Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی رمضانی در نشست ارائه گزارش فعالیت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در روزهای شیوع بیماری کرونا و تعطیلی کتابخانه‌ها گفت: پس از شیوع بیماری کرونا در کشور بر اساس دستور ستاد ملی مقابله با کرونا، کتابخانه‌ها نیز همانند سایر مراکز فرهنگی تعطیل شد، هفته گذشته بر اساس دستور این ستاد، مجوز بازگشایی کتابخانه‌ها صادر شد و از دیروز کتابخانه‌های عمومی بر اساس دستورالعمل های ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دستورالعمل تکمیلی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که به تایید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز رسیده، بازگشایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته برخی محدودیت‌ها همچنان برقرار است و برخی ضوابط و شرایط حضور و استفاده از فضای کتابخانه‌ها تغییر کرده که در حال اجراشدن است.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد ادامه داد: در این ایام کتابخانه‌های عمومی مانند سایر دستگاه‌ها نیز در فضای مجازی فعال بودند و برنامه‌ها و خدمات مختلفی را به مردم ارائه دادند که از آن جمله می‌توان به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، پویش هر کتابدار یک کتابخوان، مسابقه نقاشی «کرونا را شکست می‌دهیم» و سایر برنامه ها اشاره کرد.

وی درباره برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: در ایام دهه کرامت بر اساس دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همه بخش‌های جشنواره بین المللی امام رضا (ع) متوقف شد به غیر از جشنواره کتابخوانی رضوی که در حال برگزاری است و تا پایان تیر نیز در فضای مجازی از طریق سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

رمضانی با اشاره به استقبال خوب علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه از طریق فضای مجازی، عنوان کرد: تاکنون بیش از ۸۰۰ هزار نفر در این جشنواره شرکت کرده‌اند، امیدواریم تا پایان مهلت شرکت در این مسابقه (پایان تیر) به این آمار افزوده شود. هرچند با توجه به اینکه به دلیل محدودیت های ناشی از بیماری کرونا نتوانستیم بخش مکتوب را برگزار کنیم، اما تا امروز به نسبت دوره گذشته جشنواره، میزان حضور شرکت کنندگان در بخش فضای مجازی دو برابر شده است.

معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی نهاد عزیمت جدی به سمت فضای مجازی را مهم‌ترین امر در نحوه ارائه خدمات و برنامه در کتابخانه‌ها عنوان کرد و گفت: این رویکرد که در شرایط خاص حاکم به کشور رخ داد، در نهاد استمرار خواهد داشت و بخشی از برنامه‌های کتابخانه‌ها که به فضای مجازی منتقل شد، همچنان برگزار خواهد شد و گسترش خواهد یافت. نکته مثبت در این عزیمت این است که از این طریق می‌توانیم به بسط و گسترش عدالت آموزشی در برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نزدیک شویم.

برچسب‌ها ویروس کرونا امام رضا دهه کرامت کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا امام رضا دهه کرامت کتاب ویروس کرونا امام رضا دهه کرامت کتاب نهاد کتابخانه های عمومی کشور جشنواره کتابخوانی رضوی فضای مجازی برنامه ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۵۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام

آفتاب‌‌نیوز :

تشکری‌هاشمی با اشاره به اینکه ساخت خطوط مترو در شورای شهر تهران تصویب نشده است، گفت: «این موضوعات با هزینه ۱۲ میلیارد یورو برنامه‌ریزی شده است. از جمله این برنامه‌ها ساخت خطوط ۹ و ۱۱ مترو است که قرار است به این شرکت فاینانسور بدهند. البته هنوز نه بودجه آن در شورای شهر تهران تصویب شده و نه جزئیات فنی این قرارداد‌ها مطرح شده است.

او گفت: وقتی مشکلی پیش می‌آید وااسلاما سر داده و آن را به تحریم نسبت می‌دهیم که از ناپختگی است. شرکت‌های خارجی باید برای فروش این محصولات التماس کنند. اگر به ملاحظات بپردازیم منطقی‌تر است تا اینکه با استفاده از کلمه پرابهامی به نام «تحریم» همه روش‌های قانونی را زیر پا گذاشته و از هر راه غیرمتعارفی پیش برویم.

دیگر خبرها

  • تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • شعر «موسی عصمتی» در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است