Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس با بیان اینکه مردم نسبت به حل مشکلات معیشتی مطمئن باشند گفت: اولویت مجلس، نظارت است که از حوزه اقتصادی شروع شده؛ مردم مطمئن باشند که گزارشات نوبه‌ای را به آنان ارائه خواهیم داد.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه( 3 تیر) در جلسه علنی و بعد از گزارش محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی درباره مسائل اقتصادی کشور اظهار داشت:‌ مردم مطمئن باشند که اولویت مجلس یازدهم مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی آنان است ضمن اینکه دیگر اولویت ما نظارت است که از حوزه اقتصادی آن را شروع خواهیم کرد که این نظارت کاملا شفاف و قاطع خواهد بود؛ مردم مطمئن باشند که گزارشات نوبه‌ای را به آنان ارائه خواهیم داد و در عمل این اتفاق محقق خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس توجه به مشکلات خانوارهای ضعیف و مستضعف تصریح کرد: سعی می‌کنیم مشکلات معیشتی مردم را رفع کنیم.

بیشتر بخوانید: پاسخ قالیباف به تذکر یک نماینده انتقاد قالیباف از قطعنامه آژانس در دیدار با سفیر روسیه

وی درباره اصلاح ساختار بودجه گفت: چند دهه است که همواره بودجه ما با این ساختاری که بسته می‌شود دچار کسری بودجه است و همواره با مشکلاتی مواجه می‌شویم زیرا از همان روش‌ها استفاده می‌کنیم و به همین دلیل شاهد لجام گسیختگی در این موضوع هستیم. 

قالیباف افزود: اصلاح ساختار بودجه در دستور کار است و در اولین جلسه‌ای که رئیس سازمان برنامه و بودجه به مجلس آمده بود اظهاراتی را داشت ضمن اینکه در دو هفته گذشته جلسات متعددی در این باره برگزار شده است، لذا اولویت اول ما ساختار بودجه است که باید مشکلات را سریع برطرف کنیم.

وی در باره وضعیت بورس هم گفت:‌باید تلاش کنیم به بازار بورس عمق ببخشیم ضمن اینکه باید بین تقاضا و عرضه اولویت ویژه‌ای قائل شویم. به همین دلیل عمق بخشی به بازار بورس بسیار مهم است تا نقدینگی جذب شده در بورس به سمت تولید و تامین مالی تولیدکنندگان هدایت شود تا بتواند اشتغال پایدار را به وجود آورده و تورم را کنترل کنیم.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: افزایش تولید می‌تواند تراز ارزی کشورمان را مثبت کند ضمن اینکه نظارت بر اصل 44 قانون اساسی و قانون بهبود فضای کسب و کار از دیگر اولویت‌های ماست.

قالیباف درباره جلسه عصر امروز کمیسیون اقتصادی درباره بررسی التهابات بازار ارز افزود: در جلسه عصر امروز با حضور رئیس کل بانک مرکزی مسائل مربوط به ارز را بررسی خواهیم کرد و من هم در این جسله شرکت خواهم کرد.

وی درباره تاخیر در شکل‌گیری کمیسیون‌های مجلس گفت: به هیچ وجه تاخیری در کار نبوده و ما طبق قانون آئین‌نامه داخلی مجلس رفتار کرده و باید این قانون را رعایت می‌کردیم اما روز گذشته کمیسیون اقتصادی سه جلسه مهم را برگزار کرده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم محمدباقر قالیباف سازمان برنامه و بودجه محمدرضا پورابراهیمی مجلس شورای اسلامی بانک مرکزی مجلس یازدهم مشکلات معیشتی مطمئن باشند رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۴۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد

فرماندار شهریار با تأکید بر هم‌افزایی در مجموعه شوراهای اسلامی، گفت: لازمه خدمت شوراهای اسلامی شهر و روستا، گره‌گشایی مشکلات مردم باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهریار، علیرضا فاتحی‌نژاد ظهر امروز در آیین گرامیداشت شوراهای اسلامی شهر و روستا با بیان اینکه افتخار انقلاب اسلامی نظام مردم‌سالاری و مشارکت مردمی است، اظهار داشت: شورا‌های شهر و روستا جلوه‌ای از مشورت در نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی 45 سال در حوزه‌های مختلف بر پایه مشورت پیش رفته است، افزود: باید پیرو فرامین رهبری خدمت گذار مردم بود و خالصانه و صادقانه به مردم خدمت کرد.

فرماندار شهرستان شهریار با بیان اینکه خودپسندی یکی از آفت‌های بزرگ مسئولیت است، تصریح کرد: شورا برآمده از مردم است و هم‌افزایی در مجموعه شورا بسیار حائز اهمیت است لذا باید با مشورت در آبادانی شهر و روستا تلاش کرد.

فاتحی‌نژاد در ادامه با تأکید بر انجام کارهای جمعی، تخصصی و علمی در شوراهای شهر و روستا گفت: شوراهای اسلامی نقش تعیین‌کننده‌ای در کشور دارند، لذا مردم نیز باید در انتخاب‌ خود دقت نظر داشته باشند تا نسل آینده از خدمات خوب شوراها بهره ببرند.

وی با بیان اینکه لازمه خدمت باید گره‌گشایی مشکلات مردم باشد، افزود: یکی از برکات انقلاب اسلامی، انقلاب مردمی است که با ابتکار خود شوراهای شهر و روستا را به وجود آورده است تا حرف‌های مردم شنیده و مطالبه شود.

فرماندار شهریار با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در امانت‌داری مردم در نزد شوراها در تمامی حوزه‌ها بیان کرد: برخی از اعضای شوراها اقدامات و فعالیت‌های نامناسبی دارند که منجر به ورود و برخورد دستگاه‌های نظارتی و قضایی شده و سلب اعتماد مردم از شوراها را نیز در پی دارد.

فاتحی‌نژاد با تأکید بر برنامه‌ریزی مناسب شوراهای شهر و روستاهای شهرستان شهریار در توسعه و آبادانی گفت: توفیق خدمت گذاری برای شوراهای شهر و روستا در دوره بعدی درگرو عملکرد خوب و سالم است.

اعضای شورا با رفتارهای اشتباه کام مردم را تلخ نکنند

در ادامه این مراسم حمزه خوارزمشاهی با بیان اینکه مشارکت مردم در موضوعات شهری منجر به توسعه و آبادانی می‌شود، گفت: شوراهای شهر و روستا باید قدردان مردم باشند که مدال نوکری را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شوراهای شهر و روستا حلقه ارتباطی مردم و مسئولین فرادستی هستند، تصریح کرد: باید امانت‌دار رأی مردم باشیم و با مصوبات خوب و مناسب منجر به توسعه شهرها و روستاها باشیم.

نماینده استان تهران در شورای عالی استان‌ها با تأکید بر افزایش اختیارات شوراها بیان کرد: شوراها نباید فقط شورای منتسب به شهردار و دهیار باشند، بلکه باید با تکیه بر وظایف و امکانات موجود خدمات بیشتری را نیز ارائه کنند.

خوارزمشاهی با اشاره به برخی دستگیری‌ شوراها در کشور گفت: نباید با کارهای اشتباه کام مردم را تلخ و به دشمنان و رسانه‌های معاند خوراک داده شود.

وی با انتقاد از عدم همراهی برخی از اعضای شورا در همراهی مجموعه شورای شهر و روستا تصریح کرد: اعضای شورا باید به خرد جمعی احترام بگذارند و انرژی و ظرفیت خود را برای مخالفت در برابر مصوبات به‌کار نگیرند.

نماینده استان تهران در شورای عالی استان‌ها در پایان خاطرنشان کرد: دولت در اجرای پروژه‌ها از کمک شوراها بیشترین بهره را می‌برد و همه این مسائل و همراهی شورا با دولت برای رفاه مردم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • ببینید | درخواست معاون حقوقی رئیسی از نمایندگان مجلس آینده برای رفع مسائل اقتصادی!
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • ضرب‌الاجل به پاستور