع ویروس کرونا بیان کرد: امروز شاهد این هستیم که در شهرهای اطراف ما تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در حال افزایش است و مطمئنا این شرایط شهرستان کهگیلویه را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کد خبر 524623 برچسب‌ها استان کهگیلویه كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان کهگیلویه كرونا در ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۳۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، افراد از خرید دام کنار جاده که هیچ نظارتی بر آن نیست، خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: ۵۷ مبتلا به تب کریمه کنگو در کشور

امین اسدی افزود: براساس آخرین آمار اعلامی وزارت بهداشت چهار نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که متاسفانه یک نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

او از کاهش ۵۰ درصدی تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو خبر داد و افزود: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، کاهش تعداد مبتلایان نشان دهنده هشدارهای به موقع سازمان دامپزشکی به دامداران است.

اسدی ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد کنه ها در فصل گرما به دامداران توصیه می شود که نسبت به سم پاشی اسطبل ها اقدام کنند و همواره از دست زدن و له کردن کنه ها با دست اجتناب کنند.

سخنگوی سازمان دامپزشکی با تاکید بر جدی گرفتن هشدارهای دامپزشکی در خصوص شیوع تب کریمه کنگو افزود: به افراد توصیه می شود که از خوردن جگر و گوشت خام و نیم پخته خودداری کنند چراکه این ویروس مقاوم به حرارت نیست و با پختن به طور کامل از بین می رود.

او با تاکید بر اجتناب افراد از خرید دام کنار جاده گفت: با توجه به آنکه نظارت بهداشتی بر روی این دام ها نیست، از این رو به افراد توصیه می شود که از خرید دام و گوشت کنار جاده بواسطه آنکه تب کریمه کنگو بیماری مشترک دام و انسان است، به جد اجتناب کنند.

اسدی گفت: افراد در کشتارگاه ها نسبت به رعایت پروتکل ها و نکات بهداشتی اقدام کنند به طوریکه هنگام کشتار حتما از کلاه، دستکش و ماسک و عینک استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1228868 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • پیشرفت در کنترل نرخ بیکاری کشور/ تولید افزایش یافت
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان