Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@18:42:35 GMT

دارندگان چک برگشتی دوباره دسته چک می‌گیرند

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۳۶۱۷

دارندگان چک برگشتی دوباره دسته چک می‌گیرند

ساعت24-براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا زمینه لازم برای صدور دسته چک جدید برای صادر کنندگان چک برگشتی فراهم شده است.

با شروع شیوع ویروس کرونا در کشور، ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا طی مصوبه‌ای به تاریخ ۲۶ اسفندماه ۹۸، تمام محرومیت‌ها و محدودیت‌های افرادی که دارای چک برگشتی (که در ماده ۵ مکرر قانون صدور چک تصریح شده است) در بازه اسفند ۹۸ تا اردیبهشت ۹۹ هستند را به مدت ۳ ماه از تاریخ برگشت تعلیق کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۰ روز بعد از تصویب مصوبه مذکور، این مصوبه توسط بانک مرکزی به همه بانک‌ها ابلاغ و عملیاتی شد.

طبق متن مصوبه مذکور، تمام محرومیت‌ها و محدودیت‌های افرادی که دارای چک برگشتی (که در ماده ۵ مکرر قانون صدور چک تصریح شده است) در بازه اسفند ۹۸ تا اردیبهشت ۹۹ هستند به مدت ۳ ماه از تاریخ برگشت تعلیق شد. به عبارت دیگر، قرار بود سایر محرومیت‌ها و محدودیت‌های افرادی که دارای چک برگشتی هستند، همچنان اجرایی باقی بماند.

یکی از موارد مذکور، عدم صدور دسته چک جدید برای افرادی بود که چک برگشتی داشتند، موضوعی که هم در ماده ۲۱ مکرر قانون صدور چک (مصوب آبان ۹۷) و مواد ۴ تا ۶ ابلاغیه بانک مرکزی در تاریخ ۲۳ خردادماه ۹۷ درباره «دستورالعمل حساب جاری (ریالی)» مورد تاکید قرار گرفته است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: چک برگشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۳۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز‌های کاغذی باید شناسه یکتا بگیرند

                                                                              به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ رشنوادی اظهار داشت: دارندگان مجوز‌های کاغذی تا ۲۵ اردیبهشت فرصت دارند از طریق درگاه ملی مجوز‌ها، مجوز‌های کاغذی خود را تبدیل به شناسه یکتا کنند.   وی افزود: دارندگان مجوز‌های کاغذی با استفاده از کد ملی صنفی یا شماره همراهی که به نام آن واحد صنفی درج شده می‌توانند به راحتی شناسه یکتا بگیرند.   مدیر کل امور اقتصاد و دارای استان ایلام اضافه کرد: فعالان اقتصادی اگر در مهلت باقی مانده شناسه یکتا دریافت نکنند از دریافت خدمات دولتی شامل تسهیلات بانکی به تدریج محروم خواهند شد.   بر اساس قانون همه دارندگان مجوز‌های کاغذی باید مجوز‌های خود را تبدیل به شناسه یکتا کنند.    

دیگر خبرها

  • واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است
  • ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سال جاری
  • پژمان‌فر: بانک مرکزی صدور چک را منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک کند
  • مجوز‌های کاغذی باید شناسه یکتا بگیرند
  • پرداخت بیش از ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری از ابتدای سال تاکنون
  • بانک‌ها بیش از ۵.۶ همت وام ازدواج و فرزند پرداخت کردند
  • ۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که از روشهای IVF برای درمان ناباروی اقدام می کنند بچه دار می شوند 
  • جزئیات طرح ماندگار بانک رفاه کارگران
  • نحوه مقابله با چک‌های برگشتی: راهنمای جامع