Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن هاشمی صبح امروز در ابتدای جلسه شورای شهر تهران با اشاره به هفته قوه قضاییه گفت: دستگاه قضایی مهمترین رکن اعتمادساز در جامعه نسبت به حاکمیت است و اگر نتواند وظایف خود را به درستی انجام دهد، اعتماد عمومی آسیب جدی می‌بیند و به همین دلیل ارزیابی‌هایی که در دوره‌های مختلف دستگاه قضایی نسبت به گذشته و عملکرد آنها صورت می‌گیرد، ابهامات زیادی را برای جامعه ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که نظارت در کشورهای توسعه یافته و همچنین آموزه‌های دینی بر پیشگیری به جای مچ گیری تمرکز دارد، ادامه داد: شفاف سازی، کاهش تاثیر سلایق و نظرات شخصی در سیستم و تقدم قانون بر منافع فردی و گروهی، ارتکاب جرم و سوء استفاده از قدرت را کاهش می‌دهد.

هاشمی با تاکید بر این که مچ گیری گذشته گرا و جزئی نگر است در حالی که پیشگیری، آینده گرا و جامع وکلی نگر است و در یک سیستم پیشگیری مناسب می‌تواند با تخلفات استثنایی رخ داده نیز برخورد کرد نه اینکه وقوع تخلف به قاعده تبدیل شود، گفت: نظارت بر تخلفات در سطح مدیریت شهری شهر نیز باید بر پیشگیری استوار باشد نه آن که منافع شهروندان در تخلف و سپس پرداخت جریمه و مجازات تامین شود و موجب انباشت ده‌ها هزار پرونده در شعبات کمیسیون ماده ۱۰۰ و بخش‌های مختلف شهرسازی یا دیگر بخش‌های مدیریت شهری باشد.

هاشمی ضمن آرزوی موفقیت برای مسئولان قضایی و ابراز امیدواری از اینکه بتوانیم با اجرای استانداردهای کیفی در نظارت بر مسئولان و اجرای قوانین، نرخ وقوع جرم و میزان سوء استفاده از قدرت را کاهش دهیم، افزود: در راستای صیانت از حقوق عامه، مدیریت شهری به خصوص شورای شهر پنجم اقدامات موثری در شفافیت، حفظ محیط زیست و صیانت از باغات و همچنین کاهش رانت و تخلف از طریق سیستماتیک کردن فرایند انجام داده است که می‌تواند در دیگر حوزه‌ها نیز این تجربیات استفاده شود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: شورای شهر تهران قوه قضاییه جامعه دستگاه قضایی قانون جرم حقوق شورای شهر محیط زیست جرم حقوق شورای شهر تهران قوه قضاییه محیط زیست مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۴۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار در اصفهان

همزمان با دومین روز از دومین نمایشگاه ملی حمل‌ونقل دانش بنیان در محل دانشگاه صنعتی اصفهان از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون‌شهری در اصفهان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شهرداری اصفهان در حوزه حمل‌ونقل بار پیشرو در کشور است و این سازمان اقدامات قابل توجهی در این حوزه در شهر اصفهان انجام داده و اقدامات ویژه ای در دستور کار خود دارد.

دومین رویداد ملی و نمایشگاه حمل‌ونقل دانش بنیان از روز گذشته در محل دانشگاه صنعتی اصفهان در حال برگزاری است.

برای برای نخستین‌بار در کشور امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون‌شهری در اصفهان رونمایی شد.

کد خبر 749815

دیگر خبرها

  • آماده‌باش گروه های خدمت رسان شهرداری برای رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • آماده‌باش گرو های رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان برای رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • آماده‌باش گرو های پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تا اتمام رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • کنایه علی جنتی به افشای زمین خواری در حوزه علمیه ازگل/ نادیده گرفتن تخلفات صدیقی نوعی دهن کجی به مردم است
  • آماده‌باش کامل اکیپ‌های پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تا اتمام رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • پیگیری برای ارائه تسهیلات بانکی براساس تخلف و تصادف رانندگی/ نحوه پرداخت حق بیمه تغییر می‌کند
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار در اصفهان
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید/ اعمال قانون با دوربین‌های نظارت تصویری
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید