Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام جواد مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با تصویب قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران، گفت: اینطور که به نظر می آید مماشات بیش از حد با اروپا، با توجه به اینکه آمریکا از برجام خارج شد و عملاً چیزی از برجام باقی نماند به این نتیجه منجر شد که اروپا تلاش کرد ایران در برجام بماند و ایران را ملزم کرد که تعهدات برجامی خود را رعایت کند و در ازای تعهدات، ایران هیچ اقدامی انجام ندهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اینکه ایران از برجامی که چیزی از آن باقی نمانده بود خارج نشد سبب شد که اروپا گستاخ‌تر شود و ما شاهد هستیم بیانیه و پیشنهادی که سه کشور اروپایی به شورای حکام آژانس دادند با اکثریت آراء تصویب شد از این رو قطعنامه ضدایرانی علیه ایران در شورای حکام به تصویب رسید.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این موضوع ناشی از آن است که اقدامات متقابلی که ایران باید نسبت به تعهدات خود یا خروج از برجام انجام می داد، انجام نداد و وقتی آنها مطمئن شدند ایران از برجام خارج نمی‌شود جری‌تر شدند و رفتار گستاخانه خود را ادامه دادند.

حجت الاسلام مجتهد شبستری بیان کرد: درسی که دولت و دستگاه دیپلماسی ما از این موضوع باید بگیرند این است که از حقوق مسلم کشور نباید گذشت. آنها به دنبال این هستند که هر روز یک قدم جلوتر بیایند و هر چه ما عقب تر می رویم طبیعی است که آنها جلوتر خواهند آمد. بنابراین باید در مقابل کشورهای اروپایی مواضع جدی‌تری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هرگاه ما کوتاه آمدیم آنها جلو آمدند و هرگاه مقاومت کردیم و حاضر به عقب نشینی نشدیم آنها کوتاه آمدند، اظهار داشت: بنابراین عزت ما و رعایت مصالح کشور بر هر چیزی تقدم دارد. آن دسته از دولتمردان ما که برجام را دارای آثار، ثمرات و برکات فراوان توصیف می کردند باید امروز یاد بگیرند که این گونه نرمش‌ها در برابر اروپا زیاده خواهی آنها را بیشتر می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امروز روشن شد که انعطاف و خارج نشدن ما از برجام، اقتدار و اعتباری از کشور ما به دنیا نشان داد مبنی بر اینکه ما بر سر مصالح خود و کشورمان حاضر به انعطاف هستیم و امروز هم به نظر می رسد دستگاه دیپلماسی، دولت و شخص رئیس جمهور باید اقدام متناسبی را در این راستا انجام دهند.

حجت الاسلام مجتهد شبستری گفت: مردم منتظر هستند که دولتمردان اقدامی متناسب و پاسخی روشن از سوی دستگاه دیپلماسی و یا رئیس جمهور در عرصه سیاست خارجی ارائه کند.

کد خبر 4953454 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا اروپا مجلس خبرگان رهبری شورای حکام برجام مجلس شورای اسلامی محمد باقر قالیباف سید عباس موسوی ایالات متحده آمریکا محمدجواد ظریف مجلس یازدهم ایران حجت الاسلام حسن روحانی حسن روحانی مجلس برجام خبرگزاری مهر وزارت امور خارجه اسحاق جهانگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۳۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام بشردوستانه سرمربی ملوان در انزلی

به گزارش "ورزش سه"، بندرانزلی و استان گیلان جزء مناطقی است که نیاز بیشتری برای اهدای خون از سوی مردم در آن دیده می‌شود و مسئولان شهری نیز بارها از مردم به این دلیل درخواست کرده‌اند.

امروز مهدی تارتار سرمربی تیم ملوان با حضور در مرکز اهدای خون انزلی، این اقدام خیرخواهانه را انجام داد و از هواداران ملوان نیز خواست تا به کمپین اهدای خون ملحق شوند.

او همچنین از جامعه ورزشی ایران نیز درخواست کرد تا در صورت امکان چنین کاری را انجام بدهند.

دیگر خبرها

  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • افشای عمدی فایل صوتی ظریف به روایت سعید لیلاز /با خرابکاری در نطنز، این سایت چند ماه از کار افتاد /ایران زمین بازی را عوض کرده است
  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • ابومرزوق: نتانیاهو تنها مخالف توافق آتش‌بس در غزه است
  • افشاگری تازه؛ پخش فایل صوتی جنجالی ظریف، عمدی و برای پالس به آمریکا بود!
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • سردار رشید: در عملیات وعده صادق، 240 جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند/ اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد/ آمریکا و اروپا رایگان هر امکانی را که رژیم صهیونیستی نیاز داشته باشد، در اختیارش قرار می‌دهند حتی بمب اتم!
  • اقدام بشردوستانه سرمربی ملوان در انزلی
  • متقاضیان ملی مسکن هیچ قراردادی برای پروژه های نهضت ملی مسکن ندارند