Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تاکید بر ضرورت اجرایی شدن طرح خانه باغ در محدوده طرشت گفت: گزارش‌هایی واصله حاکی از آن است که باغات طرشت به صورت فرسایشی در حال تغییر کاربری هستند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سید آرش حسینی میلانی صبح امروز در دویست و بیست و دومین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران پس از استماع گزارش دبیر شورایاری منطقه ۲، گفت: یکی از طرح‌های مهم شهر تهران، آغاز اجرایی شدن طرح کاپ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار آن است که منطقه ۲ که در دو، سه سال اخیر اقدامات خوبی در حوزه پسماند داشته است، همکاری نزدیکی با سازمان مدیریت پسماند در این باره داشته باشد.

او ادامه داد: با تجربیاتی که منطقه ۲ در حوزه هوشمند سازی پسماند دارد، هم‌افزایی تجربیات می‌تواند نقش موثری در عملیاتی شدن این طرح و ثبت رکورد توسط منطقه ۲ در موضوع تفکیک از مبدا شود.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به باغات منطقه طرشت اظهار داشت: انتظار آن است که مصوبه خانه باغ در محدوده باغات طرشت عملیاتی شود و تیین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در باغات به نحوه مطلوب و مناسب توسط شهرداری و معاونت شهرسازی فراهم شود.

حسینی میلانی با بیان اینکه در صورتی که رویکرد جایگزین یعنی طرح خانه باغ اجرایی نشود، شاهد از بین رفتن تدریجی باغات این محدوده مهم خواهیم بود، تصریح کرد: گزارش‌هایی واصله حاکی از آن است که باغات طرشت به صورت فرسایشی در حال تغییر کاربری هستند.

او افزود: هرچند شهرداری منطقه و معاونت شهرسازی با این اقدامات مقابله می‌کنند ولی ضروری است طرح خانه باغ در طرشت زودتر اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری درباره محدوده پردیسان هم خاطرنشان کرد: محدودیت‌هایی در ساخت و ساز در محدوده پردیسان وجود دارد و به دلیل حفظ تنوع زیستی فعالیت‌های عمرانی در این بوستان متوقف است که به دلیل دغدغه مهم شورا بوده است.

حسینی میلانی با تاکید بر اینکه خدمات به شهروندان در پردیسان باید گسترش یابد، ابراز داشت: مشکلاتی در ارائه خدمات به شهروندان ساکن در این محدوده و دسترسی آنها از جمله تکمیل شبکه روشنایی وجود دارد که باید رفع شود. مضاف بر آنکه مشارکت‌کنندگان به ویژه شورایاری‌ها باید برای رفع این مشکلات و همچنین حفاظت از تنوع زیستی بوستان مشارکت فعال داشته باشند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تغییر کاربری عضو شورای شهر فرسایش شهر تهران خانه باغ منطقه ۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۴۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان در واکنش به تغییر کاربری ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی و قطع درختان در صالحیه گفت: با مسئولینی که در تغییر کاربری غیرقانونی این اراضی دخیل بودند، برخورد خواهد شد. - اخبار استانها -

سیدامیر احمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بهارستان، با اشاره به تشکیل پرونده برای تغییر کاربری غیرقانونی اراضی کشاورزی در صالحیه، اظهار داشت: 50 هکتار از اراضی کشاورزی به‌صورت غیرقانونی در حال تغییر کاربری بود که جلوی آن گرفته شد.

وی با اشاره به قطع یک‌صد اصله درخت در این اراضی جهت تغییر کاربری افزود: مسئولینی که در تغییر غیرقانونی کاربری 50 هکتار از اراضی کشاورزی دخیل بوده و وظایف قانونی خود را انجام نداده و ترک فعل انجام شده باشد، با آن‌ها برخورد خواهد شد.

دادستان بهارستان در ادامه گفت: تغییر کاربری غیرقانونی و قطع درختان با برنامه‌ریزی و مدیریت شده بود و این اتفاق در یک روز انجام نگرفته است.

مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز 300 هکتار اراضی چهارباغ

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: رویکرد قوه قضاییه و دادستانی به عنوان مدعی‌العموم در هر موردی که فساد اتفاق افتاده باشد، برخورد قاطعانه است و طبق مستندات و در چارچوب قانون با اشخاص حقیقی و حقوقی برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه فنی و تخصصی کاربری سامانه تیر الکترونیک e_TIR در تهران
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • پایان تاخت و تاز موتوری‌ ها در محدوده بازار | طرح ترافیک ویژه موتورسیکلت سواران در محدوده بازار اجرا می شود
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • سیستم روشنایی بوستان ولایت قم تکمیل می‌شود
  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»