Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@08:18:49 GMT

عراق درباره پ.ک.ک به ترکيه پيشنهاد داد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۵۳۳۶

عراق درباره پ.ک.ک به ترکيه پيشنهاد داد

خبرگزاری آریا- یک منبع سیاسی عراقی دیروز (دوشنبه) اعلام کرد، عراق درباره حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) پیشنهادی به ترکیه داده و یک هیئت ترکیه‌ای در آینده‌ای نزدیک برای بررسی این پرونده به بغداد می‌رود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، این منبع گفت، عراق به فاتح ییلدز، سفیر ترکیه در بغداد هنگامی که احضار شد، پیشنهاد داد، پیرامون پرونده‌های موجود میان دو کشور از جمله موضوع حزب کارگران کردستان، حضور نظامی ترکیه در شمال عراق، دو پرونده دجله و فرات و مرزهای مشترک، پرونده‌های تجاری مربوط به پروژه‌های صادرات نفت عراق از طریق بندر جیهان ترکیه، افتتاح گذرگاه مرزی جدید میان دو کشور و سرمایه‌گذاری در عراق، دو طرف یک گفت‌وگوی کامل و جامعی را آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت، عراق و ترکیه منافع مشترک زیادی دارند که می‌توان از آنها به عنوان پایه‌ای برای تفاهم بلندمدت استفاده کرد. طرف ترکیه هیچ اعتراضی نسبت به موضوع آغاز یک گفت‌وگوی جامع درباره پرونده‌های موجود نکرده است اما در عین حال روی حق خود درباره عملیات پیش‌دستانه علیه حزب کارگران کردستان در داخل عراق تأکید دارد.
منبع مذکور گفت، ترکیه مجموعه‌ای اسناد و مدارک را ارائه کرده که نشان می‌دهند حملات حزب کارگران در خاک عراق برنامه‌ریزی و اجرایی شده است و با توجه به اینکه عراق هیچ اقدامی برای توقف اشغال خاک خود و استفاده از آن برای هدف قرار دادن منافع ترکیه توسط این حزب انجام نداده، آنکارا حق دارد علیه حزب کارگران کردستان اقدام کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عراق ترکیه حزب کارگران کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۵۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق

منابع خبری از حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از میدل ایست نیوز، میدان گازی کورمور اقلیم کردستان مورد حمله قرار گرفت.

یک مسئول امنیتی در میدان گازی کورمور اعلام کرد که این میدان گازی بدون در پی داشتن تلفات جانی، مورد حمله قرار گرفت.

مسئول امنیتی ضمن تاکید بر تداوم تولید بدون وقفه میدان گازی کورمور، اعلام کرد خسارت وارده در پی این حمله، مادی و جزئی است.

همچنین رمک رمضان فرماندار منطقه چمچمال گفت این حمله با پهپاد صورت گرفته است.

کورمور یکی از روستاهای توابع منطقه «قادر کرم» در استان سلیمانیه اقلیم کردستان است و این میدان گازی یکی از غنی‌ترین مناطق از لحاظ منابع طبیعی به ویژه گاز به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی
  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است