Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ یونس طرهانی  رئیس دادگستری نهاوند گفت: خروج پرونده‌ها از دستگاه قضایی نهاوند ۱۴ درصد افزایش‌یافته است و بیش از ۴۲۲۱۴ پرونده به دستگاه قضایی این شهرستان واردشده است.

او در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: دستگاه قضایی محل رجوع مردم و محل دادخواهی کسانی است که مورد ظلم قرارگرفته‌اند و افتخار دستگاه قضایی خدمت به مردم و احیای حق آن‌ها و برقراری عدالت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دادگستری نهاوند بیان کرد: رسالت ذاتی قوه قضائیه مبارزه با فساد است و ازجمله تأکیدات رهبر معظم انقلاب و از برنامه‌های رئیس قوه قضائیه است و برخورد با فساد و تضییع کنندگان بیت‌المال با شدت و قدرت ادامه دارد.

طرهانی   افزود: در سال ۹۷ بیش از ۳۹ هزار پرونده و در سال گذشته ۴۲ هزار و ۲۱۴ پرونده وارد دستگاه قضایی نهاوند شده است که افزایش ۸ درصدی پرونده‌های ورودی را نشان می‌دهد و همچنین در خروجی پرونده‌ها افزایش ۱۴ درصدی داشته‌ایم.

او یکی از دلایل افزایش پرونده‌ها را موضوعات مربوط به فک پلاک خودرو عنوان کرد و گفت: ۱۰ درصد ورودی پرونده‌های دستگاه قضایی استان مربوط به این موضوع است.

رئیس دادگستری نهاوند عنوان کرد: در سال ۹۸ بیش از ۴۵ درصد پرونده‌های ارجاعی به شورا‌های حل اختلاف شهرستان با مصالحه مختومه شده‌اند که این رقم در سال ۹۷ حدود ۴۰ درصد بوده است.

طرهانی افزود: شهرستان نهاوند در حوزه پیشگیری به همراه شهر‌های بهار و ملایر در استان همدان جز شهر‌های نخست استان است و این نشان‌دهنده تلاش همه همکاران قضایی در این حوزه است.

او  به تأکیدات آیت‌الله رئیسی در خصوص تعیین تکلیف پرونده‌های معوق اشاره کرد و گفت: در همین راستا بیش از ۳ هزار پرونده معوق در سال گذشته و ۳ ماهه نخست امسال تعیین تکلیف شده است.

رئیس دادگستری نهاوند به آمار این پرونده‌ها اشاره کرد و گفت: در سال ۹۸ بیش از ۲۴۲۶ پرونده معوقه تعیین تکلیف شده و در سه‌ماهه اول امسال نیز ۵۳۰ پرونده معوق تعیین تکلیف شده است.

طرهانی ادامه داد: هم‌اکنون ۱۲۸۴ پرونده معوق در شهرستان داریم و از همه ظرفیت‌ها برای رسیدگی به این پرونده‌ها استفاده می‌کنیم و در چند ماه اخیر این پرونده‌ها نیز تعیین تکلیف می‌شوند.

او در ادامه به آمار ازدواج و طلاق در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال ۹۸ تعداد ۱۴۰۴ مورد ازدواج ثبت‌شده است و متأسفانه ۴۴۱ مورد طلاق نیز اتفاق افتاده است یعنی به ازای هر ۳.۱۸ ازدواج یک طلاق ثبت می‌شود.

رئیس دادگستری نهاوند در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: اولویت دستگاه قضایی در سال جاری مبارزه با مواد مخدر و مفاسد اقتصادی است و با افزایش ۳۰۰ درصدی کشفیات مواد مخدر، همچنان مبارزه با مواد مخدر بدون مماشات و اغماض در اولویت و توجه است.

طرهانی افزود: افرادی که در منزل شخصی و در کنار خانواده اقدام به تهیه، توزیع و فروش مواد مخدر می‌کنند، شناسایی و دستگیر می‌شوند و بعد از دستگیری منزل آن‌ها برابر قانون مصادره خواهد شد.

او گفت: برخورد با اراذل‌واوباش یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دستگاه قضایی است، چون امنیت مردم خط قرمز ما است و در همین راستا تعدادی از این اراذل در هفته‌های گذشته دستگیرشده‌اند.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دستگاه قضایی شورا های حل اختلاف رئیس دادگستری نهاوند دستگاه قضایی تعیین تکلیف پرونده معوق پرونده ها مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۴۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به کشت بیش از ۶۵۰ هکتار کلزا امسال در این شهرستان، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

توکل آبشناس، کم آب بر بودن، قرار گرفتن در تناوب با کشت گندم، داشتن قیمت تضمینی خرید از سوی دولت و مفید بودن برای تغذیه زنبور عسل را از جمله مزایای کشت کلزا برشمرد.

او همچنین با اشاره به اینکه کلزا همه ساله در پاییز کشت و در خرداد برداشت می‌شود، گفت: از سیاست‌های اصولی جهاد کشاورزی ترویج کشت محصولات کم آب بر مانند کلزاست.

دیگر خبرها

  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می‌کند
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می کند
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد