Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@19:14:12 GMT

روز دختر گواه روشنی از بالندگی جامعه دین‌محور

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۴۴۹۰

روز دختر گواه روشنی از بالندگی جامعه دین‌محور

نام‌گذاری سالروز ولادت کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه(س) در تقویم ملی و مذهبی ما به نام «روز دختر»، گواه روشنی از بالندگی جامعه دین‌محور ماست.

خبرگزاری شبستان_گیلان، مائده فلاحتکارضیابری: حضرت معصومه(س) فلسفه شیدایى است و غزل ماندن و بودن، حضرت معصومه(س) یعنی قداست مریم و عصمت فاطمه و ادامه قصه غصه‌‏های زینب(س) در جست‏‌وجوی برادر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فاطمه معصومه(س) از برکت ادبیات، فرهنگ و گفتمان فاطمی است و نام‌گذاری روز میلاد این بزرگوار به روز دختر فرصتی مغتنم برای بیان شخصیت، منزلت و مرتبه ایشان است‌.

 

 

* حضرت معصومه(س) یک الگوی والای عملی برای دختران این سرزمین

«شیوا بشاش» با تبریک میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) اظهار کرد: روز میلاد باسعادت حضرت معصومه(س) از آن‌رو به روز دختر نام‌گذاری شده است تا تلنگری برای دختران ایرانی باشد.

 

این دختر نمونه صومعه‌سرایی حضرت معصومه(س) را یک الگوی والای عملی برای دختران این سرزمین دانست و افزود: دختران ایرانی می‌توانند با الگو قرار دادن این بانوی بزرگوار در مسیر پیشرفت الهی گام بردارند.

 

وی گفت: همانطور که پیامبر گرامی، زن را ریحانه خطاب می‌کردند و جایگاه مهمی برای او در خانواده قائل بودند، دختران ما نیز می‌توانند از کرامات این بانوی بزرگوار الگوسازی کنند.

 

بشاش با اشاره به اینکه دختران در هدف‌گذاری دشمنان ایران جایگاه ویژه دارند تصریح کرد: بسیاری از برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی باهدف ضربه زدن به قشر زنان و دختران طراحی‌شده است.

 

این دختر نمونه صومعه‌سرایی خاطرنشان کرد: دشمن به‌خوبی می‌داند دختران امروز، مادران فردای جامعه هستند و درصددند تا با گرفتن حیا و عفت از دختران به کیان خانواده آسیب وارد کنند.

 

وی با تاکید به اینکه خانواده‌ها باید ضمن تجلیل از دخترانشان در روز دختر، معارف اسلامی و دینی را به آنان آموزش دهند اظهار کرد: برای شناخت این بزرگ بانوی اسلام باید تفکر و تحقیق کنیم تا ببینیم در عصر و زمان خودشان چه‌کارهایی کردند که به کریمه اهل‌بیت مشهور شدند و ما دختران همان راه را ادامه دهیم.

 

 

* دختران به عنوان هدیه‌ای الهی و رحمت خداوندی برای بشریت هستند

«زکیه بایرامی» با تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر افزود: سیره زندگی و ویژگی های شخصیتی و رفتاری آن حضرت بهترین الگو برای دختران مسلمان ایرانی است.

 

این دختر عفیف گیلانی با بیان اینکه در طول تاریخ اسلام بانوان فداکار، شجاع و دلسوزی وجود داشتند که حضرت معصومه(س) یکی از چهره‌های درخشان و بی‌همتا بین آنان است گفت: حضرت معصومه(س) از زنان عفیف و پاکدامن روزگار بود که دختران و زنان جامعه باید به تبعیت از آن بانوی گرامی حیا را بزرگترین سرمایه خود و حجاب را برگه زرین وقارشان قرار دهند .

 

وی با بیان اینکه دختران به عنوان هدیه ای الهی و رحمت خداوندی برای بشریت هستند تصریح کرد: دختران در جامعه اسلامی، خانواده و همچنین صحنه‌های اجتماعی مایه مباهات، سرزندگی و افتخار کشور هستند.

 

بایرامی خاطرنشان کرد: به یقین می‌توان گفت درک ابعاد وجودی حضرت معصومه(س) و رسیدن به جایگاه معنوی آن حضرت، ضرورت تعیین راهکارهایی را برای پیاده کردن آن در جامعه مشخص می‌سازد تا بانوان و به ویژه دختران ما، با الگوبرداری از آن کریمه اهل بیت، مظهر عفاف و تقوا و حیا باشند.

 

 

*«روز دختر»، گواه روشنی از بالندگی جامعه دین‌محور ماست

«وحید پورحضرت» با تبریک دهه کرامت افزود: دهه اول ذی‌القعده، که به نام دهه کرامت نامگذاری شده ایام بسیار مبارک و پر برکتی است که در آن به واسطه میلاد انوار الهی، عرش شکوفه باران و فضا آکنده از عطر حضور ملائک مقربی است که زانوی ادب بر زمین نهاده‌اند.

 

فرماندار ماسال گفت: نام‌گذاری سالروز ولادت کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه(س) در تقویم ملی و مذهبی ما به نام «روز دختر»، گواه روشنی از بالندگی جامعه دین‌محور ماست.

 

وی تصریح کرد: اسلام راستین و حقیقی؛ برای دختران جامعه چنان جایگاه و منزلتی قائل شد که پیامبر عظیم‌الشأن ما در برابر اعراب بدوی دست دخترش فاطمه(س) را بوسید و رسم جاهلانه زنده‌به‌گور کردن دختران را برای همیشه پایان داد.

 

پورحضرت خاطرنشان کرد: ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن میلاد مظهر عصمت و نجابت، حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر به تمامی دختران عفیف ایران اسلامی علی‌الخصوص دختران ماسالی و شاندرمنی، آرزومندم به برکت این اسوه والای عفت و پاکدامنی، تک تک دختران ایران اسلامی با تأسی و الگوپذیری از آن حضرت، در تمامی مراحل زندگی خویش، همواره پیروز و سرافراز باشند.

 

گفتنی است، نام گذاری روز ملی دختران در زادروز حضرت فاطمه معصومه(س)، حرکتی نمادین برای گوشزد کردن شخصیت حضرت معصومه(س) و ترویج ابعاد وجودی این دختر اهل بیت در میان دختران مسلمان و در نهایت الگوسازی از شخصیت آن حضرت برای دختران این مرز و بوم است.

 

 

پایان پیام/526