Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@08:43:34 GMT

ممیزی املاک شهری سنندج

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۳۸۱۱

ممیزی املاک شهری سنندج

مدیر اداره ممیزی املاک شهرداری سنندج با اشاره به اینکه بدلیل شیوع ویروس کرونا جمع آوری اطلاعات املاک با مشکل مواجه شد، گفت: در راستای ادامه اجرای این طرح و جلوگیری از شیوع این بیماری، ادامه برداشت اطلاعات میدانی از طریق پهپاد نقشه‌برداری انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، قدرت الله سیف پناهی اظهار کرد: برنامه ریزی در حوزه مدیریت شهری نیاز به داشتن اطلاعات دقیق و به روز داشته که با انجام طرح ممیزی املاک می‌توان در این زمینه اقدامات مؤثری انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: پس از اتمام اجرای طرح ممیزی املاک در نواحی منفصل شهری و منطقه دو از سال ۹۷ عملیات جمع آوری اطلاعات املاک در سطح منطقه سه آغاز شد و کارشناسان این اداره روزانه با حضور در سطح منطقه نسبت به برداشت اطلاعات اقدام می‌کردند.

مدیر اداره ممیزی املاک شهرداری سنندج با اشاره به اینکه تاکنون اطلاعات ۹ هزار و ۶۴۶ پلاک در حوزه منطقه سه سنندج در ۱۳ حوزه ثبت شده است، افزود: شیوع ویروس کرونا در اوایل اسفند سال گذشته باعث شد شهروندان همکاری لازم را با کارشناسان این اداره نداشته باشند لذا روند برداشت اطلاعات املاک با کندی مواجه شد.

سیف پناهی یادآور شد: در راستای ادامه اجرای طرح ممیزی املاک و همچنین جلوگیری از شیوع این ویروس ادامه برداشت اطلاعات میدانی از طریق پهپاد نقشه‌برداری انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: با استفاده از پهپاد نقشه برداری با مشخصات phantom۴pro در مختصات Utm-WGs۸۴ کنترل رفرنس زمینی GCP با دستگاه GPS سه فرکانسه در قالب مختصات شمیم (شبکه ملی یکپارچه ملک) در حال انجام است.

مدیر اداره ممیزی املاک شهرداری سنندج گفت: تولید نقشه و اطلاعات مکانی با استفاده از روش فتوگرامی برد کوتاه و سامانه پهباد شامل مراحلی از قبیل شناسایی و بررسی میدانی منطقه جهت تعیین زمان و ارتفاع پرواز، اعلام دقیق زمان پرواز و احداث نقاط کنترل زمینی GCP مطابق دستورالعمل تهیه نقشه از سازمان نقشه برداری کشور و تعیین موقعیت نقاط در سیستم مختصات UTM است.

سیف پناهی افزود: طراحی رن های پرواز و تعیین پوشش‌های طولی و عرضی، عملیات پرواز در ساعت مناسب و نور کافی با توجه به زاویه تابش نور (مناسب‌ترین زمان ساعات اولیه صبح و قبل از ساعت ۱۰ صبح) از جمله مواردی است که در برداشت اطلاعات از طریق این پهباد مد نظر قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: امیدواریم با استفاده از این پهباد بتوانیم هر چه سریع‌تر نسبت به برداشت اطلاعات املاک سطح منطقه سه اقدام کنیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 430146

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مدیریت شهری شهرهاي ايران شهروند حقوق شهروندی مشارکت شهروندان فرهنگ شهروندی شهرداری شهر آموزش شهروندی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق برداشت اطلاعات اطلاعات املاک ممیزی املاک نقشه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۳۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور برخی از سفیران در بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ همزمان با برگزاری بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه‌برداری و اطلاعات مکانی؛ ژئوماتیک ۱۴۰۳ برخی از سفیران و کارشناسان خارجی در محل این رویداد حضور یافتند
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه‌برداری و اطلاعات مکانی؛ ژئوماتیک ۱۴۰۳ از ۹ تا ۱۲ اردیبهشت ماه در محل سازمان نقشه برداری کشور در حال برگزاری است.
برخی از سفیران و کارشناسان خارجی علاوه بر حشور در همایش و نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی این رویداد، از غرفه‌های نمایشگاه زئوماتیک ۴۰۳ نیز بازدید کرده و در جریان پیشرفت‌های علمی کشورمان در این حوزه قرار گرفتند.
بیست وهشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی درهشت محور اصلی برگزار می‌شود
۱- ژئودزی و ژئودینامیک (تعیین موقعیت، ناوبری و چارچوب‌های مختصاتی زمین مرجع وغیره) ۲- فتوگرامتری و سنجش‌ازدور (پهپاد، سامانه‌های پویای تولید و به روزرسانی نقشه و اطلاعات مکانی) ۳- سامانه‌ها و زیرساخت‌های اطلاعات مکانی (GIS & SDI) و مدیریت منابع مکانی غیرمتمرکز ۴- آبنگاری (چارت دریایی، تغییرات تراز دریا، ایمنی دریانوردی، کاداستر دریایی) ۵- کارتوگرافی (اطلس‌های پویا، نقشه‌های تعاملی و تقاضامحور، نام‌های جغرافیایی و تقسیمات کشوری) ۶- فناوری‌های نوین در حوزه اطلاعات مکانی (شهر سه بعدی، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، متاورس) ۷- کاربرد اطلاعات مکانی در (دولت الکترونیک، اقتصاد دیجیتال، حدنگاری، آمایش سرزمین، توسعه دریامحور و سامانه‌های تصمیم یارمکانی) ۸- کاربرد اطلاعات مکانی در مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی، اقلیم و محیط زیست، حمل و نقل، محور‌های برگزاری این رویداد است.
جاویدانه، رئیس سازمان نقشه برداری کشور در حاشیه این مراسم گفت:علوم نقشه برداری با توجه به تغییرات گسترده تکنولوژی در بخش‌های جمع آوری، پردازش و نمایش اطلاعات در سال‌های اخیر تغییرات و پیشرفت‌های زیادی را تجربه نموده است که عدم آگاهی و استفاده از آن میتواند صدمات جبران ناپذیری را بر بدنه برنامه ریزی، تصمیم سازی و مهندسی کشور وارد نماید. این اهمیت وقتی صدچندان میشود که بدانیم بسیاری از داده‌های دنیای امروز دارای مولفه مکانی بوده و بدون آن کارآیی ندارند.
بخش نمایشگاهی زئوماتیک ۱۴۰۳ ، تا ۱۲ اردیبهشت ماه هر روز از ساعت ۹ تا ۱۶ در محل سازمان نقشه برداری کشور آماده بازدید علاقمندان است.

دیگر خبرها

  • پایان باشکوه بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک ایران
  • حضور برخی از سفیران در بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • بیست و هشتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر
  • ادارات فرهنگ و ارشاد، نقش ویژه‌ای در ترویج فرهنگ ثبت رسمی دارند
  • پیگیری استقرار اداره ثبت اسناد و املاک در بشاگرد
  • اتصال آنلاین اطلاعات خرید و فروش به سامانه املاک و اسکان
  • انجام عملیات حفاری تحت نظارت آب منطقه‌ای/استخراج از معدن با بیل مکانیکی انجام می‌شود
  • بزودی صدور دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد
  • پژمان‌فر: بانک مرکزی صدور چک را منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک کند
  • دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند سبب ناهماهنگی در اجرای امور کارگری