Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-27@21:02:38 GMT

کیفیت قابل قبول هوا در بیشتر مناطق تهران

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۴۹۲۶

به گزارش ایلنا، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با وزش باد مؤثر تا صبحگاه امروز (۳ تیر ماه) و با وجود آغاز تردد خودروها شاهد برقراری شرایط قابل‌ قبول کیفیت هوا در بیشتر مناطق خواهیم بود.

به‌تدریج با کاهش تندی باد احتمال می‌رود شرایط مناسب جهت تجمع آلاینده‌ها فراهم شود و در بیشتر مناطق کیفیت هوا کاهش پیدا کند علاوه‌ براین با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن شاهد افزایش غلظت این آلاینده طی ساعات بعدازظهر خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اواخر وقت امروز (۳ تیر ماه) نیز با عدم وزش باد مؤثر و افزایش ترافیک پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوای پایتخت در برخی مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

تداوم این شرایط جوی تا صبح فردا (۴ تیر ماه) و همزمان با آغاز تردد خودروها، افزایش غلظت ذرات معلق سبب کاهش کیفیت هوا خواهد شد همچنین طی روز عدم وزش باد باعث انباشت آلاینده‌ها و با توجه به افزایش دما، بیشینه غلظت آلاینده ازن نسبت به روز گذشته بیشتر می‌شود بنابراین احتمال می‌رود کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در وضعیت نامطلوب باقی بماند.

با تداوم این شرایط جوی تا ساعات پایانی فردا (۴ تیر ماه) در بیشتر مناطق پایتخت افزایش ذرات معلق ناشی از افزایش ترافیک و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس دور از انتظار نخواهد بود.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده شاخص طی ۲۴ ساعت گذشته « ازن » با میانگین ۸۶ بود و هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۲ است و کیفیت هوای پایتخت در محدوده قابل قبول قرار دارد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پایتخت ترافیک وزش باد ذرات معلق کنترل کیفیت بیشتر مناطق کیفیت هوای کیفیت هوا تیر ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۴۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران در شرایط «قابل قبول»

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۶ اردیبهشت) در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۹ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۱ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای تهران در اولین روز هفته
  • امروز در هوای تهران نفس بکشید
  • هوای تهران در وضعیت «قابل قبول»
  • امروز در تهران نفس بکشید
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • افزایش ذرات معلق هوا در پایتخت
  • افزایش ذرات معلق هوا در آسمان پایتخت
  • تنفس هوای قابل قبول در تهران
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول
  • کیفیت هوای تهران در شرایط «قابل قبول»