Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان از کشف ۴.۳ تن مواد مخدر و متلاشی شدن ۱۵ باند و شبکه حرفه‌ای قاچاق مواد افیونی با تلاش مأموران انتظامی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سرهنگ عباس نادعلی صبح امروز به مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر، در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات اظهار کرد: تلاش‌های خوبی در راه مبارزه با مواد مخدر در سه ماهه نخست امسال انجام شده و در همین راستا، ۱۵ باند و شبکه حرفه‌ای قاچاق مواد مخدر در استان سمنان متلاشی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: از این تعداد، سه باند قاچاق مواد مخدر به‌صورت مسلحانه فعالیت می‌کردند که متلاشی شدند و پنج قبضه سلاح با انواع مهمات از آنها کشف و ضبط شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان افزود: در همین مدت، 996 نفر از متهمان حوزه مواد مخدر در استان دستگیر شدند و ۷۶ دستگاه خودرو نیز در همین زمینه توقیف شده است.

نادعلی گفت: چهار تن و 324 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سه ماهه نخست امسال در استان سمنان کشف شده است که از این میزان، ۶۳ درصد تریاک، ۱۴ درصد حشیش، ۱۰ درصد هروئین، هفت درصد مرفین و بقیه سایر مواد مخدر بوده است.

وی ادامه داد: از مجموعه دستگیری‌های امسال در حوزه مبارزه با مواد مخدر، پنج درصد را زنان تشکیل می‌دهند. ۴۲ درصد از مجموع دستگیرشدگان نگهدارنده، ۲۴ درصد معتادان، ۲۷ درصد حمل‌کنندگان و سه درصد قاچاقچیان حرفه‌ای بوده‌اند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: از منظر بررسی سطح تحصیلات نیز شباهت بسیاری با سال گذشته وجود دارد و افرادی که دارای تحصیلات دیپلم هستند، در صدر دستگیری‌ها قرار می‌گیرند.

نادعلی ادامه داد: افراد با تحصیلات دیپلم ۳۸ درصد، سیکل ۲۹ درصد، دوران ابتدایی ۱۳ درصد، بی‌سوادان هفت درصد و لیسانس و فوق‌لیسانس ۱۴ درصد از دستگیرشدگان مبارزه با مواد مخدر استان سمنان را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه پیشگیری در حوزه مواد مخدر یکی از برنامه‌های مهم فرماندهی انتظامی استان سمنان است، گفت: ۳۲ هزار نفر از مردم استان سمنان تحت آموزش‌های همگانی مبارزه با مواد مخدر قرار گرفتند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان بیان کرد: یک هزار و ۳۱۰ نفر نیز از خدمات مشاوره‌ای در حوزه مواد مخدر در استان سمنان استفاده کرده‌اند و ۱۸ هزار و ۲۹۰ مورد چاپ و توزیع محصولات و وسایل کمک‌آموزشی در استان انجام شده است.

نادعلی با اشاره به اینکه استان سمنان ۱۴ شهید در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کشور کرده است، گفت: یک نفر نیز در همین راه در استان سمنان جانباز شده است.

وی بیان کرد: تولید امنیت توسط مردم، اصحاب رسانه و رسانه‌های جمعی صورت می‌گیرد و حفظ امنیت از وظایف مهم ناجاست که به آن توجه می‌شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان اضافه کرد: نقش رسانه‌ها در پیشگیری از مواد مخدر بسیار مهم و کلیدی است و باید از ظرفیت آنها به‌خصوص در زمینه افزایش مهارت‌های والدین و ارتباط مناسب بین آنها و جامعه استفاده شود.

نادعلی گفت: در راه مبارزه و مقابله با مواد مخدر موفقیت‌های خوبی در کشورمان کسب شده و در بخش سخت‌افزاری و برخوردهای انتظامی و کیفری بسیار خوب عمل شده؛ اما در حوزه مباحث اجتماعی غفلت‌هایی صورت گرفته است و باید رویکرد مبارزه با مواد مخدر اجتماعی شود.

وی با بیان اینکه کشورمان در جوار بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد مخدر جهان یعنی افغانستان قرار دارد که بیش از ۹۰ درصد کل تولید تریاک در این کشور صورت می‌گیرد، گفت: ترانزیت مواد مخدر بیشترین آسیب را به ایران اسلامی می‌زند و که باید در این بخش تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/2249/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: مواد مخدر تریاک قاچاق مواد مخدر استان سمنان مواد مخدر حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۳۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدهادی عسکری، در رابطه با رویداد ملی نوآوری اجتماعی اظهار داشت: اولین رویداد ملی نوآوری اجتماعی «راه نو» با محوریت جذب ایده‌های کارا در راستای کنترل و پیشگیری از اعتیاد به مصرف مواد مخدر در جوامع دانشجویی با تأکید بر فضاهای خوابگاهی به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه شهید بهشتی و با حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در رویکرد جدید پیشگیری از اعتیاد باید میان اقدامات پیشگیرانه و نوآوری اجتماعی پیوند برقرار شود و تقویت حضور اجتماعی نخبگان و جوانان و استحکام بخشیدن به نقش آفرینی ایشان در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان داشت: رویداد ملی نوآوری اجتماعی «راه نو» به دنبال آن است تا ایده‌های جدید، نوآورانه و خلاقانه دانشجویان کشور را که در بستر انتخاب آگاهانه فعالان دانشجویی، اعضای کانون‌های یاریگران زندگی و انجمن‌های علمی دانشجویی شکل می‌گیرد، جمع‌آوری کند و با برگزاری دوره‌های آموزشی آن ایده‌ها را پرورش دهد و راهکارهای عملیاتی را که پاسخ‌های پایدار، اثربخش و بهینه‌تر از راهکارهای موجود و مرسوم است، اجرایی کند.

عسکری در ادامه؛ ایجاد زمینه شتاب بخشی به ایده‌های پذیرش شده در رویداد و تشکیل بانک اطلاعاتی از گروه‌های دانشجویی فعال در امر پیشگیری از اعتیاد را از جمله اهداف این رویداد دانست و اظهار امیدواری کرد که با برگزاری موفق این رویداد، عرصه جدیدی برای حضور مؤثر و هدفمند دانشجویان در امر پیشگیری و مردمی سازی و اجتماعی سازی پیشگیری از اعتیاد رقم خواهد خورد.

وی یادآور شد: تمامی افرادی که در حوزه کنترل و یا پیشگیری از اعتیاد در حوزه جوامع دانشجویی ایده یا طرح نوآورانه‌ای داشته باشند می‌توانند با ورود به تارنمای www.rahe-no.ir در قسمت ثبت ایده نسبت به ثبت نام و شرکت در این رویداد ملی اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر مهلت ارسال ایده‌ها را تا ۲۰ اردیبهشت ماه جاری اعلام کرد و گفت: اختتامیه رویداد ملی نوآوری اجتماعی «راه نو» خرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود.

عسکری افزود: جوایزی که برای این رویداد در نظر گرفته شده به ترتیب نفر اول ۲۰ میلیون تومان، نفر دوم ۱۵ میلیون تومان و نفر سوم ۱۰ میلیون تومان جایزه خواهند گرفت.

وی بیان داشت: همچنین این رویداد از تیم‌های برگزیده با ارائه تسهیلات تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان، امکان تأمین فضای استقرار برای تیم‌های برگزیده، هدایتگری ارتباط با صنعت و دریافت مجوزها و هدایتگری به سمت تولید انبوده و تجاری‌سازی حمایت می‌کند.

کد خبر 6094519

دیگر خبرها

  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • ۴۰ درصد تاغزار‌های استان سمنان دچار آفت است
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه