Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی معابر و اماکن استان البرز جهت معلولان و جانبازان با حضور ابوالفضل فانی مدیرکل دفتر فنی، حمل و نقل و ترافیک استانداری ، اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی استان البرز، مدیران کل دستگاه های اجرایی، فرمانداران ، شهرداری ها و سایر دستگاه های مرتبط استان روز دوشنبه 2 تیرماه در استانداری البرز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش روابط عمومی تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان البرز، حیدری مدیر کل بهزیستی و دبیر ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان البرز در ابتدای این جلسه گزارشی از عملکرد این دبیرخانه در بهزیستی استان در جهت مناسب سازی فضای شهری جهت معلولان و جانبازان ارائه کرد.
وی گفت:مناسب سازی از حقوق اولیه و بدیهی کلیه آحاد جامعه است به شکلی که باید امکان تردد و دسترسی به اماکن عمومی برای همه افراد از جمله جانبازان، معلولین، زنان باردار، کودکان، سالمندان فراهم شود.
وی در خصوص قانون حمایت از افراد دارای معلولیت تصریح کرد: در این قانون مشخصا اشاره شده شهرداری ها مکلف هستند برای ارائه پایان کار ساختمان های جدیدالاحداث ضوابط مناسب سازی را رعایت کرده باشند که متاسفانه علی رغم پیگیری های متعدد همچنان شاهد این موضوع هستیم که پروانه احداث، بازسازی و پایان کار ساختمان های غیرمناسب سازی شده صادر میگردد.
مدیرکل بهزیستی استان افزود : با توجه به مصوبه جلسات گذشته بانک ها موظف هستند دستگاه های خودپرداز را به شکلی جانمایی کنند که دسترسی جامعه هدف مناسب سازی به سهولت انجام پذیرد البته تعدادی از بانک ها اقدامات لازم در این زمینه را انجام دادند و برخی دیگر هنوز اقدامی در این زمینه صورت ندادند که انتظار ما این هست تا جلسه آینده، مناسب سازی ATM را انجام داده و گزارش عملکرد خود را اعلام کنند.
حیدری ضمن تقدیر از شهرداری کرج در بحث مناسب سازی حمل و نقل درون شهری گفت : طی جلسات متمادی که در سال گذشته داشتیم مقرر شده بود شهرداری کرج 54 دستگاه اتوبوس low rover مناسب سازی شده جهت تردد معلولین و کم توانان جسمی تهیه نماید که خوشبختانه این اقدام صورت گرفت و در حال حاضر این وسائل نقلیه در سطح شهرکرج فعال هستند و امیدواریم که این امکان برای تمامی خطوط سطح استان بزودی فراهم شود ضمن اینکه ایستگاه های اتوبوس نیز باید مناسب سازی شود تا چرخه مناسب سازی حمل و نقل درون شهری تکمیل گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بهزیستی استان استان البرز مناسب سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۳۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی

مهشید سلیمانی سرپرست اداره کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: برای ارتقا سلامت روان آحاد جامعه و پیشگیری از آسیب‌های روانی اجتماعی، خدمات روانشناختی تخصصی و مشاوره‌ای در زمینه‌های فردی، خانواده، زوج، تحصیلی و شغلی در قالب ۶۴ مرکز مشاوره عمومی و تخصصی، سلامت روان و تیم‌های محب به مراجعه کنندگان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه پارسال به ۳۳ هزار و ۵۷۴ نفر خدمات مشاوره در استان ارائه شد،  افزود: این خدمات در سه شکل حضوری، تلفنی و مجازی و در دو قالب دولتی و غیر دولتی ارائه می‌شود.

سلیمانی اضافه کرد: مراکز مشاوره حضوری دولتی در مرکز استان و مراکز مشاوره حضوری غیردولتی در دو سطح مراکز مشاوره عمومی و تخصصی فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید

خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا

وی ادامه داد: خط صدای مشاور ۱۴۸۰ پاسخگوی ۱۵ هزار تماس گیرنده بوده که همه تماس‌های مردمی با این شماره، محرمانه و امن است و افراد می‌توانند مشکلات و مواردی که مطرح کردن آن ها به صورت حضوری دشوار است را به صورت تلفنی با مشاوران در میان بگذارند.

سلیمانی گفت: در قالب اجرای طرح غربالگری اضطراب دو هزار و ۳۷۲ کودک غربال شدند که ۵۳۴ کودک مشکوک به اضطراب شناخته و برای گذراندن مراحل مشاوره و درمان به متخصص ارجاع شدند.

سامانه صدای مشاور بهزیستی (خط تلفنی ۱۴۸۰) برای مشاوره غیرحضوری و تلفنی همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۱۰ شب به صورت رایگان مشاوره کاملاً ًتخصصی ارائه می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد
  • سندروم فتوشاپ‌سازی از سلبریتی‌ها
  • سندروم فتوشاپ سازی از سلبریتی‌ها
  • سلبریتی‌ها و سندروم فتوشاپ سازی
  • سلبریتی‌ها و سندروم فتوشاپ سازی/ در حاشیۀ بیماری ترانه علیدوستی
  • سلبریتی ها و سندروم فتوشاپ سازی/ در حاشیۀ بیماری ترانه علیدوستی
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی در بهار
  • اعلام جزئیات جدید درباره واردات خودرو جانبازان؛ اول جانبازان بالای ۷۰ درصد، بعد جانبازان ۵۰ درصد