Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران در هفتمین نشست هیات اجرایی مجمع شهرداران آسیایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا، به صورت مجازی برگزار شد، ضمن ارائه‌ی توضیحاتی در خصوص پروژه تهران هوشمند، بر تاثیر هوشمندسازی شهر‌ها بر اقتصاد و سلامت شهری در زمان بحران کرونا تاکید کرد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران در هفتمین نشست هیات اجرایی مجمع شهرداران آسیایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا، به صورت مجازی برگزار شد، ضمن ارائه‌ی توضیحاتی در خصوص پروژه تهران هوشمند، بر تاثیر هوشمندسازی شهر‌ها بر اقتصاد و سلامت شهری در زمان بحران کرونا تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 محمد فرجود در سخنان خود به ارائه‌ی دورنمایی از نحوه‌ی استفاده‌ی کشور‌های جهان از فناوری‌های هوشمند در این دوران پرداخت و رویکرد‌های جهانی در این خصوص را مورد بحث قرار داد.
دبیر شورای راهبردی تهران هوشمند درادامه صحبت‌هایش به مرور برخی خدمات برخط و غیرحضوری شهرداری تهران به شهروندان پرداخت و قابلیت‌های اپلیکیشن‌هایی از جمله تهران من و دوچرخه را برای مخاطبان این جلسه تشریح کرد.
او در بخش پایانی سخنرانی‌اش به اهمیت نقش مشارکت شهروندان در تمامی برنامه‌های هوشمندسازی و مدیریت شهر اشاره کرد و گفت: استقبال شهروندان از خدمات آنلاین شهرداری تهران به گونه‌ای بوده است که اکنون سامانه شهرداری تهران به نشانی Tehran.ir دارای رتبه بسیار بالایی در رتبه‌بندی جهانی سایت‌ها است و این موضوع نشان از ارائه‌ی خدمات خوب و همچنین آمادگی مناسب الکترونیک شهروندان دارد.
همکاری و ارتباط نزدیک با زیست‌بوم نوآوری، نقش پررنگ تحلیل داده‌ها در مدیریت بحران و لزوم به اشتراک گذاشتن تجارب بین شهر‌ها جهت یافتن راهکار‌هایی برای مسائل مشترک به عنوان درس‌آموخته‌های بحران کرونا از دیگر محور‌هایی بود که مورد اشاره فرجود در این نشست قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: زیست بوم مدیریت بحران خدمات آنلاین تهران شهرداری تهران ارائه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۳۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست‌های تخصصی بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه‌برداری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما : درحاشیه برپایی بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه‌برداری و اطلاعات مکانی؛ ژئوماتیک ۱۴۰۳، چندین نشست تخصصی، سخنرانی و کارگاه‌های تخصصی، با حضور مقامات مرتبط، کارشناسان، استادان دانشگاه و متخصصان برگزار شد.
در نخستین روز همایش، پنج، کارگاه با عناوین پایش پهنه‌های آب با استفاده از نسل جدید ماموریت‌های ارتفاع‌سنجی رادار ماهواره‌ای، تعیین موقعیت آنی با استفاده از سامانه ملی هدی، سامانه‌های تحت وب کارتوگرافی، بکارگیری فناوری اینترنت اشیاء در بستر زیرساخت داده مکانی و مدل‌سازی جریان‌های سطحی دریایی با استفاده از نرم‌افزار MIKE ۲۱ و همچنین ۴ موضوع سخنرانی تخصصی و علمی و یک نشست تخصصی با عنوان ظرفیت‌ها و چالش‌های بخش خصوصی و مشارکت مردم در حوزه نقشه و اطلاعات مکانی، با مدیریت حمیدرضا سیدین بروجنی، معاون فناوری و اطلاعات مکانی سازمان نقش برگزار گردید.
در روز دوم از بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه‌برداری و اطلاعات مکانی؛ (ژئوماتیک ۱۴۰۳)، هفت، کارگاه تخصصی با عناوین بکارگیری چارچوب یادگیری عمیق در بخش‌بندی ویدئو‌های پهباد_مبنا نواحی شهری، پردازش تصاویر راداری در نرم افزار NEST، پیاده سازی ورود اطلاعات داوطلبانه مکان محور (VGI) در بستر SDI، تحلیل‌های مکانی در بستر سرویس‌های زیرساخت‌های داده مکانی، آشنایی با عملیات طیف سنجی و کاربرد آن در سنجش از دور، نقش موثر GIS در توزیع عادلانه آب در تنش‌های آبی و همچنین ۴ سخنرانی‌های کلیدی و تخصصی و یک نشست تخصصی با موضوع " توسعه دریامحور و جایگاه نقشه و اطلاعات مکانی در تحقق آن" با مدیریت علی سلطانپور، مدیر آبنگاری و امور جزر و مدی برگزار شد.
پس از تشکیل چندین کمیته علمی مقالات ارسال شده به همایش، مقالات پذیرفته شده برای ارائه به صورت سخنرانی و ارائه پوستری، انجام شد و در روز اختتامیه از مقالات برتر تقدیر به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • یک آسیایی گزینه لیورپول برای جایگزینی صلاح
  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند
  • تبریک خاص مس رفسنجان به منتظر محمد(عکس)
  • تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌ها است
  • گسترش فعالیت هیات های آزادگان تهران به سمت خودباوری
  • تجلیل از شهرداران، شورا‌ها و دهیاران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری نشست‌های تخصصی بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه‌برداری
  • سومین نشست هم‌اندیشی سخنرانان اعزامی به عتبات عالیات برگزار شد
  • جزئیات پروژه چهارباغ/ فاز نخست تیرماه افتتاح می‌شود
  • مجمع سالانه هیات فوتبال استان کرمان برگزار شد