Web Analytics Made Easy - Statcounter

رژه نظامی روز چهارشنبه در میدان سرخ مسکو به مناسبت بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم، به مکانی برای به نمایش گذاشتن برخی از جدیدترین تسلیحات و تجهیزات نظامی روسیه تبدیل خواهد شد. ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، امروز نوشت: رژه نظامی در میدان سرخ مسکو به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم (در روسیه جنگ بزرگ میهنی شهرت دارد) که در تاریخ 24 ژوئن (فردا، چهارم تیر ماه) برگزار می‌شود، شامل اشارات بسیاری به رژه پیروزی در سال 1945 بوده، و همچنین به مکانی برای رونمایی از جدیدترین تسلیحات نظامی روسیه تبدیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اطلاعات این روزنامه، در رژه ستون مکانیزه ارتش روسیه می توان بسیاری از مدرن‌ترین مدل‌های فناوری‌های نظامی تولید شده در روسیه را مشاهده کرد که تا به امروز هیچ اطلاعاتی درباره برخی از آنها موجود نبوده و  حتی کسی عکسی از آنها ندیده است.

در جریان این رژه بیش از 200 قطعه تجهیزات نظامی سنگین شرکت دارند . در مرحله نخست، تانک‌های T-34-85وارد میدان خواهند شد. تانک‌های مدرن روسی در چهار مدلT-90M، T-80BVM ، T-72B3 و همچنین آخرین مدل از تانک "آرمات"  Armatsنیز در میدان سرخ حاضر خواهند بود.

برای نخستین بار، بینندگان مدل جدید 300 میلی متری مجموعه آتش بار «تورنادو-اس» را مشاهده می کنند.

در بخش پیاده نظام هم بیش از 13 هزار نیروی نظامی مشارکت خواهند داشت و ترتیب عبور ستون‌های نظامی به یاد آوردنده چگونگی رژه ارتش سرخ در 75 سال پیش در امتداد میدان سرخ مسکو خواهد بود.

در همین رابطه، "آلیگ سالوکوف" فرمانده کل نیروهایی زمینی ارتش روسیه هم اعلام کرده است که سه نوع از سامانه‌های موشک‌های ضدهوایی و توپخانه از نوع "پانتسیر" در مراسم رژه نظامی به مناسبت جشن روز پیروزی در میدان سرخ مسکو، به نمایش گذاشته خواهند شد.

وی یادآور شد که در سال جاری،  وزارت دفاع روسیه تصمیم گرفته است تا روی نمونه‌هایی از تسلیحات نظامی که هنوز رونمایی نشده، تمرکز کند. به گفته این مقام نظامی، بیش از 20 مدل تجهیزات نظامی برای نخستین بار در میدان سرخ مسکو در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.

امکان تعویق رژه نظامی "روز پیروزی" در مسکورژه نظامی "روز پیروزی" در مسکو لغو نخواهد شد

انتهای پیام/

 

R7535/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه" مسکو

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه مسکو اخبار روسیه مسکو میدان سرخ مسکو رژه نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۴۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه

مقام‌های روسیه اعلام کردند اوکراین به چند منطقه در روسیه در ساعات پایانی شب گذشته حمله پهپادی داشت و رسانه‌های روسی نیز گزارش کردند که آتش سوزی در یک پالایشگاه نفت در نزدیکی مسکو رویت شده است.

به گزارش ایسنا، «پاول مالکوف» فرماندار منطقه «ریازان» هم‌مرز با مناطق شمال غربی مسکو گفت در این حملات پهپادی کسی زخمی نشده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، کانال تلگرامی «Baza» روسیه نیز که با سرویس‌های امنیتی این کشور همکاری دارد گزارش کرد که این حمله به پالایشگاه نفت رایازان بوده است.

این پالایشگاه که به شرکت روس‌نفت روسیه تعلق دارد و توسط آن اداره می‌شود حدود ۵.۸ درصد از نفت خام این کشور را پالایش می‌کند و هدف مکرر حملات هوایی اوکراین است.

فرمانداران مناطق «کرسک» و «ورونژ» در جنوب غرب روسیه هم‌مرز با اوکراین هم گزارش حملات پهپادی را در اراضی خود داده و گفتند این حملات زخمی یا خساراتی نداشته است.

روسیه به ندرت اطلاعاتی در مورد تاثیر کامل حملات اوکراین بر قلمرو و زیرساخت‌های خود افشا می‌کند.

مقامات کی‌یف مدعی‌اند هدف قرار دادن زیرساخت‌های نظامی، انرژی و حمل و نقل روسیه، تلاش‌های جنگی مسکو را تضعیف می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایان پوتین؟!
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • دستور روسیه برای افزایش تولید تسلیحات
  • تسلیحات اهدایی ناتو به اوکراین، سر از نمایشگاه مسکو درآورد+ عکس
  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس‌ها در «پارک پیروزی» (فیلم)
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • زنیت قهرمان لیگ برتر والیبال روسیه شد
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف