Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه میوه فروشان کرج ضمن ارزیابی از آخرین وضعیت نرخ محصولات باغی در کرج گفت: خوشبختانه قیمت میوه از تعادل خوبی برخوردار است و مردم از بابت تهیه محصولات به لحاظ قیمت با مشکل خاصی مواجه نیستند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، محمدرضا فلاح با بیان اینکه بیش از 90 درصد میوه های تابستانه محصولات داخلی استان البرز هستند اظهار کرد: تابستان برخلاف فصل سرما که اغلب محصولات از سایر استان ها وارد البرز می شوند و گاهی با مشکل سرمازدگی مواجه می شوند که بر قیمت نهایی میوه ها تاثیر می گذارند، تولیدات داخلی استان البرز هستند که به لحاظ کیفی نیز در صدر بهترین میوه های کشور قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص قیمت میوه در فصل تابستان خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه عمده محصولات تابستانه تولیدات داخلی استان هستند پیش بینی می شود که تا پایان فصل گرما افزایش قیمت خاصی را در بازار میوه شاهد نباشیم.

رئیس اتحادیه میوه فروشان کرج ضمن توضیح در خصوص تفاوت قیمت برخی اقلام میوه گفت: مردم همواره بدنبال میوه باکیفیت هستند در حالی که بدون شک محصولات درجه یک از قیمت بالاتری نسبت به میوه های بی کیفیت تر برخوردار هستند.

فلاح ادامه داد: گاها دیده شده برخی مردم قیمت میوه بی کیفیت کنار خیابان را با میوه مجلسی مغازه مقایسه می کنند و از اختلاف قیمت شکایت دارند این در حالی است که در واقع عمده دلیل این اختلاف قیمت بخاطر کیفیت محصول است.

وی با بیان اینکه در یک سال اخیر برخی کسبه مجبور به تعطیلی فروشگاه های‌شان شده اند گفت: متأسفانه بیش از 60 واحد صنفی میوه فروشی در یک سال اخیر ناچار به تعطیلی فروشگاه خود شدند که نقش شهرداری و اداره بهداشت در این اتفاق کمرنگ نبود!

رئیس اتحادیه میوه فروشان مرکز استان البرز با انتقاد از اداره بهداشت گفت: جای تأسف است که اداره بهداشت و شهرداری نظارتی عادلانه ندارند و حتی یک درصد ایراداتی که واحدهای صنفی دارای مجوز می گیرند نسبت به دست فروشان و هفته بازارها اعمال نمی کنند.

فلاح گفت: فشار بسیار زیادی بر واحدهای صنفی تحمیل شده که اگر این فشار و قانون برای همه یکسان باشد قابل تحمل است اما متأسفانه با قدم زدن در خیابان می بینیم که اغلب دست فروشان میوه یا ماشینی ها نه تنها بهداشت را رعایت نمی کنند بلکه این اداره کمترین نظارتی بر آن ها ندارد.

وی با بیان اینکه واحدهای صنفی در مشاغل مختلف باید مورد حمایت نهادهای مربوطه قرار گیرند عنوان کرد: مسئله امروز مربوط به واحدهای صنفی نیست چراکه آن ها دارای مجوز هستند و هریک به نحوی مسائل بهداشتی را رعایت می کنند، معضلات بهداشتی را باید در شب بازارها و هفته بازارها و دست فروشانی یافت که بدون نظارت خاصی مشغول فعالیت هستند و با قیمت پایین زیان های سنگینی را بر مردم و سلامتی آن ها وارد می کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قیمت میوه محمدرضا فلاح میوه تابستانی اداره بهداشت واحدهای صنفی استان البرز قیمت میوه میوه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۵۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت و کنترل بیش از ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از کنترل و نظارت بر یک هزار و ۸۹۵ دستگاه ناوگان حمل و نقل باری و مسافری این استان در قالب ۱۷۲ مانور ،طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

تیمورباقری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ ،تعداد یک هزار و ۸۹۵ دستگاه ناوگان حمل و نقل باری و مسافری طی ۱۷۲ مانور توسط این اداره کل مورد کنترل و نظارت قرار گرفتند.

وی افزود: از این تعداد ،یک هزار و ۱۳ دستگاه کامیون، ۷۳۱ دستگاه اتوبوس و ۱۵۱ دستگاه سواری بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به منظور بازدارندگی، شناسایی و اعمال قانون بر تخلفات رانندگی و همچنین ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای، طرح کنترل و نظارت بر تردد ناوگان باری و مسافری توسط این اداره‌کل با همکاری  پلیس راه استان به صورت مستمر در حال اجرا است.

باقری با بیان اینکه در بحث کنترل‌های میدانی ناوگان مسافری، رعایت موارد ایمنی از جمله وجود تجهیزات ایمنی، جعبه کمک‌های اولیه، کپسول آتش‌نشانی، اسناد و مدارک حمل و نقلی و صورت وضعیت در دستورکار قرار دارد ادامه داد: در بخش ناوگان باری هم اقداماتی از قبیل کنترل اسناد حمل(بارنامه)، بررسی فرار بار، کنترل تجهیزات ایمنی، کنترل مندرجات بارنامه، کنترل مدارک هویتی راننده و ناوگان، کنترل کالاهای بدون بارنامه و کنترل تناژ بار و کرایه حمل انجام می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نتایج حاصل از گشت و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در استان جمع‌بندی و با شناسایی‌ تخلفات موارد به کمیسیون ماده ۱۱ ،۱۲و۱۴ استانی ارجاع داده می‌شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل‌ها رای لازم صادر شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح ۴۰ بازار جدید میوه و تره‌بار تا پایان سال
  • نظارت و کنترل بیش از ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • آب چاه بخوریم یا آب معدنی؟ / ضدعفونی آب لوله کشی با اشعه ماورای بنفش
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • بارندگی قیمت محصولات جالیزی در مشهد را افزایش داد
  • قیمت قند و شکر در میادین تره بار
  • ۱۳۵ پرونده تخلف حوزه دامپزشکی در استان سمنان تشکیل شد
  • مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد