Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا توکلی روز سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای طرح رتبه بندی کشتارگاه های طیور و تجهیز آن ها به خط ۲، گفت: ارتقای کشتارگاه های طیور در حفظ بهداشت لاشه گوشت مرغ و سلامت آن تاثیر بسزایی دارد.

وی ادامه داد: دامپزشکی متولی بردن مواد غذایی سالم بر سر سفره مردم است که این مواد غذایی شامل تمام فرآورده های دامی، طیور، زنبورعسل و آبزی پروری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توکلی  اظهار داشت: برای بهبود کیفیت گوشت مرغ نیاز است تا کشتارگاه ها ارتقاء یابند و به همین دلیل کشتارگاه ها در سراسر به سه گرید B، A و A+ رتبه بندی شده اند که متاسفانه استان البرز با وجود اینکه در همسایگی پایتخت قرار دارد تمام کشتارگاه هایش در گرید B قرار دارد.

وی گفت: زمانی ما می توان مرغ سالم عرضه کنیم که به فناورزی روز دنیا مجهز باشیم و در این میان دستگاه ها مهم هستند.

توکلی با اشاره به بازدید استاندار، معاون استاندار، رییس سازمان جهاد کشاورزی و تعدادی دیگر از مسوولان استانی از وضعیت کار کشتارگاه های استان، افزود: اکنون تمام مسوولان در تلاش هستند تا با دریافت مجوزهای لازم و ارایه تسهیلات به صاحبان کشتارگاه ها، هر چه زودتر طرح ارتقای این واحدها را شاهد باشیم.

وی به نحوه عملکرد خط ۲ اشاره کرد و اظهار داشت: این خط مجهز به دست مکانیکی هوشمند مکش دار بوده و  احشای داخل شکم مرغ را بهصورت مکانیزه  تخلیه می کند.

مدیرکل دامپزشکی البرز  ادامه داد:‌ در کشتارگاه های استان این روند به دست کارگران انجام می شود و در کشتارگاهی که هر شب چهار تا پنج هزار کشتار دارد، در خوشبینانه ترین حالت ۱.۵ درصد اندرونه و ۲.۵ درصد آب در شکم مرغ باقی می ماند.

مردم چهار درصد ضایعات و خونابه می خرند

توکلی  گفت: مردم استان البرز در بهترین حالت چهار درصد وزن مرغ را در هنگام خرید، ضایعات و خونابه می خرند که البته برای تمام مرغ ها این گونه نیست زیرا با این حجم بالای کشتار، کارگران خسته شده و حجم این ضایعات بیشتر می شود.

وی با اشاره به تاثیر ارتقای کشتارگاه ها در کمیت و کیفیت گوشت مرغ، افزود: در صورتیکه  احشا  در شکم مرغ باقی بماند نه تنها در وزن بلکه در سلامت آن تاثیرگذار است زیرا اندرونه موجب فسادپذیری سریع تر مرغ می شود.

توکلی به تفاوت قیمت گوشت مرغ  با اجرای طرح رتبه بندی اشاره کرد و گفت:  با اجرای این طرح در کل افزایش یک هزار تومانی در هر کیلوگرم گوشت مرغ را داریم ولی مردم این هزینه را می پردازند تا علاوه بر تهیه گوشت سالم هزینه ای بابت خونابه و اندرونه نپردازند.

وی اظهار داشت: در خط ۲ دستگاه ها به چیلر مجهز هستند که پس از کشتار لاشه وارد چیلر می شوند تا ضمن گذراندن مراحل سردگذرانی، در اثر برودت، آب باقی مانده در شکم مرغ آبگیری می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز در خصوص صادرات گوشت مرغ نیز گفت: مصوب شده تا گوشت مرغ با گرید B دیگر صادر نشود که در صورت ارتقای کشتارگاه ها از B  به A‌ و بعد A+  می توان برای صادرات این فراورده کار کرد.

وی با بیان اینکه تمام مسوولان ذیربط به صورت جدی وارد شده اند تا این اتفاق هر چه زودتر بیفتد، افزود: هزینه راه اندازی هر خط ۲ حدود `پنج الی هفت میلیارد تومان است که باید به صاحبان کشتارگاه ها با اعطای تسهیلات ارزان قیمت کمک کرده و آن ها را تشویق به اجرای این طرح کنیم.

در استان البرز ۶ کشتارگاه ها طیور فعال است که در هر شب بین ۱۰ تا ۴۰ هزار قطعه کشتار دارند.

برچسب‌ها گوشت مرغ سازمان دامپزشکی کشور استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گوشت مرغ سازمان دامپزشکی کشور استان البرز گوشت مرغ سازمان دامپزشکی کشور استان البرز کشتارگاه ها استان البرز رتبه بندی گوشت مرغ شکم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۳۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های آسیا منتشر شد/ جایگاه ایران کجاست؟

رتبه‌بندی تایمز به تازگی جدیدترین نسخه رتبه دانشگاه‌های قاره آسیا در سال ۲۰۲۴ میلادی را منتشر کرد که چینی‌ها برتری بودند و بهترین دانشگاه ایرانی به رتبه ۵۶ بسنده کرد.

به گزارش ایسنا، در دهه‌های گذشته، ظهور و شکوفایی دانشگاه‌های آسیایی در میان دانشگاه‌های جهان قابل توجه بوده است. 

این پیشرفت در تمامی رتبه‌بندی‌های معتبر دانشگاه‌های جهان هم دیده شده است. اخیرا رتبه‌بندی تایمز، جدیدترین نسخه از رتبه دانشگاه‌های قاره آسیا را منتشر کرده و در آن روش‌های ارزیابی خود را اصلاح کرده است. 

قدرت رو به بهبود تولیدات تحقیقاتی چین و تأثیر آن بر منطقه رمز موفقیت چینی‌ها در برتر بودن در این تحقیقات بوده است. نکته قابل توجه دیگر، رشد نیروگاه‌های منطقه‌ای در زمینه همکاری با صنعت و همچنین اشاره به این موضوع است که بیشتر کشورهای آسیایی در حال بهبود سیستم آموزش عالی خود در این زمینه هستند.

سال گذشته، چین چهار رتبه از ۱۰ رتبه برتر را به خود اختصاص داد. امسال پنج دانشگاه در میان ۱۰ دانشگاه برتر دارد. این پیشرفت چینی‌ها برای هنگ کنگ بد بوده ،چرا که اکنون تنها دو مؤسسه در بین ۱۰ مؤسسه برتر دارد.

بعد از چین و هنگ کنگ، ژاپن هم عملکرد خوبی داشته است. اما در میان کشورهای شرق آسیا، کره جنوبی دچار سقوط شده است. در سال ۲۰۲۳ میلادی دانشگاه ملی سئول که برترین دانشگاه کره جنوبی است، جایگاه ۱۱ را داشت اما امسال به رتبه چهاردهم سقوط کرده است. 

بر این اساس برترین دانشگاه‌های آسیا از نظر مؤسسه رتبه‌بندی تایمز به شرح  ذیل است: 

۱- دانشگاه شینهوا( چین)

۲- دانشگاه پکن( چین)

۳- دانشگاه ملی سنگاپور ( سنگاپور ) 

۴- دانشگاه صنعتی نانیانگ( سنگاپور) 

۵- دانشگاه توکیو ( ژاپن) 

۶- دانشگاه هنگ‌کنگ ( هنگ کنگ ) 

۷- دانشگاه شانگهای جیائو تونگ ( چین) 

۸- دانشگاه فودان ( چین) 

۹-ژیجیانگ ( چین) 

۱۰- دانشگاه چینی هنگ‌کنگ ( هنگ کنگ)

اما ۱۰ دانشگاه ایرانی برتر این رتبه‌بندی که رتبه آنها در مقابل نامشان نوشته شده نیز به ترتیب ذیل است:

دانشگاه صنعتی شریف: ۵۶

دانشگاه صنعتی امیرکبیر: ۶۸

دانشگاه علم و صنعت ایران: ۷۹

دانشگاه تهران:۱۰۰

دانشگاه صنعتی شیراز: ۱۱۸

دانشگاه تبریز:۱۲۱

دانشگاه علوم پزشکی تهران:۱۲۹

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:۱۳۱

دانشگاه صنعتی اصفهان: ۱۳۳

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل: ۱۳۶

بررسی آمار و ارقام این رتبه‌بندی نشان از آن دارد که دانشگاه‌های ایرانی آنطور که باید و شاید جایگاهی در خور نداشته‌اند. چراکه برترین دانشگاه ما در این رتبه‌بندی یعنی دانشگاه صنعتی شریف به رتبه ۵۶ در میان دانشگاه‌های آسیا بسنده کرده است. این در حالی است که توان و دانش دانشجویان و نخبگان ما و همچنین ظرفیت‌های دانشگاه‌های ما چیزی فراتر از این آمار و ارقام است و بی شک با اراده و همت بیشتر از طرف مسئولان  میتوان به این مهم دست پیدا کرد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • سبقت تاریخی فوتبال ایتالیا از اسپانیا
  • رتبه نهم، پرمشتری‌ترین جایگاه جدول لیگ
  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به نیازمندان البرزی
  • در دولت سیزدهم بیشترین مجوز برای جذب معلم صادر شده است
  • در دولت سیزدهم بیشترین مجور برای جذب معلم صادر شده است
  • اولویت اصلی دولت آموزش و پرورش است
  • رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های آسیا منتشر شد/ جایگاه ایران کجاست؟
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت