Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمانشاه از کاهش پرونده‌های ورودی مروبط به جرائم نیروهای مسلح استان به این سازمان خبر داد.

غلام الواری در نشستی خبری که امروز (سوم تیر) به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزارشد، با بیان اینکه قضا و قضاوت یک نیاز ضروری برای احقاق حق، رفع تبعیض و اجرای عدالت در جامعه است، اظهار کرد: براساس قانون اساسی، حسن اجرای قوانین، احیای حقوق عامه، حفظ حقوق شهروندی، گسترش عدل و آزادیهای مشروط و اجرای عدالت از جمله وظایف محوله به قوه قضاییه است که توسط دستگاه های ذیرمجموعه این قوه اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الواری با بیان اینکه سازمان قضایی نیروهای مسلح هم از جمله این دستگاه‌ها است، افزود: این سازمان بصورت اختصاصی وظیفه رسیدگی به جرائمی که توسط نظامیان در راستای وظایف نظامی و انتظامی مرتکب می‌شوند را دارد.

وی بااشاره به اینکه رسیدگی به جرائم نیروهای مسلح در دو مرحله انجام می‌گیرد، تصریح کرد: پس از انجام تحقیقات مقدماتی در رابطه با جرم در دادسرای نظامی و صدور کیفر خواست، پرونده به دادگاه نظامی ارسال و در آنجا مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمانشاه تصریح کرد: دادگاه نظامی برای فرد مجرم براساس نوع جرم انجام گرفته تشکیل می‌شود و اگر جرم فرد سنگین باشد در دادگاه نظامی یک و اگر سبک باشد در دادگاه نظامی دو مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی افزود: سازمان قضایی نیروهای مسلح بجز در موارد محدود و نادر به دعاوی حقوقی رسیدگی نمی‌کند و تنها رسیدگی به جرمی که یک نظامی در راستای وظایف نظامی و انتظامی مرتکب شده را بر عهده دارد.

الواری تاکید کرد: تمام احکام و آرایی که در دادگاه های نظامی نیروهای مسلح صادر می‌شود، به دقت مورد نظارت قرار می‌گیرند تا خطایی در صدور آنها رخ نداده باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات سازمان قضایی نیروهای مسلح استان برای پیشگیری از وقوع جرم بین نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: در این راستا طی سال گذشته تلاش‌های گسترده ای را از نظر آموزشی انجام دادیم که از جمله آن می‌توان به انجام 105 هزار نفر آموزش یگانی پیشگیری از وقوع جرم در سه سطح فرماندهان نظامی، کارکنان نظامی و سربازان اشاره کرد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمانشاه بابیان اینکه اجرای برنامه‌های امر به معروف و نهی از منکر و برگزاری برنامه‌های خودسازی همچون مراسم مذهبی و تقویت مبانی دینی از دیگر اقدامات انجام شده به منظور پیشگیری از وقوع جرم بین نیروهای مسلح است، اظهار کرد:  مجموعه این فعالیت باعث شده تا علیرغم اینکه هرساله بر تعداد نظامیان ما افزوده می‌شود، با کاهش ورودی پرونده‌ها و جرائم این حوزه مواجه باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه این سازمان در کرمانشاه در حوزه تقویت بنیه علمی نیروهای مسلح هم فعالیت‌هایی دارد، گفت: در این راستا طی سال گذشته 60 ساعت آموزش درون سازمانی داشتیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان قضايي نيروهاي مسلح كرمانشاه هفته قوه قضاییه سازمان قضایی نیروهای مسلح استان دادگاه نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۵۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لِبِدف» هماهنگ‌کننده عملیات‌های مخفی ارتش روسیه در منطقه نیکولایف اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه بامداد امروز یکشنبه یک کارخانه کشتی‌سازی و هتلِ محل اقامت مزدوران انگلیسی‌زبان ا رتش اوکراین را هدف قرار دادند.

لِبِدف دراین‌باره گفت: ساکنان نیکولایف گزارش دادند که انفجارهایی را در کارخانه۶۱ و مناطق پیرامون آن شنیده‌اند؛ جایی که تفنگداران دریایی ارتش اوکراین در آن ساکن بودند؛ قایق‌های بدون سرنشین نیز در این منطقه مونتاژ می‌شدند.

وی اشاره نکرد که در این حمله موشکی چند نفر از مزدوران ارتش اوکراین کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه دیروز شنبه نیز پ در گزارش روزانه خود اعلام کرد که واحدهای بخش غرب نیروهای مسلح روسیه ۹ حمله ارتش اوکراین را دفع کردند. واحدهای یگان جنوب روسیه، دو منطقه جدید در دونتسک را آزاد کردند و موفق به بهبود مواضع خود در این محور شدند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری در محور غرب، ارتش اوکراین بیش از ۲۵۵ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که واحدهای شرق نیروهای مسلح روسیه، با بهبود موضع نظامی خود در این منطقه دو تانک ارتش اوکراین را نیز منهدم کردند. اوکراین حدود ۸۲۵ نیروی نظامی خود را از دست داد

کد خبر 6090540

دیگر خبرها

  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • یزدی ها کمترین تعداد پرونده قضائی نیروهای مسلح کشور را دارند
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • فقط ۱۰ درصد توان نظامی «وعده صادق» عملیاتی شد
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها
  • عملیات تنبیهی وعدۀ صادق یک کار الهی بود/ صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه