Web Analytics Made Easy - Statcounter

خریداران آسیایی نفت به دلیل نامشخص بودن عرضه اوپک، به خرید نفت از ایالات متحده روی می‌آورند.

 

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، تلاش سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) برای کنترل قیمت‌ها با محدود کردن تولید نفت سبب شده است خریداران آسیاسی به‌طور فزاینده‌ای به دنبال منبع ارزان‌تر عرضه به ایالات متحده روی آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پالایشگران واردکننده نفت خام ظرف دو ماه گذشته مجبور به پذیرش کاهش قابل توجه حجم عرضه نفت خام تولیدکنندگان عمده‌ای از جمله عربستان سعودی و عراق شده‌اند. آنها همچنین در اثر نوسانات شدید قیمت‌های رسمی فروش عقب‌نشینی کرده‌اند.

 

حجم پایین‌تر عرضه و عدم اطمینان از قیمت‌ها، پالایشگران آسیایی را وادار کرده است به بررسی واردات نفت خام آمریکا بپردازند، به‌ویژه که طی دو ماه گذشته نرخ حمل‌ونقل در سراسر اقیانوس آرام کاهش یافته است. کارکنان بخش خرید و فروش چهار پالایشگر آسیایی اعلام کردند در حال بررسی خرید نفت آمریکا هستند.

 

جان دریسکول، استراتژیست ارشد مؤسسه جی‌تی‌دی انرژی در سنگاپور گفت: کنار آمدن با چنین نوسان‌هایی برای پالایشگران دشوار است. این در حالی است که نفت خام ایالات متحده با قیمت پایین‌تر و نرخ حمل‌ونقل بهتر جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

 

حجم انتقال نفت آمریکا به آسیا در حال افزایش است. بر اساس داده‌های مؤسسه آماری ورتکسا پیش‌بینی می‌شود حدود ۴۹ میلیون بشکه نفت خام ماه آینده وارد شود که در مقایسه با ۲۷ میلیون بشکه ماه‌های مه و ژوئن افزایش چشمگیری خواهد داشت.

 

هفت منبع روز سه‌شنبه (۲۷ خردادماه) اعلام کردند که شرکت بازاریابی نفت عراق (سومو) با کاهش چشمگیر محموله‌های نفت خام ارسالی بصره به آسیا در ماه ژوئیه قصد دارد به توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) پایبندی بیشتری داشته باشد. برخی منابع نیز روز دوشنبه (۲۵ خردادماه) اعلام کردند: شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو، بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان، حجم نفت خام صادراتی ماه ژوئیه حداقل پنج خریدار آسیایی را کاهش داده است.

برچسب هاایالات متحده آمریکا خبرگزاری بلومبرگ (Bloomberg) شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۵۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۹ درصد کاهش به ۲۳۰۱ دلار و ۷۴ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، قیمت جهانی طلا در معاملات روز شنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز گذشته، کاهش یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.09 درصد کاهش به 2301 دلار و 74 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.04 درصدی به 2308 دلار و 60 سنت رسیده است.

لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی آمریکا که در روز گذشته توسط وزارت این کشور منتشر شد نشان می‌دهد تنها 175 هزار شغل به اقتصاد این کشور اضافه شده که بسیار پایین‌تر از 243 هزار شغلی است که اقتصاددان‌ها پیش‌بینی کرده بودند. این رقم در ماه مارس برابر با 315 هزار شغل بود.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/14

همچنین این اطلاعات نشان می‌دهند نرخ بیکاری در آمریکا از 3.8 تا 3.9 درصد افزایش یافته و متوسط درآمد سالانه هم تنها 0.2 درصد بالا آمده است، در حالی که 0.3 درصد پیش بینی می‌شد.

تاجران حالا تخمین می‌زنند بانک مرکزی آمریکا اولین بار نرخ بهره را در ماه سپتامبر پایین بیاورد و 87 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره 0.25 درصد پایین بیاید. همچنین پیش بینی می‌شود کاهش بعدی نرخ بهره در دسامبر 2024 باشد. این بدان معناست که نرخ بهره در پایان سال جاری میلادی بین 4.75 تا 5 درصد خواهد بود.

بالا ماندن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.52 درصد کاهش به 26 دلار و 69 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.28 درصدی، 957 دلار و 44 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/65

 

دیگر خبرها

  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • ضرورت خرید حمایتی تخم مرغ در راستای کاهش زیان مرغداران
  • ظرفیت تولید نفت امارات بی‌سروصدا افزایش یافت
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • خوشبین: امیدوار به ارتقای مدال‌های آسیایی هستیم
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا
  • تولید نفت اوپک در آوریل کاهش یافت