Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمدحسن جعفری» روز سه شبنه در گفت وگو با ایرنا افزود:متاسفانه کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس نیز به پیروی از آمریکا با آن کشور شریک جرم شده و یکبار دیگر همسویی آژانس را با آمریکا در ضدیت با ایران را آشکار کردند.

دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان تأکید کرد امریکا و اسرائیل در تصمیم تروئیکای اروپا بر علیه ایران دخالت داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود، کشورهای اسلامی باید در برابر زورگویی های آمریکا،اسرائیل و  برخی کشورهای غربی ایستادگی کنند و اجازه فشار بر کشورهای مستقل را ندهند.

دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان با انتقاد از عربستان، امارات متحده،  اردن و دیگر کشورهای عربی گفت این کشورها نه تنها با عملکرد یکجانبه آمریکا و برخی از کشورهای غربی علیه ایران مخالفت نکردند بلکه عامل تحریک این کشورها نیز شدند.

وی افزود،متاسفانه این کشورهای عربی نسبت به غصب سرزمین فلسطین و جنایات اسرائیل سکوت کرده اند.

جعفری خاطرنشان  کرد تا زمانیکه کشورهای اسلامی در برابر زورگویی غرب و آمریکا متحد نشوند مداخلات این کشورها هر روز ابعاد خطرناکتری بخود می گیرد.

وی با ییان اینکه ایران توانایی دفاع از خود را دارد  خاطرنشان کرد برخی از کشورهای عربی روزی تاوان سیاست های  غلط خود را خواهند داد چرا که غرب روزی انها را در معرکه تنها خواهد گذاشت .

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ۳۰ خرداد ماه قطعنامه پیشنهادی سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان را تائید کرده که در آن از ایران خواسته شده زمینه دسترسی بازرسان آژانس به دو سایت هسته‌ای را فراهم کند.

این قطعنامه که اولین قطعنامه آژانس علیه ایران از سال ۲۰۱۲ به این سو است، با مخالفت چین و روسیه مواجه شد اما ۲۵ عضو این نهاد وابسته به سازمان ملل آن را تائید کردند. هفت عضو به آن رای ممتنع دادند.

کشورهای آفریقای جنوبی، هند، پاکستان، تایلند، مغولستان، نیجر و جمهوری آذربایجان به این قطعنامه رای ممتنع دادند.

برچسب‌ها افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان افغانستان علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۳۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس آنچه رسانه‌های بلژیک امروز دوشنبه گزارش دادند، «الکساندر دی کرو» نخست وزیر بلژیک، در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل به دلیل جنگی است که این رژیم در غزه به راه انداخته است.

بلژیک در همراهی با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا – ایرلند، اسپانیا، مالت، اسلوونی و لوکزامبورگ – از جنگ اسرائیل علیه غزه انتقاد کرده، ابتکاری را برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین ارائه داده و خواستار توقف فروش تسلیحات به اسرائیل و آتش‌بس در غزه شده است.

دی کرو گفت که در دیدار با رهبران کشورهای اتحادیه اروپا، تلاش خواهد کرد تا تحریم‌هایی را علیه اسرائیل اعمال کند، از جمله ممنوعیت کامل واردات کالا از شهرک‌های کرانه باختری و برخورد با شرکت‌هایی که شعبه و معاملاتی در شهرک‌ها، به ویژه به شراب، خرما و محصولات روغن زیتون اشاره دارد.

دی کرو افزود: اعمال تحریم‌ها علیه اسرائیل ناشی از دلایل اخلاقی و ادامه جنگ با غزه و وضعیت کرانه باختری است و ما به سادگی نمی‌توانیم کنار بایستیم؛ چراکه قربانیان در نتیجه عملیات نظامی اسرائیل بسیار زیاد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رد ادهاهای رژیم اسرائیل درنامه ایران به شورای امنیت
  • گروه‌های مقاومت در پاسخ مشروع ایران به رژیم اسرائیل دخیل نبودند
  • ایروانی: هیچ یک از گروه‌های مقاومت در اقدام مشروع ایران علیه اسرائیل دخیل نبودند
  • هاآرتص: تل‌آویو نگران همه گیر شدن تحریم علیه اسرائیل است
  • نامه ایران به شورای امنیت در رد ادعاهای بی اساس اسرائیل
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد
  • آبشناس: آمریکا به دنبال آشوب در کشورهای حوزه نفوذ روسیه است
  • آنروا: درگیری در غزه «جنگ علیه زنان» است