Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@10:44:30 GMT

هزینه هر خانواده شهری در ماه چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۳۸۳۵

هزینه هر خانواده شهری در ماه چقدر است؟

روزنامه شهروند نوشت: مرکز آمار ایران جدول درآمد و هزینه‌های خانوار ایرانی در سال گذشته را منتشر کرده است. بر اساس این جدول، هزینه متوسط سالانه یک خانوار شهری ۴٧میلیون تومان و همین هزینه برای یک خانوار روستایی ٢۶میلیون تومان است.

اگر این اعداد را به ماه‌‌های سال تقسیم کنیم، هر خانواده شهری ماهانه تقریبا  ٣میلیون و ٩٠٠هزار تومان هزینه داشته و این هزینه برای هر خانواده روستایی معادل ٢میلیون و یکصد هزار تومان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزینه خانواده شهری نسبت به سال قبل‌تر (سال ٩٨ نسبت به سال ٩٧) بیشتر از ٢٠درصد (٢٠,۶درصد) رشد کرده است.اما آنچه از درآمد خانوار شهری در این آمارها منتشر شده، این است که خانوارهای شهری به‌طور میانگین بیش از ۵۴میلیون تومان در سال ٩٨ درآمد داشته‌اند که مشخص می‌کند درآمدشان ماهی ۴میلیون و ۵٠٠هزار تومان بوده است.

با یک جمع و تفریق ساده و البته بر اساس اعداد و ارقام منتشرشده از سوی مرکز آمار ایران، می‌بایست این‌گونه بوده باشد که خانواده ایرانی در سال گذشته درآمدش بیشتر از مخارجش بوده و تفاوت این دو، ماهی ۶٠٠ هزار تومان بوده؛ البته فراموش نکنیم که در بخش هزینه‌ها برخی اقلام گنجانده نشده و حتما این ۶٠٠ هزار تومان هم صرف هزینه‌های ثبت‌نشده در این آمار شده است.

برای اینکه مخاطبان راحت‌تر بتوانند آمار منتشرشده را بررسی کنند، این آمارها در چند جدول خلاصه شده است که می‌بینید:

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۳۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز از تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سیده مریم حسینی در صحن شورای امروز شیراز اظهار کرد: لایحه شهرداری شیراز درخصوص کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز رسید.

به گفته حسینی، شهرداری شیراز بنا بر این مصوبه مکلف است هزینه صدور پروانه و عوارض ساختمانی را صرفا جهت کاربری مسکونی به میزان 10 درصد برای خانواده‌های دارای حداقل 3 فرزند زیر 20 سال تخفیف دهد.

وی اضافه کرد: این معافیت فوق فقط یک بار و تا متراژ 200 متر مربع زیربنای مفید در شهر شیراز قابل اعمال است. عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: عناوین هزینه و عوارض پروانه ساختمانی مشمول مصوبه شامل: "عوارض‌های صدور پروانه ساختمانی زیربنا، عوارض‌های تراکم تا حد مجاز طبق مصوبات مراجع تصویب کننده طرح‌های توسعه شهری و کمیسیون ماده 5، اصلاح فرآیند صدور پروانه ساختمانی، بهای خدمات کارشناسی و فنی و بهای خدمات مدیریت نظارت بر جمع‌آوری و حمل نخاله‌های ساختمانی است. 

حسینی گفت: شهرداری شیراز گزارش 100 درصد تخفیف‌های مربوط به پروانه ساختمانی موضوع این مصوبه را جهت تأمین از محل منابع عمومی در بودجه‌های سنواتی به دولت ارسال کند. 

وی افزود: برای خانواده‌هایی که فرزند چهارم و بیشتر متولد 1402.01.01 و بعد از آن باشند، به ازای فرزند چهارم 10 درصد، به ازای فرزند پنجم 20 درصد و به ازای فرزند ششم و بیشتر از آن 30 درصد مازاد بر 10 درصد تکلیف ردیف اول توسط شهرداری مشمول معافیت عوارض پروانه ساختمانی شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: مؤدیان مشمول تخفیف مندرج در این مصوبه، مشمول سایر کاهش عوارض و بهای خدمات سالیانه شهرداری نیز می‌شوند. حسینی گفت: شهرداری مکلف است شیوه نامه اجرایی این ماده واحده را ظرف حداکثر یک ماه آینده تدوین و جهت تأیید به شورا ارائه کند.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان فریدن
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در حوزه مدیریت شهری مرکزی هزینه شده است
  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • روز ملی ایمنی در حمل و نقل و حسرت فرصت هایی که از دست می روند....
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟